Jeg kjøpte meg et billigt vinter prosjekt her en dagen for å prøve meg på nok en Cafe Racer sykkel.
Det ble en Yamaha XS 500 fra 1977.
Lurer på og gi den et navn som Twister gjorde med sine 2 sykler/prosjekter.
Noen forslag?
Fått sykkelen inn og opp på et stort bord som stod der. Kuttet bordbena for å få bedre arbeidshøyde.

Det er en god del og gjøre på den og jeg er ikke særlig god til å mekke så mulig det hele eksploderer i trynet på meg.

Men en får ikke mye for kun 5.000kr nå til dags. Sykkelen gikk før jeg tok den inn.
Er noe galt med 2 giret på den men vet ikke hva.
Lyst og gå over hele motoren men blir vanskelig pga en mekke-kamerat som er kraftig opptatt for tiden.
Har en mental sperre på det og mekke motor og for så vidt koble elektriske ting.
Her må det ta helt ifra hverandre ned til ramma siden den bør sandblåses og lakkes opp på ny.
Trenger og nye inner-rør til gaflene pga de som er på nå er stygge og vil ødelegge evnt nye simmer-ringer raskt.
Tanken og sidedekslene virker greie nok men har en lakkjobb med dårlig forarbeid på seg.
Men ingen bulker som jeg kan se hvertfall.

Skulle jo gjerne vært som Twister som er såpass hendig av seg, men det er jeg desverre ikke.
](./images/smilies/grrr.gif)
Gjør nå alikevel et forsøk på dette.
Her er noen bilder av det lille jeg gjorde i dag. Blir langt prosjekt.....

Eksosen skrudd av.

Ser veldig dårlig ut med bulker og rust til og med på headerpipe'ene. Må nok sette på noe bedre og mer åpent.

Lite "Darwin" øyeblikk når jeg skrudde av framkalipperen og den datt rett opp i olja som var tappet av motoren.

Skremmende spagetti...

Hmm.... ikke noe særlig bedre etter å ha fjernet en del ting og tang heller..

Inspirasjon er allerede funnet litt av pga gul farge på min SR 500 Cafe Racer.
Liker denne jeg så på tuben:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hW2M1AECzE4[/video]
Her er en link til bilder av sykkelen på blogspot eller noe:
http://caferacerspecial.blogspot.no/201 ... racer.html
Liker den gule tanken og felgene. Liker og løsningen med salen for å fjerne den stygge firkanta stussen på sykkelen.
Og det vipper jo opp som orginalt og skjuler batteriet under der.

Håper min kan bli noe lignd. Men usikker på om jeg går for gammeldags forbrems. Er dårlig bremseeffekt da.
Hvis jeg gir denne sykkelen et navn så bør jeg vel gi mine andre sykler et navn også?

Super Tenere'en kan vel kalles "Kamelen" uten problemer.

Men del gule SR 500 Cafe sykkelen min er jeg mer usikker på...

Noen forslag?
Her er bilde av den sykkelen slik den nå for tiden. Har fremdeles et sett til med de dekalene som jeg lurer
på og bruke på dette prosjektet.