Ser ut som om oljeforbruket mitt til vanlig er lite, men kan være mer når det er snakk om lengre distanser med høyt turtall - dvs ikke ulikt din jobb-pendling kanskje?
Har nok en skummel anelse om at det kan bli høyere pris på min service til uka

Den har jeg visst glemt å si noe om. Den er helt fantastisk. Så og si all turbulens er borte. Eneste ulempen er at når det regner, blåser ikke engang regnet bort fra visiret. Må liksom løfte hodet litt høyere for å få litt luft og renset visiret. Testet litt i dag, og det er ikke problem å kjøre med åpent visir i 100, uten at det gir noe ubehag, med mindre man treffer en humle, spurv eller lignende..Chevy1974 skrev:Korleis er den nye vindskjermen din? Er den stor nok til å redusere vindstøy i hjelmen? Eller får du meir turbulens?
Jeg ligger på speedometer fart 110-120 (følger bare trafikkenRuneMC skrev:"Keep us posted" når det gjelder oljeforbruk.
Ser ut som om oljeforbruket mitt til vanlig er lite, men kan være mer når det er snakk om lengre distanser med høyt turtall - dvs ikke ulikt din jobb-pendling kanskje?
Har nok en skummel anelse om at det kan bli høyere pris på min service til uka- pga at a) jeg har hoppet over noen servicer og b) storservice/ventiljustering + sammenfall med 4-års intervall for div bytte av gummislanger og bremseslanger (hvis det ikke tas etter behov da).
Dette høres jo svært spennende ut. Ser du gjennom eller over skjermen?SuperMorten skrev:Den har jeg visst glemt å si noe om. Den er helt fantastisk. Så og si all turbulens er borte. Eneste ulempen er at når det regner, blåser ikke engang regnet bort fra visiret. Må liksom løfte hodet litt høyere for å få litt luft og renset visiret. Testet litt i dag, og det er ikke problem å kjøre med åpent visir i 100, uten at det gir noe ubehag, med mindre man treffer en humle, spurv eller lignende..Chevy1974 skrev:Korleis er den nye vindskjermen din? Er den stor nok til å redusere vindstøy i hjelmen? Eller får du meir turbulens?![]()
Men anbefales på det sterkeste.
Gjennom. Var skeptisk til det, med tanke på våt vei osv, men det ser ut til å gå greit. Kjørte ti mil i pissregn, og ingen problemer med siktenolepeder skrev:Dette høres jo svært spennende ut. Ser du gjennom eller over skjermen?SuperMorten skrev:Den har jeg visst glemt å si noe om. Den er helt fantastisk. Så og si all turbulens er borte. Eneste ulempen er at når det regner, blåser ikke engang regnet bort fra visiret. Må liksom løfte hodet litt høyere for å få litt luft og renset visiret. Testet litt i dag, og det er ikke problem å kjøre med åpent visir i 100, uten at det gir noe ubehag, med mindre man treffer en humle, spurv eller lignende..Chevy1974 skrev:Korleis er den nye vindskjermen din? Er den stor nok til å redusere vindstøy i hjelmen? Eller får du meir turbulens?![]()
Takk.SuperMorten skrev:Gjennom. Var skeptisk til det, med tanke på våt vei osv, men det ser ut til å gå greit. Kjørte ti mil i pissregn, og ingen problemer med siktenolepeder skrev:Dette høres jo svært spennende ut. Ser du gjennom eller over skjermen?SuperMorten skrev:Den har jeg visst glemt å si noe om. Den er helt fantastisk. Så og si all turbulens er borte. Eneste ulempen er at når det regner, blåser ikke engang regnet bort fra visiret. Må liksom løfte hodet litt høyere for å få litt luft og renset visiret. Testet litt i dag, og det er ikke problem å kjøre med åpent visir i 100, uten at det gir noe ubehag, med mindre man treffer en humle, spurv eller lignende..Chevy1974 skrev:Korleis er den nye vindskjermen din? Er den stor nok til å redusere vindstøy i hjelmen? Eller får du meir turbulens?![]()
Så bra!SuperMorten skrev:MEN, etter å har lest (pugget) fremgangsmåten til AJ, kjøpt hårspray (av merke Elnet selvsagt), klipt opp en kleshenger av metall, kjøpt inn diverse spraybokser, så gikk jeg i gang. Uten å gå i deltalj, så gikk det som en lek. Akkurat som AJ beskriver på sin side http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6069#p6069, bare enda litt lettere enn jeg fryktet
![]()
Det betyr gjerne at vindstøyen er borte? :-)SuperMorten skrev:Den har jeg visst glemt å si noe om. Den er helt fantastisk. Så og si all turbulens er borte. Eneste ulempen er at når det regner, blåser ikke engang regnet bort fra visiret. Må liksom løfte hodet litt høyere for å få litt luft og renset visiret. Testet litt i dag, og det er ikke problem å kjøre med åpent visir i 100, uten at det gir noe ubehag, med mindre man treffer en humle, spurv eller lignende..Chevy1974 skrev:Korleis er den nye vindskjermen din? Er den stor nok til å redusere vindstøy i hjelmen? Eller får du meir turbulens?![]()
Chevy1974 skrev: Det betyr gjerne at vindstøyen er borte? :-)
Har du link til produktet?
Må eg eventuelt ha ein eksisterande skjerm for å montere på, eller inkluderer den alt?
Må sikkert leite litt for å finne noko tilsvarande som passar på sykkelen min![]()
Tja, må vel egentlig se det live for å kunne si noe sikkert. Lurer litt på det samme selv, men egentlig er jeg ute etter et par små 1000-metere som jeg kan ha f.eks under hovedlyktene et eller annet sted.SuperMorten skrev:Er nesten bortkasta tid å spørre, for jeg ser selv at dette ikke er bra...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prisen er pr stk. Drøyt 800 for to..Snikkeren skrev:Ikke dumt, ikke dumt.
Men den prisen som står på nettsidene til Biltema, er det for en eller to sånne?