Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

taco skrev:Du tar alltid så fenomenale bilder Rune! :thumleft
Jeg har lurt litt på den Sundbyveien noen ganger. Blir så inspirert av bildene! Er litt usikker på om det er en vei for mitt kjøretøy..
Men det merker man nok fort. Bare å prøve det vel. :-)å
Mye vaskebrett, eller er det godt fast dekke?
Takk, takk.
Det er litt vaskebrett noen få steder og litt små pottehull underveis, ellers hovedsaklig fint, stort sett er jo hjulsporene ganske faste og tilnærmet grusfrie - dvs stedvis løs grus er det jo - gjerne kombinert med sving pga at der kjører ikke bilene i samme spor, så vil si det kommer mest an på dekkene. Er det gatedekk med lite mønster, så ville jeg vært skeptisk - Anakee2 dekkene mine har grovt mønster går fint på grus, men jeg tar allikevel svingene ganske sakte.

Var vel forresten pelsen som kjørte grusvei på "Nordens Toscana" turen ifjor med en KTM RC8R :oh Virket også som om det var vanlige gatedekk, så antar at erfaring kan veie opp for "korrekte" dekk og type MC :D

Er jo forsåvidt bare å prøve sakte og forsiktig ja - men ikke gi meg skylda hvis det blir riper... ifjor var mine første spede forsøk på grus og begynte med snittfart på 20-30, så 40 og i år nærmere 50. Tar det etter filosofien at det skal være i komfortsonen hele tiden - farten kommer av seg selv etterhvert som man får øvelse/erfaring.

Strekningen er vel på ca 1 mil og det kommer som regel et par biler imot og noen som sykler og noen som lufter hunden, så helt folketomt er det ikke. Dvs nok en grunn til å ta det rolig rundt svingene.

*edit* Ser også en og annen som fisker i Røskestadvannet, så det er også en mulighet om en har den interessen. Fiskekort info
Sist redigert av RuneMC den 18 sep 2012, 07:25, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

Skjønner tegninga!
Det er ikke først og fremst å ragge på grus som er motivet, for jeg er like opptatt av å se litt av det som rundt, som å kjøre for å kjøre...
Er mye i marka, sommer som vinter jeg.

Jeg har gatedekk på ja - PR3.
Så hvis det skulle bli en tur på meg vil det nok gå veldig pent.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

har kjørt Sundbyveien for første gang i kveld, og ja - med RC8R :knegg Det er bra grusvei med ok feste. Jeg så ingen andre enn en syklist som stod og tok en pause, men det er jo lurt å kjøre så pent man kan vike for møtende biler. Det hender jo at de lokale kjører litt fort på slike veier.
Turen anbefales, god kjøretrening i flotte omgivelser :D

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

@pelsen :thumleft fortsatt imponert over at du tar RC8R på grusvei ! Ja, ad forsiktig så er det jo en skytebane midtveis, og jakttid... man skal vel ikke føle seg for sikker - ulovlig elg- og hjortejakt står det også om i lokalavisen - så er ihvertfall ikke tiden for å få kvist i/på hjelmen :lol

Stilte på lysene på V-Strom'en i garasjen ikveld, så resultatet måtte jo testes.
Med lysene stilt riktig - ihvertfall riktigere enn de var - så er det suverent fjernlys på den.
Nesten like godt som på en bil ! Jeg kjørte meg en tur ned og opp langs Drammensfjorden først (bildet ble uklart, men...)
Bilde
og deretter opp til Røyken igjen - såvidt innom Rv23 hvor det kom blålys imot og over til gamleveien til Åros - Nærsnes - Slemmestad og hjem.
Flott å se lysene fra Nesodden, Oslo og Holmenkollen fra den kanten også.

Passerte 20 000 km for sesongen - ny rekord for meg, tross mye vær i år...

Imorgen er det avtalt å levere den til storservice ... i regnværet som er varslet - sånt pleier å klaffe :doh
Ellers synes jeg den går sabla godt, så vil ikke tro det er noen store overraskelser - men vil nok tro lønningsposen får bein å gå på uansett...
RuneMC's foto på Flickr

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

For tre fire dager siden tok jeg meg en tur mot Sylling-Skaret en veistrekning litt utenfor Drammen, egentlig visse jeg ikke hvor jeg skulle, så jeg endte opp på denne veien som av flere er kjent som "banen" siden det er OK å kjøre "litt for fort" der og sjeldent politi siden det er såpass mange svinger at laserkontroll er veldig vanskelig.
Fikk liksom ikke godfølelsen denne gangen så det gikk ikke så altfor fort.
Så plutselig før jeg skjønte noen ting skvatt det en gammel V-max (1200) forbi hææ.. ?

