Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
MC-diskriminering??
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-diskriminering??
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-diskriminering??
Sykkær'n er nok ikke jente nei (Min altså).OleB skrev:GSn er ikke feminin nok til å være jente nei....![]()
Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei![]()
Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....)![]()
Kan fort bli hetende "Æljen"
Selv om den har krangla litt i det siste, håper jeg det løser seg etter jeg får bytta ventiler.
Sitte lange strekker overskrevs på en gutt funker helt greit, siden sykkær'n er en god kompis. Men er vel ikke noe man gjør med hvem som helst nei..


Selv om sykkelen går som et dyr, tror jeg nok den ikke kommer til å få noe navn basert på et dyr.
Iogmed at det er en '91 mod kan man jo kalle'n for "gammær'n", men dette blir feil å tenke på, at hver gang man skal ut skal sette seg på "gammær'n"



Nei, vanskelig skal det være ^^
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MC-diskriminering??
Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga oppAndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC-diskriminering??
Enig, det hadde kanskje ett poeng, men gadd ikke lese alt...jhn skrev:Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga oppAndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- boblehue
- Innlegg: 237
- Registrert: 11 sep 2012, 11:32
- Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: MC-diskriminering??
AndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Rettet på teksten jeg..
I ride purely, and only, because it is fun.
I ride because I enjoy the freedom I feel from being exposed to the elements, and the vulnerability to the danger that is intrinsic to riding.
I do not ride because it is fashionable to do so.
I ride my machine, not wear it.
My machine is not a symbol of status.
It exists simply for me, and me alone.
My machine is not a toy. It is an extension of my being, and I will treat it accordingly, with the same respect as I have for myself.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex.
I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and well-being.
I strive to constantly better my skill of control over my machine.
I will learn its limits, and use my skill to become one with my machine so that we may keep each other alive.
I am the master, it is the servant. Working together in harmony, we will become an invincible team.
I do not fear death. I will, however, do all possible to avoid death prematurely.
Fear is the enemy, not death.
Fear on the highway leads to death, therefore I will not let fear be my master. I will master it.
My machines will outlive me. Therefore, they are my legacy.
I will care for them for future bikers to cherish as I have cherished them, whoever they may be.
I do not ride to gain attention, respect, or fear from those that do NOT ride, nor do I wish to intimidate or annoy them.
For those that do not know me, all I wish from them is to ignore me.
For those that desire to know me, I will share with them the truth of myself, so that they might understand me and not fear others like me.
I will never be the aggressor on the highway. However, should others mess with me, their aggression will be dealt with in as severe a manner as I can castupon them.
I will show respect to other bikers more experienced or knowledgeable than I am.
I will learn from them all I can.
I will not show disrespect to other bikers less experienced or knowledgeable than I am. I will teach them what I can.
It will be my task to mentor new riders, that so desire, into the lifestyle of the biker, so that the breed shall continue.
I shall instruct them, as I have been instructed by those before me.
I shall preserve and honor traditions of bikers before me, and I will pass them on unaltered.
I will not judge other bikers on their choice of machine, their appearance, or their profession. I will judge them only on their conduct as bikers.
I am proud of my accomplishments as a biker, though I will not flaunt them to others.
If they ask, I will share them. I will stand ready to help any other biker that truly needs my help.
I will never ask another biker to do for me what I can do for myself.
I am not a part-time biker. I am a biker when, and where ever I go.
I am proud to be a biker, and I hide my chosen lifestyle from no one.
I ride because I love freedom, independence, and the movement of the ground beneath me.
But most of all, I ride to better understand myself, my machine, the lands in which I ride, and to seek out and know other bikers like myself.
boblehue
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: MC-diskriminering??
Min er blå, traust og trofast og heter "Blåmann". Da er'n en gutt.
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: MC-diskriminering??
Blåmann likte egAnaxim skrev:Min er blå, traust og trofast og heter "Blåmann". Da er'n en gutt.

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: MC-diskriminering??
:-)
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-diskriminering??
Hvorfor ikke Gulda?ejs skrev::-)
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...


- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: MC-diskriminering??
Eller Gauda?AndreasB skrev:Hvorfor ikke Gulda?ejs skrev::-)
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...![]()

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: MC-diskriminering??
Men på hvilken måte er det egentlig diskriminerende å bli kalt for jenteAndreasB skrev:Hvorfor tror alle at sykkelen sin er ei jente? Noengang vurdert at den kanskje er en gutt?

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-diskriminering??
i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: MC-diskriminering??
Nei nei, kjønnsnøytralisering er kjedelig damekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?

Synes liksom ikke det passer helt å bli kalt for kamerat heller. Jeg har flere kamerater men jeg er ingens kamerat..
Men, det er vel på tide å innse at jenter også kan kjøre sykkel og det blir flere og flere av oss uten at vi trenger å kvoteres inn


Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-diskriminering??
En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?
Venninne = jentevenn.
Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: MC-diskriminering??
Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....AndreasB skrev:En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?
Venninne = jentevenn.
Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)