Hva ville du gjort?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Hva ville du gjort?

Legg inn av AndreasB »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10068957

Det som denne artikkelen beskriver er helt og totalt uakseptabelt i det samfunnet vi lever i mener jeg.. Er du ikke enig?
Med fare for å få noen ord flyvende min vei: Om muslimer er så "imot" hunder, burde de ikke la være å jobbe som taxisjafører? Er det greit at taxisjafører holder på slik de gjør her?

Pleier du se rundt deg om noen trenger hjelp? Hva gjør du om du er i butikken og ser en rullestolbruker som kanskje trenger hjelp?
Det koster så utrolig lite å spørre andre om de trenger hjelp til noe, mens det kan bety alt for den som blir spurt.. Verste som kan skje er at du får beskjed om at de ikke trenger hjelp ;P
Sist redigert av AndreasB den 15 sep 2012, 19:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjønnavind
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom

Re: Hva ville du gjort?

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg er hjelpsom med mindre jeg selv har ekstremt dårlig tid...

Kjente jeg ble ekstra irritert da jeg leste artikkelen. De sjåførene det gjelder burde miste løyvet sitt.
Sist redigert av Bjønnavind den 15 sep 2012, 19:42, redigert 1 gang totalt.

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Bjønnavind skrev:Jeg er hjelpsom med mindre jeg selv har ekstremt dårlig tid...
Kan man virkelig ha så dårlig tid at man ikke kan hjelpe noen? (Svaret for meg selv er vel ja, men egentlig nei) Ingenting av det jeg gjør er såpass kritisk at jeg ikke har tid til å hjelpe noen. Og jeg er sikker på at dersom man forklarer hvorfor man ble sein, at folk vil forstå. (Snakker seff ikke om å misse flyavganger osv, men snarere å komme 10 min for seint på jobb.)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Uakseptabelt - men ser ut som om det trengs sanksjoner for å få til endring - dvs risikere å miste drosjeløyvet?

At en andel taxier må holdes hunde-frie er greit - mange med allergi også - men ikke så stor andel.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Dette er jo, selvfølgelig, fullstendig uakseptabelt.

Bøtelegging av den aktuelle sjåfør burde vel hjelpe?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

MaxTron skrev:Dette er jo, selvfølgelig, fullstendig uakseptabelt.

Bøtelegging av den aktuelle sjåfør burde vel hjelpe?
Jeg mener at man burde ANTA at en person som står RETT ved et taxiskilt, med en FØRERHUND ved siden av seg venter på taxi. Og står det 10 taxier der i 2 rekker, forventer jeg at de 2 forreste hvertfall tar initativ.

Det er totalt uakseptabelt at noen må vente på at noen skal GIDDE hjelpe dem, og at de må stå der i opptil, og over 1 time.

Om sjaførene i de 2 første bilene ikke går frem, burde de 2 bak ta iniatiativet, osv. Derfor mener jeg også at det er helt greit å bøtelegge ALLE 10 taxiene som står der. At han foran deg ikke gikk er ikke et argument som må kunne brukes. Eneste argumentet må være at :
1) Taxisjaføren er allergisk, og kan bevise dette på noen måte.
2) Taxien er en "Allergi-taxi" (Altså en der man ikke KAN ha hunder pga kunder med allergi. Man må da seff oppgi at man er allergisk når man bestiller taxi).

Ellers er det taxisjafør sitt ansvar å holde det ryddig i bilen. Da får taxisjafør støvesuge bilen, og lufte godt etter at en hund har vært der. Om dette er nok for allergiske personer vet jeg ikke, men det er en god begynnelse.

Jeg ser ofte taxisjafører som røyker i bilen. Dette burde også være bøtelagt. Taxien er en arbeidsplass, røyking på arbeidsplass er ikke tillatt.

Svar