TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - K&N filter montert

Legg inn av TheHaughom »

Forresten ble pakken fra RG-racing forsøkt levert på lørdag.
Bestilt 5. September, og forsøkt levert 8. September er jeg imponert over, fra UK! :thumleft

Fikk omrutet leveringen til arbeidsplassen, så skal motta den i løpet av dagen i morgen. Gleder meg stort, passer bra ettersom jeg vasket sykkelen ganske grundig i går. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

TheHaughom skrev:Forresten ble pakken fra RG-racing forsøkt levert på lørdag.
Bestilt 5. September, og forsøkt levert 8. September er jeg imponert over, fra UK! :thumleft

Fikk omrutet leveringen til arbeidsplassen, så skal motta den i løpet av dagen i morgen. Gleder meg stort, passer bra ettersom jeg vasket sykkelen ganske grundig i går. :thumleft
Julekvelden kommer tidlig i år? :P :p
Sitter selv å sikler på ny Shoei Qwest hos Louis.de i dette øyeblikk :vs
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Sigg79
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Legg inn av Sigg79 »

TheHaughom skrev: Vi har vel NAF MC som jeg har hørt samler seg på onsdager eller torsdager, har aldri vært der selv. Har heller ikke hørt om andre treff i Stavanger-området, selv om jeg har søkt en del etter dette på nettet.
Det er jo treff hver onsdag i Oltedal på Spinnerikroa. Kanskje det er der Naf Mc treffes? Pleier i alle fall å være en del folk der når det er fint vær. Kan jo tipse kameraten din om å henge opp noen etterlysningslapper med bilde av sykkelen der.

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

fikse skrev:
TheHaughom skrev:Forresten ble pakken fra RG-racing forsøkt levert på lørdag.

Julekvelden kommer tidlig i år? :P :p
Sitter selv å sikler på ny Shoei Qwest hos Louis.de i dette øyeblikk :vs
Ikke si sånt... Trenger egentlig en ny hjelm selv, kjører rundt med biltemas plastikk-hjelm til 600 kroner. :redface
Sigg79 skrev:
TheHaughom skrev: Vi har vel NAF MC som jeg har hørt samler seg på onsdager eller torsdager, har aldri vært der selv. Har heller ikke hørt om andre treff i Stavanger-området, selv om jeg har søkt en del etter dette på nettet.
Det er jo treff hver onsdag i Oltedal på Spinnerikroa. Kanskje det er der Naf Mc treffes? Pleier i alle fall å være en del folk der når det er fint vær. Kan jo tipse kameraten din om å henge opp noen etterlysningslapper med bilde av sykkelen der.
NAF MC møtes på Hana ved klubblokalene vet jeg. Kanskje jeg må ta en tur til Oltedal en onsdag. Takker så meget for tips! :thumleft
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Sigg79

Legg inn av Sigg79 »

TheHaughom skrev:
Sigg79 skrev:
NAF MC møtes på Hana ved klubblokalene vet jeg. Kanskje jeg må ta en tur til Oltedal en onsdag. Takker så meget for tips! :thumleft
Ja, det er mye rart å se der. :thumleft
Gi beskjed hvis du vil ha følge. Er jo flere fine turer den veien også etter at kaffen er drukket. :-)

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Sjekk louis.de da. De har salg nå. Ikke så mye igjen, det meste av medium er solgt. Men de selger altså Shoei Qwest og XR1100 til rundt 3 lapper, ca 2 lapper mindre enn her i gamlelandet.

Jeg lover deg en seriøs oppgradering i.f.t. Biltema-hjelmer :thumleft

Just sayin.... :yeyeye :knegg

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Sigg79 skrev:
TheHaughom skrev:
Sigg79 skrev:
Gi beskjed hvis du vil ha følge. Er jo flere fine turer den veien også etter at kaffen er drukket. :-)
Takker for tilbudet, Sigg79. Ser ut til å ble brukbart vær på onsdag i følge yr.no. Kunne kjørt opp sammen om du tenker deg oppover? :thumleft
fikse skrev:Sjekk louis.de da. De har salg nå. Ikke så mye igjen, det meste av medium er solgt. Men de selger altså Shoei Qwest og XR1100 til rundt 3 lapper, ca 2 lapper mindre enn her i gamlelandet.

