
MC-diskriminering??
Re: MC-diskriminering??
de er damer helt klart . heldigvis. 

- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MC-diskriminering??
En gutt, ei dame, en sykkel, ei sykkel
, kansje en sykkel med jente navn er transesykkel
( med E. Pirrelli dekk
)



- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: MC-diskriminering??
Motorsykkelen min er "gullet" mitt...
Kort og godt....
Kort og godt....

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC-diskriminering??
Dette er jo absolutt ingenting å lure på: Det heter en Motorsykkel, motorsykkelen.
Akkurat som det også heter en bil, bilen (vist man da ikke er født i Bart-by'n, der er de så språkforvirra at de sier ei bil, bil'a)
Når det gjelder V-max-ene er de jo uansett ikke akkurat feminine
Akkurat som det også heter en bil, bilen (vist man da ikke er født i Bart-by'n, der er de så språkforvirra at de sier ei bil, bil'a)
Når det gjelder V-max-ene er de jo uansett ikke akkurat feminine

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-diskriminering??
Bevis? Kan ikke huske at sykkelen min maser.. Dyr i drift er den, men den maser ikke, og den er med å leke hver eneste gang du spør.. Behøver ikke vente på at den skal være i humørPollti skrev:de er damer helt klart . heldigvis.

- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: MC-diskriminering??
Jeg har ikke noe direkte kjønn på mine sykler, men kaller offroadern for "Traktor'n" og Goldwingen for "Wingen".
Begge navna er jo i gramatikken hannkjønn da... Så da er dem vel guttær!!

Begge navna er jo i gramatikken hannkjønn da... Så da er dem vel guttær!!


-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: MC-diskriminering??
Alle mine sykler har vært gode kompiser, ikke noe mer. :-)
Kjønnsnøytrale tror jeg...
Kjønnsnøytrale tror jeg...

