Smia MC, det er søndag
- taco
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Re: Smia MC, det er søndag
Regner med å ta en tur i morgen. 

2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
taco skrev:Regner med å ta en tur i morgen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Familie til middag i morgen, håper de(t) smaker godt
Så derfor blir det dessverre ikke noen tur til Smia for oss.

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
evike skrev:Familie til middag i morgen, håper de(t) smaker godt![]()
![]()

Satser på å møte dere senere, da...
Gjerne på MC-Messa på Lillestrøm utpå nyåret

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- evike
- Kontakt:
Sjekka litt på nett og fant datoen for messa: 1.-3. mars. Skal prøve å holde jobbskjemaet unna den helga!AJ skrev:evike skrev:Familie til middag i morgen, håper de(t) smaker godt![]()
![]()
Så derfor blir det dessverre ikke noen tur til Smia for oss.![]()
Satser på å møte dere senere, da...
Gjerne på MC-Messa på Lillestrøm utpå nyåret
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Regner med å ta en tur i morra, ehhhh seinere i dag.
På høy tid å ta årets første tur til Smia!
På høy tid å ta årets første tur til Smia!

- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
De unges dag i dag. Linda og Ida sørger for nystekte vafler og nykokt kaffe.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Ha en god og koselig vaffeldag !!
Kanskje messetreff ?

Kanskje messetreff ?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Mnange MCS.NO innom. Og selvfølgelig var urbanneret framme. AJ sørget for fotograferingen, så vi venter spent på bilde.. Jentene på kjøkkenet solgte godt i dag, og til tider hadde de problemer med å holde unna køen. Slikt varmer i et presidenthjerte.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Her er et av bildene som ble tatt.rogg skrev:AJ sørget for fotograferingen, så vi venter spent på bilde..
Hyggelig at Carpa og boblehue tok turen og ikke minst ble med på bildet

Samme med mogs og bjornen

Ellers glimret ArcticTiger med sitt fravær på akkurat dette bildet pga. hungerrumling i magan

Har ikke helt oversikten akkurat nå... Har nemlig nettopp kommet hjem etter en flott dag, fin tur og prat med blide og svært hyggelige og aktive MCsiden MC-folk!

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Her et bilde til:

Kommer flere, men først litt mat.
Smia-pølsene er gode, de. Men kun én holder ikke. Glemte jo helt å kjøpe flere der jeg sto ute og snakka med alle de trivelige MCsidistene

Kommer flere, men først litt mat.
Smia-pølsene er gode, de. Men kun én holder ikke. Glemte jo helt å kjøpe flere der jeg sto ute og snakka med alle de trivelige MCsidistene

Etter maraton-beising 9 timer i strekk igår - i det flotte været
- var jeg veldig motivert for en tur idag.
Startet via Lierbakkene, deretter litt grusvei på Baneveien i Lier og tilbake til asfalt ved Sjåstad. Ved Sylling kom jeg akkurat bak en traktor med kasser både foran og bak, som kjørte ur-sakte. Rett etter det igjen kom et par MC'er imot - en rød og blå som jeg hilste på - den røde var Ducati så jeg - men var så fokusert på traktoren der og da, at jeg kom på etter ca 1 km at - Aha!
- det var jo sikkert ArcticTiger og Busa Trond! Tenkte et sekund på å snu, men regnet med at de sikkert hadde tempo som gjorde det vanskelig å ta igjen - så fortsatte om Vikersund - Hokksund - Eikeren - Hanekleiva og til Svelvik. Var en tynn stripe olje i min kjørebane opp mot Hanekleiva så et lite skår i gleden der ift å måtte senke farten og posisjonere seg mindre optimalt noen steder.
Den her MC'n ba jeg eieren kjøre pent og ta godt vare på, så kan jeg kjøpe den pent brukt om 4 år

... AJ tok det med humør og parerte med et uslåelig Tiger 1050 tilbud, som nok hadde vært fristende om ikke undertegnede må holde seg i skinnet for å bevare freden i heimen :-#
Må nok følge planen om å "bruke opp" V-Strom'en først.
Godt oppmøte fra MCSiden forumister denne dagen

Fin visuell kombinasjon

Synes fortsatt Harley er veldig veldig fine sykler å både se på og ikke minst høre på.
Var fast bestemt på noe slikt før jeg falt for sving-kjøring under opplæringen.

Denne hadde dessuten en cooool forskjerms-maskot!