Jeg som trodde jeg hadde brukt nok penger på sykkelen denne måneden... :redface :-)å
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Sigg79

Legg inn av Sigg79 »

TheHaughom skrev:
Sigg79 skrev:
TheHaughom skrev:
Sigg79 skrev:
Takker for tilbudet, Sigg79. Ser ut til å ble brukbart vær på onsdag i følge yr.no. Kunne kjørt opp sammen om du tenker deg oppover? :thumleft
Ja, er med på den.
Vi kan jo meldes på onsdag. Jeg bor på Gausel, så er kanskje på veien for deg hvis du bor mer sentralt.

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Bor på Vaulen, så er ikke langt ifra. Høres bra ut, så får vi bare håpe værgudene er på vår side :thumleft
Sender deg en PM med tlf nr mitt, så holder vi kontakten :prf
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom

Re: Duke's Court - Fått på noe bling!

Legg inn av TheHaughom »

Fikk pakken fra RG-Racing i går, så fikk tatt en time eller to med sykkelen for å montere alt. :thumleft
Ble lite bilder under selve monteringen, men har tatt bilder nå i dag morges av hvordan det ser ut.

Den største utfordringen var Tail Tidyen. Forsøkte først å koble til via medfølgende sukkerbiter (slipper å kutte i ledninger), men her var det dårlig kontakt. Måtte bøye på kablene for at baklyset skulle funke... Ikke bra :[-X
Deretter fant jeg ut at jeg bare skulle kutte av røkla, kan jo loddes sammen osv. senere. Så loddet jeg de tre kablene (bremselys, jord og skiltlys), surret litt eltape rundt hver og deretter krympestrømpe over det hele. Ble bra resultat, og alt fungerte helt topp! :knegg
Drillet 1 hull i den gamle skiltramma (begynte å bli mørkt, så orket ikke drille direkte i skiltet, som var planen).

Sååå over til resultatet!

Bilde
Pakken ankom kontoret, må si det klødde litt i fingrene etter å komme hjem, jah!

Bilde
Spool slider/swingarm protector montert.

Bilde
Et til av spool slideren.

Bilde
Tail tidy

Bilde
Tail tidy fra siden

Bilde
Shocktube (jaaaadaaa, jeg vet at den er opp-ned :-J )

Bilde
Og radiator guard (beklager dårlig lys).

Alt i alt er jeg meget fornøyd med resultatet. Kunne vært et penere baklys, så er mulig jeg skal prøve å modifisere det originale på. Ser finere ut imo!
Merket også at tail tidyen ikke skjermet så mye vann, så fikk en del oppover ryggen på vei til jobb i dag.
Overlever til/fra jobb. Lengre turer kan bli interessant, men benytter helst bil om det er fare for regn uansett. :roll
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Looking good :thumleft

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

fikse skrev:Sjekk louis.de da. De har salg nå. Ikke så mye igjen, det meste av medium er solgt. Men de selger altså Shoei Qwest og XR1100 til rundt 3 lapper, ca 2 lapper mindre enn her i gamlelandet.

Huff og huff... Den kjøpefingeren altså...

Kjøpte nettopp en Shoei Qwest Mata Hari hjelm (ville egentlig ha sort matt, men det var ikke på tilbud).
Kjøpte også mørkt visir, breathstopper og windstopper.
Totalt ble prisen 2700 for alt, så kommer nok 25% mva også i tillegg da...

Nå skal jeg ta en alvorsprat med den fingeren, altså! :bl3

Bilde
Her er hjelmen :-)
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Eg ler godt her no! Jammen grattis. Aner meg at du blir godt fornøyd. :thumleft Om ikke lommeboken blir like happy. Du får holde godt på fingeren, så ikke den forsvinner mens du sover :knegg

Hvilken størrelse bestillte du? Jeg finner nemlig ingen slike flotte hjelmer i str M....hos louis.de.

