Kompisen min som kjøpte ZZR min for 50 000 veltet fikk en takst på 35 000kr for sykkelen. Motorteknikk i Kristiansand der sykkelen hadde blitt kjørt sa de ikke kunne reparere den for det og kunne ikke hjelpe ham. Et lokalt verksted som jeg har brukt og som derfor kjenner sykkelen, mente dette var uhørt og fikk fraktet sykelen de 10 milene til sitt verksted for egen regning for å få den reparert da de mente sykkelen var verdt mye mer.
Oves yamaha service sier de skal klare det for de har fått tak i noe brukte deler. jeg synes det er rart at Bilsport og MC sin takstmann ikke tar hensyn til markedsverdi ved en slik skade. Jeg hadde tenkt å bytte forsikringen til dem da prisen er mye snillere men tror ikke jeg tørr. hvis jeg skader sykkelen som jeg gav 145 000 for og de takserer den til 100 000kr så blir det noe dyrt for meg.
kasko oppgjør fra Bilsport og MC
kasko oppgjør fra Bilsport og MC
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: kasko oppgjør fra Bilsport og MC
Hva er listeprisen på en sånn sykkel da? 40.000-50.000?
Det er en maks % grense av listepris som alle selskaper bruker.
Men hvorfor bruke verksted istedenfor å ta ut summen av taksten og fikse dette selv?
For 35,000 for du jo en hel delesykkel hvis du vil.
Men hvorfor bruke verksted istedenfor å ta ut summen av taksten og fikse dette selv?
Tror ikke man får hele beløpet hvis man tat ut et kontantoppgjør. mener jeg har hørt det. Tror ikke det uansett er et tema for eieren da han ikke er så veldig på å skru. Tror ikke det finnes en listepris på så gamle sykkler. Gjør det?simpson skrev:Hva er listeprisen på en sånn sykkel da? 40.000-50.000?
Vet at forsikrngsselskaper, forhandlere osv har listepriser, men om de er offentlige vet jeg ikke.
Hvorfor skulle ikke du få ut hele taksten?
Det er jo det selskapet må ut med uansett.
Men de bruker jo enhver anledning for å forkorte utbetaling så det forundrer meg ikke om de holder tilbake noe.
Men de bruker jo enhver anledning for å forkorte utbetaling så det forundrer meg ikke om de holder tilbake noe.
tror og verkstedet som hadde den først sa at hvis den ble kondemnert kunne han ikke få den ut. kun de 35 000krsimpson skrev:Vet at forsikrngsselskaper, forhandlere osv har listepriser, men om de er offentlige vet jeg ikke.