De derre gammel Max-.ene går egentlig brukbart.
Tok mange svinger før jeg tok den igjen :-)å
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Det er en "bane" jeg har respekt for - er jo stort sett autovern (ikke MC-vennlig type) på ene siden og fjellvegg på andre siden. Kjørte der for et par dager siden, på vei fra jobb (lager ofte en tur ut av returen hjem). (Var noe forresten noe veiarbeid akkurat der dødsulykken var.)

Tror forresten det blir knallfint der til helgen med alle høstfargene - bare sola viser seg.
RuneMC's foto på Flickr

pelsen

Legg inn av pelsen »

den "banen" er i overkant farlig å kjøre mer enn "litt for fort" ja. Men det er jo en fin strekning å få litt fartsfølelse uten å risikere førerkortet eller store bøter.
Ikke fordi at det er vanskelig for snuten å ha fartskontroll der, det er jo så mye svinger at man ikke kan kjøre veldig fort.
Har kjørt der et par ganger i mørke i det siste, da går det enda saktere. Jeg er ikke veldig godt kjent der, men husker jo de vanskeligste svingene. I mørke blir det helt anderledes, men det blir bra fartsfølelse selv om det ikke går særlig fort.

Rottenikken

RuneMC skrev:Det er en "bane" jeg har respekt for
Ja, sant og i sommer var det en motorsyklist som omkom et sted på den veien.
Det ble omtalt her på MC-siden også.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

"banen"-sylling-skaret???? :[-X ...baneveien er grusvei i bunnen av Lierdalen...

Mer artig er Vikersund-Sylling.

men alle veiene er muligheten til å møte ulldotter stor,så vær forsiktige og behold "litt å gå på". :mc6
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen

Legg inn av pelsen »

mekkern skrev:"banen"-sylling-skaret???? :[-X ...baneveien er grusvei i bunnen av Lierdalen...

Mer artig er Vikersund-Sylling.

men alle veiene er muligheten til å møte ulldotter stor,så vær forsiktige og behold "litt å gå på". :mc6
eller begge deler, Skaret -Sylling - Vikersund, men da er jeg kommet litt langt hjemmefra for en liten kveldstur. Tyrifjorden rundt er en fin tur, og man kan også ta med Steinsfjorden, men det er maks 60km/t på veien øst for Steinsfjorden.

Rottenikken

Sylling - Skaret er fin for litt fart, altså R-sykler.
Sylling - Vikersund har såpass krappe svinger at en motard funker bedre for å ha det morro.
Mekkern, utrykket "banen" kommer fra et miljø bestående av "plastraketter" som startet for ti til femten år siden i Mjøndalen, det ble kjørt på tid.
Idioti, ikke sant, men det skjedde.
Kjørte forøvrig omtalte vei i dag og så at det var satt opp et kors der det var en dødsulykke i sommer, det var i er av de vanskelige svingartiene la jeg merke til.

pelsen

Legg inn av pelsen »

Rottenikken skrev:Sylling - Skaret er fin for litt fart, altså R-sykler.
Sylling - Vikersund har såpass krappe svinger at en motard funker bedre for å ha det morro.
Mekkern, utrykket "banen" kommer fra et miljø bestående av "plastraketter" som startet for ti til femten år siden i Mjøndalen, det ble kjørt på tid.
Idioti, ikke sant, men det skjedde.
Kjørte forøvrig omtalte vei i dag og så at det var satt opp et kors der det var en dødsulykke i sommer, det var i er av de vanskelige svingartiene la jeg merke til.
har sett det korset og blomstene, det var nok framhjulslipp etter sporet å dømme.
Enig i at det er bare tull å ta tider på en slik vei, de som har store nok baller bør vel heller melde seg på en tur over Snaefell :knegg

Rottenikken

Ja, Pelsen, jeg lurte også så jeg stoppet opp og kikket, om føreren kom fra Skaret så hadde han et par tre leie og krappe svinger å hanskes med i tilegg er det er det litt dårlig/ujevn asfalt der.

pelsen

Legg inn av pelsen »

Rottenikken skrev:Ja, Pelsen, jeg lurte også så jeg stoppet opp og kikket, om føreren kom fra Skaret så hadde han et par tre leie og krappe svinger å hanskes med i tilegg er det er det litt dårlig/ujevn asfalt der.
nei , tror han kom oppover fra Sylling, og når jeg har kjørt gjennom svingen og har sett korset så stemmer plasseringen med framhjulslipp, har gjordt dette på bane noen ganger, men det er jo ufarlig å gjøre slikt på bane, et stk krasjet motorsykkel, og et stk fører som må tusle til depot :redface

Brukeravatar
TFJ
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012

Legg inn av TFJ »

Leines lille uoffisielle mc klubb hadde sist uke en liten ettermiddagstur til Laukvik (Follstranda-Steigen), vi drakk kaffe å spiste kake på stranda i bakgrunnen. Har hatt et fantastisk vær den siste uken her i nord, idiell for mc turer. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Håper sommeren blir lang.

Svar