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

:redface :roll
Forøvrig trengte jeg jo en oppgradering fra Biltema-hjelmen, har egentlig bare lett etter den rette hjelmen - som det ser ut til at jeg har funnet nå. :prf

Jeg bestilte i størrelse L. Har 61-62 nå, og det ble noe for stort.
L skal visstnok være 59-60 :thumleft

Forresten har de modellen Qwest Ethereal i Medium, om det er av interesse...
http://www.louis.de/_308b498f007a5916cd ... _gr=215241" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TheHaughom skrev::redface :roll
Forøvrig trengte jeg jo en oppgradering fra Biltema-hjelmen, har egentlig bare lett etter den rette hjelmen - som det ser ut til at jeg har funnet nå. :prf

Jeg bestilte i størrelse L. Har 61-62 nå, og det ble noe for stort.
L skal visstnok være 59-60 :thumleft

Forresten har de modellen Qwest Ethereal i Medium, om det er av interesse...
http://www.louis.de/_308b498f007a5916cd ... _gr=215241" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, altså. Mitt hode passer iallfall utmerket i.f.t. Shoei, og dagens Shoei Raid-hjelm har jaggu holdt i noen år (kjøpt i 2003). De får jo mye skryt i pressen disse hjelmene og :-)

Takk for lenken, du fant noe jeg ikke klarte :thumleft Prisen skal vi overleve :knegg Nå har jeg nettopp nå funnet ut at Alf Graarud motor har noen eksemplarer av Qwest og XR1100 på tilbud. Prisen blir mye det samme som den du lenket til, men de har mer utvalg i medium str.... Hmm, tror jeg må hjem å ta en prat med lommeboken (fruen)... Må seriøst få pensjonert dagens hjelm, som er begynt å gå i oppløsning :redface

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

I helgen ble det en tur til hytta i godværet som preget Stavanger.
Kjøpte en Halvarsson vindstopper til halsen som fungerte upåklagelig :thumleft

Fikk tatt noen naturbilder også med mobilen (beklager kvaliteten).

Turen gikk som følger: E39 fra Stavanger til Helleland, deretter FV42 til Tonstad (utrolig fin MC-vei) og til slutt grusvei på FV901 til hytta.
Samme vei gikk i retur, hadde egentlig planer om å kjøre via Sirdalen, men tiden strakk ikke til...
Total lengde ble ca. 26 mil :prf

Bilde
Gammel trebru rett etter vegvesenet på Helleland

Bilde
Samme sted som over

Bilde
Bilde fra Shell/7-eleven på Helleland

Bilde
Gyavatnet

Bilde

Bilde

Bilde
Badeplassen ved hytta

Bilde
Hytta ligger nedi midten, bak noen trær

Utrolig fin tur, og litt småskummelt med første gang på grusvei! Men det dro seg til etter hvert, og sykkelen oppførte seg veldig fint - også på grus! :-)

Nå ser værvarselet ut til å melde regn resten av uka, så jeg begynner å tenke så smått på vinterlagring - hvor og hvordan. :-k
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Fine bilder - tydeligvis en flott tur!
Grus er moro, med dekk som passer ;-) Gamlesykkelen min, en Honda Deauville, var mildt sagt grusom og stressende på grus, men så var den tung. Mini-Duken fungerte noenlunde greit (mye pga lav vekt og god sittestilling) ble veldig mye bedre på grus når jeg hadde piggdekkene på, dvs dekk med litt åpnere mønster.

Angående vinterlagring; kan du lagre der du bor, sånn noenlunde under tak? I så fall ville jeg vurdert å spandere på meg en lagringspose (se denne tråden), og tatt en grundig vask og deretter en runde med ACF-50. Personlig kommer jeg jo til å kjøre hele vinteren, og har alt forberedt sykkelen med en solid runde med ACF-50. Ser ikke noe spesielt vakkert ut når en sprayer hele sykkelen med olje, for så å kjøre med den (fryyyyktelig skitten), men det holder korrosjonen unna, og du skal jo "bare" lagre den, så da slipper du å oppleve at sykkelen blir så møkkete at den ser ut som en "gammal haug" :thumleft :prf

