Æ har et slags kamera, så æ skal i løpet av et par dager få prøvd å lage noe som viser at det ikke e nødvendig å kontrastyrebshagen skrev:Så, det er ingen her med GoPro eller lignende som kan fikse en liten video om hvordan de svinger/ikke svinger?![]()
Fakta ødelegger enhver diskusjon, som det heter. :-)
Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..
Det var ikke noe som het kontrastyring når jeg begynte å ligge flatt i svinga. Hele greia er jo å få helling på sykkelen, en helling som skal stå i forhold til sving, og fart. Om man gjør det med styret, kroppen, bremser ell hva spiller jo liten rolle, svinger gjør man åkke som. Kontrastyring er nok japt og bra det, men man svinger lett uten også.
NickNei skrev:Det var ikke noe som het kontrastyring når jeg begynte å ligge flatt i svinga. Hele greia er jo å få helling på sykkelen, en helling som skal stå i forhold til sving, og fart. Om man gjør det med styret, kroppen, bremser ell hva spiller jo liten rolle, svinger gjør man åkke som. Kontrastyring er nok japt og bra det, men man svinger lett uten også.

-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.
Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig

Uansett.. sykkelnavnet i profilen: http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100_model12746/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.
Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig![]()
Uansett.. sykkelnavnet i profilen: http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100_model12746/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
AndreasB skrev:Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Hehe

ikkebike.norwegianforum.net
-
Kawasaki skrev:AndreasB skrev:Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
HeheOg bare for å være pirkete,så heter det ZZR, ikke ZZ-R
Oh really?The Kawasaki Ninja ZX-11 (or ZZ-R1100) is a motorcycle that was produced from 1990–2001. It was marketed as the ZX-11 Ninja in North America and t
Du må ikke tro på alt som står på Wikipedia
Korrsen jikk dæ på jåbbintrjue idag,førressen.Varrt dæ nåkka jåbb på de?

ikkebike.norwegianforum.net
-
Ikke alt, men har sett det referert til den som ZZ-R andre steder også. Men men, skal fikseKawasaki skrev:Du må ikke tro på alt som står på Wikipedia![]()

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..
Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Men tror kanskje ikke at du hadde lagt merke til det hvis vi ikke hadde diskutert dette her?
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Pussig du tar opp det. Etter å ha lest de siste postene i denne tråden prøvde jeg meg på det og fant ut at man må ha minst 35 km/t for å få det til sånn nogenlunde.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Veien er viktigere enn målet.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Vet at jeg kjørte unnamanøvrering på banekurset da jeg tok lappen for noen år siden. Det var unnamanøvrering med å presse motsatt (presse på høyre styre for å svinge til høyre), så jeg har vært klar over det, men ikke tenkt noe særlig over det. Denne diskusjonen har vært veldig lærerik for min del, og har gitt meg mange aha-opplevelser på veien. Hver gang jeg er på veien sånn litt for meg selv, og jeg ser at det er forsvarlig, blir det forsøkt noe nytt.simpson skrev:Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Men tror kanskje ikke at du hadde lagt merke til det hvis vi ikke hadde diskutert dette her?
Men til dagens forsøk; vi vet jo alle at når vi triller sykkelen ut av garasjen så nytter det ikke kontrastyre. Men et eller annet sted på veien mot høyere hastighet skjer det noe som gjør at vi faktisk må svinge motsatt. Når og hvorfor..?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
-
Nå vet jeg ikke om jeg misforstår det du skriver eller ikke, men here it goes:simpson skrev:Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Seriøst? Selvfølgelig svinger man "riktig" vei i lav hastighet.. Det har da _ALDRI_ vært tatt opp her? For min egen del har jeg tenkt at man f.eks ligger i 80 eller 100, og svinger du "riktig" vei da.. Ja, da kjører du ut, eller kjører rett i fronten på bilen som kommer imot.