Vinner jeg i Lotto så skal helt klart en klassisk Road King være nr2 MC
Slik ser en F650GS (nye typen m/800cc motor) ut som har gått over 60K på under 16mnd. Eneste uforutsette iflg eieren var visst bytte av vannpumpe - sannsynligvis produksjons-svakhet pga at den nye hadde et endret utseende. Ellers hadde den gått som ei klokke. M.a.o. virker som om denne modellen er skikkelig robust og holdbar. Medvirkende til utseendet er nok også at den nylig hadde kjørt på norsk-svenske grusveier på Finnskogen.

Tilbake tenkte jeg først om jeg skulle ta samme vei som jeg kom, men tok heller om Østbygda - Fjell - Drammen og hjem. Nesten hjemme kom jeg på at jeg burde fylle bensin, og siden det fortsatt var litt tid til middag, ble det en runde om Liertoppen (Uno-X) og Dikemark.

Startet via Lierbakkene, deretter litt grusvei på Baneveien i Lier og tilbake til asfalt ved Sjåstad. Ved Sylling kom jeg akkurat bak en traktor med kasser både foran og bak, som kjørte ur-sakte. Rett etter det igjen kom et par MC'er imot - en rød og blå som jeg hilste på - den røde var Ducati så jeg - men var så fokusert på traktoren der og da, at jeg kom på etter ca 1 km at - Aha!

Den her MC'n ba jeg eieren kjøre pent og ta godt vare på, så kan jeg kjøpe den pent brukt om 4 år

... AJ tok det med humør og parerte med et uslåelig Tiger 1050 tilbud, som nok hadde vært fristende om ikke undertegnede må holde seg i skinnet for å bevare freden i heimen :-#
Må nok følge planen om å "bruke opp" V-Strom'en først.
Godt oppmøte fra MCSiden forumister denne dagen
Fin visuell kombinasjon

Synes fortsatt Harley er veldig veldig fine sykler å både se på og ikke minst høre på.
Var fast bestemt på noe slikt før jeg falt for sving-kjøring under opplæringen.
Denne hadde dessuten en cooool forskjerms-maskot!

Vinner jeg i Lotto så skal helt klart en klassisk Road King være nr2 MC
Slik ser en F650GS (nye typen m/800cc motor) ut som har gått over 60K på under 16mnd. Eneste uforutsette iflg eieren var visst bytte av vannpumpe - sannsynligvis produksjons-svakhet pga at den nye hadde et endret utseende. Ellers hadde den gått som ei klokke. M.a.o. virker som om denne modellen er skikkelig robust og holdbar. Medvirkende til utseendet er nok også at den nylig hadde kjørt på norsk-svenske grusveier på Finnskogen.
Tilbake tenkte jeg først om jeg skulle ta samme vei som jeg kom, men tok heller om Østbygda - Fjell - Drammen og hjem. Nesten hjemme kom jeg på at jeg burde fylle bensin, og siden det fortsatt var litt tid til middag, ble det en runde om Liertoppen (Uno-X) og Dikemark.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- evike
- Kontakt:
Søren at vi ikke kunne komme da!!!!!
Forøvrig sneik det seg inn ei lita linselus på siste bilde. NAF MC Vestfolds eldste medlem. Tok lappen på tung sykkel i fjor, i en alder av 76 år!!!! Rett og slett imponerende! Hurra for Claus også.
Forøvrig sneik det seg inn ei lita linselus på siste bilde. NAF MC Vestfolds eldste medlem. Tok lappen på tung sykkel i fjor, i en alder av 76 år!!!! Rett og slett imponerende! Hurra for Claus også.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Flere bilder fra Smia MC turen i dag:

Bakpå og jeg kom til at det i hvert fall var 18 aktive MCsiden-folk innom i dag. Kanskje flere?
Carpa
boblehue
bjornen
mogs
ArcticTiger
Gielas
ojda
Busa Trond
Boxer
RuneMC
OleB
rogg
Fru Rogg
taco
Banditmannen
Bjønnavind
Bakpå
AJ
Alltid skummelt med slike lister siden en elelr flere gjerne faller utenom...
Men tar sjansen, så får dere se gjennom fingrene om noen er glemt.
Bakpå og jeg kom til at det i hvert fall var 18 aktive MCsiden-folk innom i dag. Kanskje flere?
Carpa
boblehue
bjornen
mogs
ArcticTiger
Gielas
ojda
Busa Trond
Boxer
RuneMC
OleB
rogg
Fru Rogg
taco
Banditmannen
Bjønnavind
Bakpå
AJ
Alltid skummelt med slike lister siden en elelr flere gjerne faller utenom...

Men tar sjansen, så får dere se gjennom fingrene om noen er glemt.

Kansje smia blir, som AJ nevnte i en bisetning, treffstedet nå som "grava" blir lagt ned? :-)