Ellers er det vel å følge med i lokalavisen, eller hos ymse MCforhandlere. Personlig er jeg ikke særlig for å vinterlagre hos forhandlere/andre, siden det er et lite hinder for å dra igang på en impulstur midt på vinteren eller tidlig vår, når våren plutselig har meldt sin ankomst for noen timer/dager. Sånn været er for tiden er det jo like greit vår om vinteren, som vinter om våren :-k

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

fikse skrev:Fine bilder - tydeligvis en flott tur!
Grus er moro, med dekk som passer ;-) Gamlesykkelen min, en Honda Deauville, var mildt sagt grusom og stressende på grus, men så var den tung. Mini-Duken fungerte noenlunde greit (mye pga lav vekt og god sittestilling) ble veldig mye bedre på grus når jeg hadde piggdekkene på, dvs dekk med litt åpnere mønster.

Angående vinterlagring; kan du lagre der du bor, sånn noenlunde under tak? I så fall ville jeg vurdert å spandere på meg en lagringspose (se denne tråden), og tatt en grundig vask og deretter en runde med ACF-50. Personlig kommer jeg jo til å kjøre hele vinteren, og har alt forberedt sykkelen med en solid runde med ACF-50. Ser ikke noe spesielt vakkert ut når en sprayer hele sykkelen med olje, for så å kjøre med den (fryyyyktelig skitten), men det holder korrosjonen unna, og du skal jo "bare" lagre den, så da slipper du å oppleve at sykkelen blir så møkkete at den ser ut som en "gammal haug" :thumleft :prf

Ellers er det vel å følge med i lokalavisen, eller hos ymse MCforhandlere. Personlig er jeg ikke særlig for å vinterlagre hos forhandlere/andre, siden det er et lite hinder for å dra igang på en impulstur midt på vinteren eller tidlig vår, når våren plutselig har meldt sin ankomst for noen timer/dager. Sånn været er for tiden er det jo like greit vår om vinteren, som vinter om våren :-k
Plass for å vinterlagre har jeg ordnet med enten oppvarmet garasje eller kjeller hos mine foreldre. Veier bare opp "cons & pros".
Blir nok hos foreldrene mine, da jeg vil ha tilgang til sykkelen når jeg selv måtte ønske! (Dog må jeg rydde hele kjelleren for å få den inn.....)

Planen er som følger før innsetting:
  • Fylle 98 oktan bensin (leste at det var fordelaktig mtp oksidering osv. - er på tank 2 så skal være klar)
    Toppe bensintanken slik at det er minst mulig luft
    Skifte olje og oljefilter - la den få sirkulert oljen igjennom motoren et par ganger (til/fra jobb f.eks.)
    Sette på depotstøtter (må anskaffe depotstøtte foran)
    Legge over innendørs trekk (er det noe poeng i lagrinspose? kondens er ikke noe problem)
Deretter blir det ikke så altfor lenge til Carlack-produktene blir benyttet :thumleft
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Der vi bodde før hadde vi stor og tørr kjeller som knapt var oppvarmet. Der lagret vi sykler på følgende: Skiftet olje/filter, ta noen turer, fylle tanken opp, og så på hovedstøtte, med stropper i taket for å fjerne det meste av vekten fra framhjulet. Depotstøtter hadde vi ikke. Ut med batteriet, satt det på lading, deretter lagret i kjelleren (kjølig). Den gang pleide jeg å spraye sykkelen med lagringsolje fra Biltema, men ACF-en er langt bedre egnet (billigere også), den er jo også ypperlig til å fette inn alle kontakter/brytere. Fruen sydde noen trekk av gamle dynetrekk, som var åpen i bunn (ikke snørt sammen). Pleide også å stenge bensinkranen og tappe flottørkammeret for sist rest. Bensin er visstnok ferskvare, så den taper seg nok litt over vinteren, men jeg har aldri opplevd det som et problem. Dette har fungert glimmers på alle våre sykler.
Er det en god og tørr kjeller det er snakk om, ville ikke jeg brydd meg med pose, men jeg tror jeg ville ha sprayet inn med ACF-en, for å sikre 100%.

