Bimma skrev:
GRATULERER MED NY DONiNG AJ. DU SER RIKTIG SÅ FORNØYD UT DER DU SITTER!

Takk for det,
Bimma! :-)
Så langt er jeg veldig fornøyd, detta er skikkelig moro!!!
Var ute å kjørte en tur langs Randsfjorden i dag og italieneren er svingvillig og sporsikker så det holder. Dempingen kjennes også god ut og akkurat nå er det ikke noe påtrengende behov for justeringer.
Noe av det første jeg måtte justere på Tiger var stillingen til girpedalen. På Stelvio'en er den perfekt plassert for meg. Og girsjaltingen har jeg knapt kjent maken til på andre sykler ejg har kjørt, for ikke å nevne de jeg tidligere har eid. Utrolig myk og fin!
Lekte meg litt med kjørekomputeren i dag og fikk stilt inn klokka med 24 timers visning og allting :-)
Stelvio har også en girshift-varsler, som kan stilles inn på forskjellig turtall og som er forhåndsinnstilt på 6500 omdr., som er det turtallet Moto Guzzi anbefaler som det høyest i innkjøringsperioden.
Om vi allerede har vært opp mot 6500? Å jada! Opptil flere ganger i løpet av de drøye 100 kilometerne jeg har kjørt så langt.
Stoppet på en bensinstasjon i dag og uten å tenke meg om skulle jeg sjekke om peilepinnen for motorolja måtte skrus ut eller om den bare kunne dras ut, slik vi er vant med på biler.
Kunne bare dras ut, ja. Men samtidig som jeg gjorde det kom jeg borti disse svære eksosrørene med hansken. Dermed ble det selvfølgelig svarte flekker på røret

Ergelig!
Men fikk bort det meste med no' polish greier nå i kveld.
Er mye varme i både sylindre og rør på denne sykker'n, som det absolutt er lurt å holde klær, hansker og kroppsdeler på en god armlengdes avstand den første tiden etter at moteren er slått av...
Lærer av erfaring, får man håpe...
Men igjen, så langt - etter kun to dager

- er jeg veldig, veldig fornøyd med italieneren, som helt klart har en ganske annerledes motorkarakteristikk enn Tiger. Synes også den oppfører seg bedre i svinger, men aner en viss tendens til svak overstyring innimellom.
Kjøre og sittestilling kan knapt bli bedre - for meg. Bredt styre og meget god sal.
Vindstøy fra vindskjerm, men det var jeg forberedt på. Skal prøve meg fram med høydejusteringen etter hvert for å se om dette gir noen endring (noe jeg egentlig ikek har særlig tro på...).