Tapatal er en Push applikasjon som skal gå i bakgrunnen, nettop for å varsle når noe du overvåker får innlegg eller du får PM. Den bruker minimalt med strøm. Android er laget for selv å passe på ressursene og applikasjonene som kjører. Det betyr at mange programmer ser ut som dem kjører men dem er i "dvale" slik at de raskere blir aktive når dem skal brukes. Når du tvangsstopper dem så bruker telefonen enda mer strøm, for den VIL ha programmene i dvale... så den bruker da strøm på å starte dem igjen når du har stoppet dem... DET suger strøm.GSF skrev:Har avinstallert tapatalk da denne både starter og surrer og går av seg selv. Tvangsstopper jeg den så starter den av seg selv etter kort tid. Bruker dermed både ressurser og batteri. Hvorfor den gjør dette kan man vel bare spekulere i men er vel lurt å ikke bli paranoid![]()
Hadde det ikke vært for det så er jo Tapatalk en funksjonell og god app.
La det surre og gå. Sjekk i innstillingene. Jeg bruker et program som overstyrer alle slike ting og som mer enn dobler batteritiden min:
Juice Defender http://www.juicedefender.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prøv den heller