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

fikse skrev:Der vi bodde før hadde vi stor og tørr kjeller som knapt var oppvarmet. Der lagret vi sykler på følgende: Skiftet olje/filter, ta noen turer, fylle tanken opp, og så på hovedstøtte, med stropper i taket for å fjerne det meste av vekten fra framhjulet. Depotstøtter hadde vi ikke. Ut med batteriet, satt det på lading, deretter lagret i kjelleren (kjølig). Den gang pleide jeg å spraye sykkelen med lagringsolje fra Biltema, men ACF-en er langt bedre egnet (billigere også), den er jo også ypperlig til å fette inn alle kontakter/brytere. Fruen sydde noen trekk av gamle dynetrekk, som var åpen i bunn (ikke snørt sammen). Pleide også å stenge bensinkranen og tappe flottørkammeret for sist rest. Bensin er visstnok ferskvare, så den taper seg nok litt over vinteren, men jeg har aldri opplevd det som et problem. Dette har fungert glimmers på alle våre sykler.
Er det en god og tørr kjeller det er snakk om, ville ikke jeg brydd meg med pose, men jeg tror jeg ville ha sprayet inn med ACF-en, for å sikre 100%.
Kjelleren er god og tørr, isolert og får varme fra entréen. Brukes til lagring av alt mulig fra skiutstyr til mat. Aldri vært en dråpe kondens der etter det jeg har sett! :thumleft

Takker forøvrig for en fin innføring i lagring. Har forøvrig innsprut på motoren, og hverken bensinkran eller flottørkammer...
Godt mulig jeg sauser inn kontakter med ACF, men venter til den er satt inn uansett. Ser for meg at det fort kan bli utført i PMS-tidene ;-)
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Var på elgjakt i helgen. Kjørte selvfølgelig motorsykkelen dit, selv om veiene ikke er heeelt 100%. Første året vi ikke har fått noe i det hele tatt! :sk?
På hjemturen klarte jeg å miste skiltet på sykkelen, de der skiltholderne er visst ikke lagd for en "big single" med mye risting....
Har tenkt på det en stund å bolte skiltet fast da jeg har hørt det henger og slenger, men har ikke gjort det enda - det har jo holdt i noen måneder.

Sååå da ble det en tur på politistasjonen i går, for å melde inn tapt kjennemerke. Tok 2 minutter der, og så 2 minutter på vegvesenet før jeg hadde nytt skilt i hendene :thumleft
Så hvis noen finner PV3865 liggende langs veien (Tonstad - Stavanger), så skal det inn til Politiet :P :p

Bilde
God stemning langs veien!

Bilde
En av de penere veiene :roll

Bilde
På vei opp i skævven

Bilde
Finally at the top!
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

Vakre bilder :thumleft

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Takk for det fikse!

Bestilte meg forøvrig en Miteyvac MV8500 for den nette sum av 50 USD :prf
Nå skal bytte av bremsevæske osv. gå som en lek! :-)

Forøvrig er bremsevæska for bakbremsen tilnærmet sort, selv om den bare er kjørt i overkant av 4500km.
Er dette normalt?
Håper på lengre varighet av DOT5.1 bremsevæske (mot DOT4 som står på nå).

Bilde
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

TheHaughom skrev: Forøvrig er bremsevæska for bakbremsen tilnærmet sort, selv om den bare er kjørt i overkant av 4500km.
Er dette normalt?
Håper på lengre varighet av DOT5.1 bremsevæske (mot DOT4 som står på nå).
Det er ivertfall normalt på Ducati. Der blir bakbremsevæske og clutchvæska mørk relativt fort. Hvorfor vet jeg ikke :-k

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Kjenner ikke noe lugging/rykking i den, og bremseeffekten ser ut til å være konsistent.
Har derfor ikke gjort noe med det, men tar jo 5 minutter å bytte med Mityvac - så kjører på med det når jeg setter inn sykkelen for vinteren. :-)

Tenkte å bytte kjølevæske og olje også (i Royal Purple 10w40, + Royal Purple kjølevæske).

Kanskje jeg bør ta en titt oppi clutchslaven også da :scratch
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Svar