- boblehue
- Innlegg: 237
- Registrert: 11 sep 2012, 11:32
- Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: MC-diskriminering??
I ride purely, and only, because it is fun.
I ride because I enjoy the freedom I feel from being exposed to the elements, and the vulnerability to the danger that is intrinsic to riding.
I do not ride because it is fashionable to do so.
I ride my machine, not wear it.
My machine is not a symbol of status.
It exists simply for me, and me alone.
My machine is not a toy. It is an extension of my being, and I will treat it accordingly, with the same respect as I have for myself.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex.
I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and well-being.
I strive to constantly better my skill of control over my machine.
I will learn its limits, and use my skill to become one with my machine so that we may keep each other alive.
I am the master, it is the servant. Working together in harmony, we will become an invincible team.
I do not fear death. I will, however, do all possible to avoid death prematurely.
Fear is the enemy, not death.
Fear on the highway leads to death, therefore I will not let fear be my master. I will master it.
My machines will outlive me. Therefore, they are my legacy.
I will care for them for future bikers to cherish as I have cherished them, whoever they may be.
I do not ride to gain attention, respect, or fear from those that do NOT ride, nor do I wish to intimidate or annoy them.
For those that do not know me, all I wish from them is to ignore me.
For those that desire to know me, I will share with them the truth of myself, so that they might understand me and not fear others like me.
I will never be the aggressor on the highway. However, should others mess with me, their aggression will be dealt with in as severe a manner as I can castupon them.
I will show respect to other bikers more experienced or knowledgeable than I am.
I will learn from them all I can.
I will not show disrespect to other bikers less experienced or knowledgeable than I am. I will teach them what I can.
It will be my task to mentor new riders, that so desire, into the lifestyle of the biker, so that the breed shall continue.
I shall instruct them, as I have been instructed by those before me.
I shall preserve and honor traditions of bikers before me, and I will pass them on unaltered.
I will not judge other bikers on their choice of machine, their appearance, or their profession. I will judge them only on their conduct as bikers.
I am proud of my accomplishments as a biker, though I will not flaunt them to others.
If they ask, I will share them. I will stand ready to help any other biker that truly needs my help.
I will never ask another biker to do for me what I can do for myself.
I am not a part-time biker. I am a biker when, and where ever I go.
I am proud to be a biker, and I hide my chosen lifestyle from no one.
I ride because I love freedom, independence, and the movement of the ground beneath me.
But most of all, I ride to better understand myself, my machine, the lands in which I ride, and to seek out and know other bikers like myself.
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
I ride because I enjoy the freedom I feel from being exposed to the elements, and the vulnerability to the danger that is intrinsic to riding.
I do not ride because it is fashionable to do so.
I ride my machine, not wear it.
My machine is not a symbol of status.
It exists simply for me, and me alone.
My machine is not a toy. It is an extension of my being, and I will treat it accordingly, with the same respect as I have for myself.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex.
I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and well-being.
I strive to constantly better my skill of control over my machine.
I will learn its limits, and use my skill to become one with my machine so that we may keep each other alive.
I am the master, it is the servant. Working together in harmony, we will become an invincible team.
I do not fear death. I will, however, do all possible to avoid death prematurely.
Fear is the enemy, not death.
Fear on the highway leads to death, therefore I will not let fear be my master. I will master it.
My machines will outlive me. Therefore, they are my legacy.
I will care for them for future bikers to cherish as I have cherished them, whoever they may be.
I do not ride to gain attention, respect, or fear from those that do NOT ride, nor do I wish to intimidate or annoy them.
For those that do not know me, all I wish from them is to ignore me.
For those that desire to know me, I will share with them the truth of myself, so that they might understand me and not fear others like me.
I will never be the aggressor on the highway. However, should others mess with me, their aggression will be dealt with in as severe a manner as I can castupon them.
I will show respect to other bikers more experienced or knowledgeable than I am.
I will learn from them all I can.
I will not show disrespect to other bikers less experienced or knowledgeable than I am. I will teach them what I can.
It will be my task to mentor new riders, that so desire, into the lifestyle of the biker, so that the breed shall continue.
I shall instruct them, as I have been instructed by those before me.
I shall preserve and honor traditions of bikers before me, and I will pass them on unaltered.
I will not judge other bikers on their choice of machine, their appearance, or their profession. I will judge them only on their conduct as bikers.
I am proud of my accomplishments as a biker, though I will not flaunt them to others.
If they ask, I will share them. I will stand ready to help any other biker that truly needs my help.
I will never ask another biker to do for me what I can do for myself.
I am not a part-time biker. I am a biker when, and where ever I go.
I am proud to be a biker, and I hide my chosen lifestyle from no one.
I ride because I love freedom, independence, and the movement of the ground beneath me.
But most of all, I ride to better understand myself, my machine, the lands in which I ride, and to seek out and know other bikers like myself.
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Sist redigert av boblehue den 17 sep 2012, 15:15, redigert 1 gang totalt.
boblehue
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Re: MC-diskriminering??
mine sykler er ganske kjønnsnøytrale..
men for et par uker siden, etter å ha fyllt bensin på Statoilstasjonen på Bagn ville ikke bobberen starte.
Tråkke ned kicken, og et pffftt..ff.ff til svar, flere ganger, helt til det begynte å koke i hjelmen.
Tilbakeslag på kicken er forventet, siden jeg har satt henne opp med fast fortenning, men hun forsøkte å svikte meg på et sted langt hjemmefra, dårlig gjordt.
Men det var en liten bakke i nærheten som jeg brukte til trillstart, så vi kom oss hjem
men for et par uker siden, etter å ha fyllt bensin på Statoilstasjonen på Bagn ville ikke bobberen starte.
Tråkke ned kicken, og et pffftt..ff.ff til svar, flere ganger, helt til det begynte å koke i hjelmen.
Tilbakeslag på kicken er forventet, siden jeg har satt henne opp med fast fortenning, men hun forsøkte å svikte meg på et sted langt hjemmefra, dårlig gjordt.

