simpson skrev:JohnnyTh skrev:Dagens problem er hvordan få med seg en HK-416 på en Kawa. Tror kanskje jeg kan få stroppet den fast sånn som dette. må bare finne noe å ha den i. våpenbaggen ble litt stor. Kanskje en søppelsekk og teip.

Her du sjekket lovligheten av transporten din?
Tror du skal gjøre det. Våpen skal fraktes i futteral i bagasjerom uten tilsyn fra utsiden.
Tviler på HV våpen har andre regler på dette.
haha må jo altid være noen som skriker opp om loven. Det du sier er helt korrekt i henhold til den sivile våpenloven. Men nå gjelder ikke den for Forsvaret og Politiets våpen. Veldig skjeldent vi transporterer våpen tildekket men trodde du virkelig jeg hadde tenkt å kjøre med den der uten å ha noe over den. Må le av det.. Er jo greit å prøve å holde den litt tørr på veien.
Barreten er noe rakkelverk men presisjonen er jo brukbar. Men under 700 meter ville jeg heller brukt en 7,62 rifle. Lengste jeg har skutt med barreten er 1200 meter men man traff jo noe da og.
Ag3 er et fantastisk våpen og lett å skyte bra på 500-600 meter.
Men selv om jeg er AG3 tilhenger ville jeg ikke gått tilbake til den. 416 er overlegen i de aller fleste tilfeller. I stedet for 100 skudd så har man med seg 210 skudd. 100 skudd varer ikke lenge i en kontakt. og er man tom for ammo hjelper det ikke mye om 7,62 er mer kraftig, når det er tomt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.