temperatur eksos.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
temperatur eksos.
Skal forebygge litt rust på bakpotten på eksosanlegget til scooteren før vintere. På hammerlakken jeg fant på boden står det maks 150 grader. Er dette tilstrekkelig eller må jeg kjøpe annen lakk ?
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Re: temperatur eksos.
Det kan bli litt snaut. Dessuten må eksosen sandblåses før lakkering, ellers kommer rusta tilbake fortere enn du aner.
Jeg lakkerte ei rusten potte en gang med varmebestandig lakk, selv om jeg hadde pusset godt ned, tok det ca 2 uker før brunfargen var på vei tilbake.
Jeg lakkerte ei rusten potte en gang med varmebestandig lakk, selv om jeg hadde pusset godt ned, tok det ca 2 uker før brunfargen var på vei tilbake.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- KrankenWagen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: temperatur eksos.
Problemet med "varmebestandig" lakk er jo at den oftest verken er varmebestandig , eller tåler bensin eller løsemidler.
Hvis det bare er flekker ville jeg pusset, eller sandblåst(som er det beste ja) ned til metall og lakket/penslet med feks en to komponent epoxylakk, eller POR 15, begge er diffusjonstett. De tåler kanskje sånn noenlunde varmen... (så lenge det er potte..) og er tett for videre rust, hvis den gamle rusten er vekk da...
Hvis det bare er flekker ville jeg pusset, eller sandblåst(som er det beste ja) ned til metall og lakket/penslet med feks en to komponent epoxylakk, eller POR 15, begge er diffusjonstett. De tåler kanskje sånn noenlunde varmen... (så lenge det er potte..) og er tett for videre rust, hvis den gamle rusten er vekk da...