Hva kan de gjøre egentlig?
Hvis de møter en habil mc fører har de jo ikke akkurat en stor sjanse til å få stoppet denne personen

Hvorfor er motorsykkel kun definert som "mer enn 50 cc" ? En 50cc sykkel med motor er da virkelig også en motorsykkel?TheHaughom skrev:Ikke direkte motorsykkel involvert, men undertegnede kunne godt blitt det.
Bor i området her, og kjører denne veien flere ganger daglig...
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 31288.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Var det virkelig det du fant mest relevant i saken?AndreasB skrev:Hvorfor er motorsykkel kun definert som "mer enn 50 cc" ? En 50cc sykkel med motor er da virkelig også en motorsykkel?TheHaughom skrev:Ikke direkte motorsykkel involvert, men undertegnede kunne godt blitt det.
Bor i området her, og kjører denne veien flere ganger daglig...
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 31288.html" onclick="window.open(this.href);return false;2 hjul, ramme, og motor, akkurat samme som min 1100. 2 hjul, ramme og motor.
Iogmed at denne mopedisten måtte hive seg ned, så er det vel mer direkte enn indirekte.
Er da virkelig ikke noe annet MC relatert der?TheHaughom skrev:Var det virkelig det du fant mest relevant i saken?AndreasB skrev:Hvorfor er motorsykkel kun definert som "mer enn 50 cc" ? En 50cc sykkel med motor er da virkelig også en motorsykkel?TheHaughom skrev:Ikke direkte motorsykkel involvert, men undertegnede kunne godt blitt det.
Bor i området her, og kjører denne veien flere ganger daglig...
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 31288.html" onclick="window.open(this.href);return false;2 hjul, ramme, og motor, akkurat samme som min 1100. 2 hjul, ramme og motor.
Iogmed at denne mopedisten måtte hive seg ned, så er det vel mer direkte enn indirekte.
Hva med tauet som var oppspent over veien?AndreasB skrev:Er da virkelig ikke noe annet MC relatert der?TheHaughom skrev:Var det virkelig det du fant mest relevant i saken?AndreasB skrev:Hvorfor er motorsykkel kun definert som "mer enn 50 cc" ? En 50cc sykkel med motor er da virkelig også en motorsykkel?TheHaughom skrev:Ikke direkte motorsykkel involvert, men undertegnede kunne godt blitt det.
Bor i området her, og kjører denne veien flere ganger daglig...
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 31288.html" onclick="window.open(this.href);return false;2 hjul, ramme, og motor, akkurat samme som min 1100. 2 hjul, ramme og motor.
Iogmed at denne mopedisten måtte hive seg ned, så er det vel mer direkte enn indirekte.
OMAAS skrev:Atter en negativ vinkling av MC i media.
http://www.dagbladet.no/2012/09/17/tema ... /23450250/
Mulig moped kommer som nr 2 men både personskader og skader på kjøretøyet er vesentlig redusert når man kun kjører i 45 km og ikke i 70 kmSuperMorten skrev:Sitter her med en sønn på 3 og datter på 12, og gruer meg til den dagen. Ja, det er nok størst risiko med lett Mc. Antakeligvis kommer moped som nr 2. Alt dette skyldes jo at 16 åringen er nettopp 16. Jeg tror at det her, som de fleste andre steder, gjelder å gi ungene de beste holdningene fra de er små, og ellers krysse fingrene og håpe på det beste.
Er enig med deg her Carpa. Dette vart nemnt på køyreskulen min også, og læraren var ganske oppgitt over ein del elevar i yngste gardeCarpa skrev:OMAAS skrev:Atter en negativ vinkling av MC i media.
http://www.dagbladet.no/2012/09/17/tema ... /23450250/
Negativ kanskje men det er vel realiteten.
Sjåførerlæreren jeg bruker lot ikke sine to barn få kjøre lett motorsykkel da de var 16, de måtte nøye seg med en moped. Han har vært kjørelærer siden 80-tallet så jeg tror han har litt erfaring å vise til.
Det var godt at det var en bil datteren din satt i da hun bulket damekkern skrev:begynte som 14åring med moped..lettsykkel litt over 16 og tung ved 18-eneste uhell er med bil..
dattera mi gikk rett på bil..kjører som nigel mansell...OG har bulka..
Guttungen tok lappen på lett-ingen uhell ennå ,men han er også mer skeptisk til å gasse...dessuten er 125ccm 4T utrimbart.