Åssen er været idag??
Re: Åssen er været idag??
I dag er det 9 grader og spredte skyer på Lena.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Motorsykkelen din: x
24 km sør for Naarrrwiiiiick viser Graderstokken 4,4 grader nå på mårran, det er sol fra tilnærmet skyfri himmel, en liten bris rassler med høstgult bjørkelauv, og det lyser friskt hvitt fra ny-snødekkte fjelltopper!
Etter 10 dager med Ducati-tørr-clutch-rassling, L-twin-risting og glupsk romling fra Det Buldrende Hjertet, er det kanskje på tide med en tur med Tigern med den vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triplen med det brede effekt- og dreiemomentregisteret
Og fra Hytta i Iola, Wisconsin melder Fruen om 22 grader :-)å , sol fra skyfri himmel og begynnende høstfarge på lønnetrærne.
Om jeg ønsker jeg kunne ha vært der å kjørt litt med "Traktorn" (-99 Moto Guzzi V11 California)?
, ikke noe stas å kjøre mc der det ikke er snø på fjellene 
Etter 10 dager med Ducati-tørr-clutch-rassling, L-twin-risting og glupsk romling fra Det Buldrende Hjertet, er det kanskje på tide med en tur med Tigern med den vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triplen med det brede effekt- og dreiemomentregisteret

Og fra Hytta i Iola, Wisconsin melder Fruen om 22 grader :-)å , sol fra skyfri himmel og begynnende høstfarge på lønnetrærne.
Om jeg ønsker jeg kunne ha vært der å kjørt litt med "Traktorn" (-99 Moto Guzzi V11 California)?

I dag er det 4 grader, overskyet og regnbyger på Lena. Jeg har startet fyringssesongen.
Pogo
Pogo
-
- Motorsykkelen din: KTM
Merkelig nok 5. dagen på rad i Stavanger uten regn!

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
L-twinner rister bare når de må gå på lavt turtall! Desmoquattroen min begynner å gå jevnt på 4000 rpm. De er ikke laget for norske fartsgrenser, hadde de vært de hadde de bare hatt ett eller to gir. Og hva den engelske triplen angår, har den sine vibrasjoner og mangler i effektregisteret den au.ArcticTiger skrev:Etter 10 dager med Ducati-tørr-clutch-rassling, L-twin-risting og glupsk romling fra Det Buldrende Hjertet, er det kanskje på tide med en tur med Tigern med den vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triplen med det brede effekt- og dreiemomentregisteret

Pogo
Pogo
-
Desmo skrev:L-twinner rister bare når de må gå på lavt turtall! Desmoquattroen min begynner å gå jevnt på 4000 rpm. De er ikke laget for norske fartsgrenser, hadde de vært de hadde de bare hatt ett eller to gir. Og hva den engelske triplen angår, har den sine vibrasjoner og mangler i effektregisteret den au.ArcticTiger skrev:Etter 10 dager med Ducati-tørr-clutch-rassling, L-twin-risting og glupsk romling fra Det Buldrende Hjertet, er det kanskje på tide med en tur med Tigern med den vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triplen med det brede effekt- og dreiemomentregisteret

Det er OVERHODET ingen feil med effektregisteret på 1050 tripelen

Den luftkjølte, to-ventilerte, dual-spark 1000-kubbikkern i Multistradan er som din DQ, den roer seg og går jevnt fra 4000

For ordens skyld; Jeg har kjørt Tiger 1050, så jeg vet hva det er.ArcticTiger skrev:Desmo skrev:L-twinner rister bare når de må gå på lavt turtall! Desmoquattroen min begynner å gå jevnt på 4000 rpm. De er ikke laget for norske fartsgrenser, hadde de vært de hadde de bare hatt ett eller to gir. Og hva den engelske triplen angår, har den sine vibrasjoner og mangler i effektregisteret den au.ArcticTiger skrev:Etter 10 dager med Ducati-tørr-clutch-rassling, L-twin-risting og glupsk romling fra Det Buldrende Hjertet, er det kanskje på tide med en tur med Tigern med den vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triplen med det brede effekt- og dreiemomentregisteret
![]()
![]()
Nei, veit du hva, Desmo, NÅ er du virkeli på feil villspor allså
![]()
Det er OVERHODET ingen feil med effektregisteret på 1050 tripelen![]()
Den drar Silkemykt med god kraft fra 2000 rpm, har maks dreiemomment fra 3500 til 9000, og helt lineær effektkurve til turtallsperra tarn ved 9500
Lettkjørt og smidig er Ordet
![]()
Den luftkjølte, to-ventilerte, dual-spark 1000-kubbikkern i Multistradan er som din DQ, den roer seg og går jevnt fra 4000Og har ånnkli saftig drag fra 6 til 8000

Pogo
Pogo
Ca 7C og regn hele veien fra Helsfyr via Ring3 - E18 - E16 - Sollihøgda - Tranby - Hyggen - hjem. Dog var det antydning til at det lysnet et par ganger langs Tyrifjorden.
Forresten flotte høstfarger nå og regnet vasker jo bort det som evt er av løv, så det blir garantert flott kommende helg om værvarselet stemmer.
Forresten flotte høstfarger nå og regnet vasker jo bort det som evt er av løv, så det blir garantert flott kommende helg om værvarselet stemmer.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
I dag er det 8 grader og overskyet på Lena.
Pogo
Pogo
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Her var det vått gitt.. Kjørte hjemmefra til Gardermoen, og tilbake til Oslo på morgenen.. Vurderer båt neste gang.. 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
Nå på mårran er det 4,2 grader, sola er i ferd med å stå opp (rosa ny-snø på fjella) på en tilnærma skyfri himmel, en liten bris og det er tørre veier.
6,6C og overskyet kl 7 - men ikke regn, så nok en dag med pendling til jobben. Nå skinner solen og det ser ut til å bli en flott høstdag 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
I dag er det 11 grader og delvis skyet på Lena.
Pogo
Pogo
-
Gråvær, men opphold her idag. Vindstille og 7 grader. Av en eller annen grunn frister det ikke så veldi med en mc-tur selv om veiene er tørre
Men i morgen er det meldt sol, da skal jeg manne meg opp for en liten luftetur

Men i morgen er det meldt sol, da skal jeg manne meg opp for en liten luftetur