
Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Med det mic'en på telefonen gir av lydbilde...høres det hele veldig kjent ut ja! 

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Okay. Ja er ikke det helt store av lyd kvalitet av den mic'en her gitt. Hehe. Da er muligens den tikke lyden injektorene da kanskje, ettersom den øker i takt med turtall, eller? Og ettersom dere med litt mere motor erfaring enn meg mener alt høres normalt ut. B-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Re: Lasse`s logg
Ja. injektorene "dusjer/presser" inn bensina i innsuget for annenhver takt. Så den øker etter turtallet.
Skal selvsagt ikke banne på at det er det du hører på din da.. Men sjekk hvor de sitter og hør om lyden kommer derfra. På min sykkel sitter de helt åpent på innsuget, lette å se og høres godt. Noen ganger, etter litt hard gassing når jeg slakker av hører jeg dem "plutselig" når jeg ruller rolig igjen.
Bare en idè dette, ut fra hva jeg er vant med av lyder.
PS; dette er på innsprøyta motorer, ikke sikker på hvordan det er hvis du har DIREKTE innsprøyting.
Jeg kan ta ut disse, en av gangen. Og så starte opp og sjekke at de forstøver pent
Ikke noe hokuspokus.
Skal selvsagt ikke banne på at det er det du hører på din da.. Men sjekk hvor de sitter og hør om lyden kommer derfra. På min sykkel sitter de helt åpent på innsuget, lette å se og høres godt. Noen ganger, etter litt hard gassing når jeg slakker av hører jeg dem "plutselig" når jeg ruller rolig igjen.
Bare en idè dette, ut fra hva jeg er vant med av lyder.
PS; dette er på innsprøyta motorer, ikke sikker på hvordan det er hvis du har DIREKTE innsprøyting.
Jeg kan ta ut disse, en av gangen. Og så starte opp og sjekke at de forstøver pent

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Lasse`s logg
Ser på specs at den har innsprøyting, ikke direkte innsprøyting. Da skal du finne innsprøytingsdysene lett 

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Lasse`s logg
Enig med Svein2
...ørepropper Lasse... ørepropper...
Ad M5 dekk - ja har hatt både M3 (enda mer sportslige) og M5 dekk på forrige sykkel. Myke/klebrige og godt grep i alle situasjoner på asfalt.
Ulempen er at de slites noe fortere enn Z6/Z8... men M5 dekket var visst en god del bedre enn M3 i så måte og ganske nærme Z6/Z8 sa forhandleren - men fikk ikke tid til å se om det stemte - bytta sykkel før det... :-) Uansett har du nå opsjonen å dra på banekjøring uten at du trenger å tenke på å sette på "banedekk".
...ørepropper Lasse... ørepropper...

Ad M5 dekk - ja har hatt både M3 (enda mer sportslige) og M5 dekk på forrige sykkel. Myke/klebrige og godt grep i alle situasjoner på asfalt.
Ulempen er at de slites noe fortere enn Z6/Z8... men M5 dekket var visst en god del bedre enn M3 i så måte og ganske nærme Z6/Z8 sa forhandleren - men fikk ikke tid til å se om det stemte - bytta sykkel før det... :-) Uansett har du nå opsjonen å dra på banekjøring uten at du trenger å tenke på å sette på "banedekk".
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Hmm, får sjekke litt på nett, og på sykkelen i morra jeg da. Om hvor disse dysene sitter. Så får jeg høre om lyden er det. Men uansett så mener dere lyden av motoren høres normal ut, og ikke noe å bry seg om?
Ang dekket, stor fornøyd med dekket ihvertfall det lille jeg har kjørt. Liker ikke å legge meg for langt ned i svinger vanligvis, men av en eller annen grunn gjør jeg det nå. Virker som dekket er limet til asfalten.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Ang dekket, stor fornøyd med dekket ihvertfall det lille jeg har kjørt. Liker ikke å legge meg for langt ned i svinger vanligvis, men av en eller annen grunn gjør jeg det nå. Virker som dekket er limet til asfalten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Hvor sitter de injektorene som muligens lager denne tikke lyden? Frustrert over meg selv her, sittet på nett endel nå ikveld å prøvd å finne ut hvor dem/de sitter hen. Men trur forsatt ikke jeg vet hvor de er.... Frustrert, Trøtt. Nå er det senga som roper. Så må gå 
Natta folkens
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Natta folkens
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Lasse`s logg
De sitter i innsuget, de røde nederst på dette bildet:


- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Oki. Takk skal du ha. Skal ut å sjekke litt nærmere etterpå. Og høre om lyden kan komme derifra
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lasse`s logg
Det hørtes ut som en veldig normal motorlyd, når man velger å overse at "småmikrofoner"
Forsterker de "skarpe" lydene.
Du trenger ikke å lete etter injektorene, for de lager uansett ikke noen hørbar lyd når motorn er i gang.
Forsterker de "skarpe" lydene.
Du trenger ikke å lete etter injektorene, for de lager uansett ikke noen hørbar lyd når motorn er i gang.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Hmm, hvor lenge bør mc motoren har vært av for å kunne sjekke riktig oljenivå? Har sånn glass på siden for å sjekke olja. Men motoren bør kanskje ha vært av en liten stund føre man kan måle riktig nivå, eller?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Lasse`s logg
Det står sikkert beskrevet hvordan man sjekker oljen i instruksjonsboken. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Lasse`s logg
Hvis olja (motoren) er varm, burde det vel holde å vente i 4-5 minutter. På min står det 3 min.lasse_hansen skrev:Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Lasse`s logg
Var det jeg mente. Pleier å stå detalsjert hvor lenge motoren skal gå før, hvor lenge man skal vente, og hvordan sykkelen skal stå.lasse_hansen skrev:Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985