Men det var en liten bakke i nærheten som jeg brukte til trillstart, så vi kom oss hjem

- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: MC-diskriminering??
Eg har lagt merke til at det er ein del "navn" på syklane her inne ja

For min del tenkte eg meir på "Go'-gutten" for Intruderen min, men etter å ha sett alle jentenavn på diverse syklar tørte eg ikkje heilt å kalle sykkelen min for dette
Eg la forresten merke til Evike sin beskrivelse av kvifor damer skal ha guttenavn på syklane sine, og då tør eg i alle fall ikkje å kalle min for Go'-gutten. Vil ikkje bli misforstått og uglesett av heile gjengen her inne
Eg ser at Gliset er foreslått også, men for meg er det navnet eit bil-navn.
Men som svar på spørsmålet:
Heilt nøytralt for min del. Det er ein ting, men ein slik ting har gjerne litt "sjel" som gjer at du vil kalle den noko spesielt. Tenker det er fritt fram å kalle den det ein vil


For min del tenkte eg meir på "Go'-gutten" for Intruderen min, men etter å ha sett alle jentenavn på diverse syklar tørte eg ikkje heilt å kalle sykkelen min for dette

Eg la forresten merke til Evike sin beskrivelse av kvifor damer skal ha guttenavn på syklane sine, og då tør eg i alle fall ikkje å kalle min for Go'-gutten. Vil ikkje bli misforstått og uglesett av heile gjengen her inne


Eg ser at Gliset er foreslått også, men for meg er det navnet eit bil-navn.
Men som svar på spørsmålet:
Heilt nøytralt for min del. Det er ein ting, men ein slik ting har gjerne litt "sjel" som gjer at du vil kalle den noko spesielt. Tenker det er fritt fram å kalle den det ein vil

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- OleB
- Innlegg: 641
- Registrert: 15 aug 2009, 19:32
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
- Bosted: Østfold
Re: MC-diskriminering??
GSn er ikke feminin nok til å være jente nei....
Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei
Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....)
Kan fort bli hetende "Æljen"

Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei

Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....)

Kan fort bli hetende "Æljen"

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: MC-diskriminering??
Jeg ser vel på mine sykler som kamerater. Tur-kamerat for eks både på min XT600E og nå min XTZ750.
Men cafe raceren min er jeg mer usikkert på. Er folk som sier den bør få et navn.
Var en kar som kalte den Olga... men det passer seg ikke siden den jo er gul og kul!
Har referert til cafe raceren som det lille monsteret mitt
Den lager jo en del støy/musikk!
Så hos meg så går det vel i hannkjønn og muligens litt i dyreverden
Men cafe raceren min er jeg mer usikkert på. Er folk som sier den bør få et navn.
Var en kar som kalte den Olga... men det passer seg ikke siden den jo er gul og kul!

Har referert til cafe raceren som det lille monsteret mitt

Den lager jo en del støy/musikk!

Så hos meg så går det vel i hannkjønn og muligens litt i dyreverden

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MC-diskriminering??
Tenker vel ikke på sykkelen min som hverken hun eller han.
Sykkel er jo et hankjønnsord, men så har jo min jentefarge...
Kanskje bedre å sammenligne med ett dyr, det var jo en som nevnte elgen...
Da blir vel min en hest som er så gammel at den burde vært slakta forlengst ?
Sykkel er jo et hankjønnsord, men så har jo min jentefarge...
Kanskje bedre å sammenligne med ett dyr, det var jo en som nevnte elgen...
Da blir vel min en hest som er så gammel at den burde vært slakta forlengst ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: MC-diskriminering??
Damer skal være slanke, raske, lavmælte og passe billig... alt annet enn harley`n min, så den blir nok ikke satt i den kategorien... feite bob er vel mer treffende... 

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-diskriminering??
Kjøretøyene har ikke noe "kjønn" i tradisjonell betydning siden de ikke kan formere seg...`
Men at de har en form for "sjel" etter noen år det er sikkert-for to like tekniske innretninger har alltid noen særegenheter som skiller de fra hverandre-tilogmed PC/data.
så navnet på innretningene gjenspeiler særegenhetene..Brakka-gulingen-tyttebæret-frosken-råtta-haugen-vraket-toyo`n-stativet-duppen-brølet osv.
Men at de har en form for "sjel" etter noen år det er sikkert-for to like tekniske innretninger har alltid noen særegenheter som skiller de fra hverandre-tilogmed PC/data.
så navnet på innretningene gjenspeiler særegenhetene..Brakka-gulingen-tyttebæret-frosken-råtta-haugen-vraket-toyo`n-stativet-duppen-brølet osv.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后