Takk, takk.taco skrev:Du tar alltid så fenomenale bilder Rune!![]()
Jeg har lurt litt på den Sundbyveien noen ganger. Blir så inspirert av bildene! Er litt usikker på om det er en vei for mitt kjøretøy..
Men det merker man nok fort. Bare å prøve det vel. :-)å
Mye vaskebrett, eller er det godt fast dekke?
Det er litt vaskebrett noen få steder og litt små pottehull underveis, ellers hovedsaklig fint, stort sett er jo hjulsporene ganske faste og tilnærmet grusfrie - dvs stedvis løs grus er det jo - gjerne kombinert med sving pga at der kjører ikke bilene i samme spor, så vil si det kommer mest an på dekkene. Er det gatedekk med lite mønster, så ville jeg vært skeptisk - Anakee2 dekkene mine har grovt mønster går fint på grus, men jeg tar allikevel svingene ganske sakte.
Var vel forresten pelsen som kjørte grusvei på "Nordens Toscana" turen ifjor med en KTM RC8R

Er jo forsåvidt bare å prøve sakte og forsiktig ja - men ikke gi meg skylda hvis det blir riper... ifjor var mine første spede forsøk på grus og begynte med snittfart på 20-30, så 40 og i år nærmere 50. Tar det etter filosofien at det skal være i komfortsonen hele tiden - farten kommer av seg selv etterhvert som man får øvelse/erfaring.
Strekningen er vel på ca 1 mil og det kommer som regel et par biler imot og noen som sykler og noen som lufter hunden, så helt folketomt er det ikke. Dvs nok en grunn til å ta det rolig rundt svingene.
*edit* Ser også en og annen som fisker i Røskestadvannet, så det er også en mulighet om en har den interessen. Fiskekort info