Mekkekurs?
Mekkekurs?
Jeg har planlagt å ta mer av service og mekking på sykkelen selv. Finnes det noen mekkekurs (i Oslo-området) og er det som har noen erfaring med dette?
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Re: Mekkekurs?
Mekkekurs? Hadde ikke alle gamle gressklippere og trampjern å skru i fillebiter når de var små?PAULUS skrev:Jeg har planlagt å ta mer av service og mekking på sykkelen selv. Finnes det noen mekkekurs (i Oslo-området) og er det som har noen erfaring med dette?

Men ei Haynesbok til din sykkel er vell kurrant å få tak i. Det er lettleste og godt illustrerte bøker som tar for seg en komplett demontering og service/vedlikehold/reperasjon av den aktuelle sykkelen.
I disse dager finner man jo mye lærerikt (å mye rart forøvrig) på Youtube

Ellers så fins det vell noen MC-klubber som kanskje har åpne kvelder el. liggnende der det er mekkekyndige folk som har lyst til å lære bort et triks eller to?

- Chevy1974
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Mekkekurs, eller mekkeklubb hadde vore veldig fint. Har sett litt på garasjen til Globe, og ser at han har gode naboar som er med på mekking. Då er det jo ikjke nødvendig å ha ein formell klubb, men å ha gode venner å mekke med er gull verdt.
Eg skulle gjerne ha brukt litt tid saman med andre MC-eigarar for å mekke og lære litt. Eg har ingen erfaring med dette sjølv, og eg trur det er veldig mykje lettare å komme i gang dersom det er fleire som er med.
Kunne jo f.eks vere nokon med god garasjeplass som inviterer andre MC-venner til å ha litt mekking og MC-prat ein gang i måneden eller veka?
Eg skulle gjerne ha brukt litt tid saman med andre MC-eigarar for å mekke og lære litt. Eg har ingen erfaring med dette sjølv, og eg trur det er veldig mykje lettare å komme i gang dersom det er fleire som er med.
Kunne jo f.eks vere nokon med god garasjeplass som inviterer andre MC-venner til å ha litt mekking og MC-prat ein gang i måneden eller veka?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Har tenkt det samme noen ganger. Jeg skal ikke påstå at jeg er noe særlig til å skru, men plukker jo opp et og annet triks innimellom. Du bor jo i nabolaget og vi er et par stykker som pusker litt med skjølmekk, så hvis du trenger hjelp til noe eller bare en kopp kaffe og en prat så er det bare å ta kontaktChevy1974 skrev:Mekkekurs, eller mekkeklubb hadde vore veldig fint. Har sett litt på garasjen til Globe, og ser at han har gode naboar som er med på mekking. Då er det jo ikjke nødvendig å ha ein formell klubb, men å ha gode venner å mekke med er gull verdt.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det er det samme for skylda hvem som har den...