I dag ble det en liten dagstur. Hjemme fra til Vikersund, Krødern, Noresund, Norefjell, Eggedal, Åmot og rake veien hjem. Tror det var
Kris i fra Mc-siden jeg hilste på i Åmot når jeg var på vei hjem. Har sett det har ligget noe snø på toppen av Norefjell som jeg tenkte jeg skulle besøke i dag, men fant ingen veier som gikk helt opp ditt. Første stopp ble på Krødern stasjon, en gammel jernbane mellom Krødern og Vikersund som går med damp lok... om sommeren. Tror det er togkapring og greier for ungene på strekningen også noen ganger.
Så kjørte jeg den fordømpte siden av fjorden opp til Noresund. Da blir det et naturlig stopp på Villa Fridheim, et erverdig stort trebygning som kan minne litt om Dalen hotell. Men beligenheten er meget bra her også nede ved fjorden.
Så til dere lesere som lurer på hvor det blir av det obligatoriske bensinstasjon bilde når man er på mc tur
Statoil har tilbud om dagen nå, så jeg gikk på en smell på 35,- for en kaffe og 2x pølse i lompe
Så var jeg klar for Norefjell. Gratis for mc
Helt oppe på toppen av Norefjell ligger et fint hotell, tror det ble brukt til noe av innspillingen til Jakten på kjærligheten på TV2. Siden jeg ikke er singel, eller ikke har traktor og gris så var det ikke håp om gratis overnatting så jeg kjørte videre.
På tur ned til Eggedal kom jeg over en gjeng ungdom som kjørte nedover dem bratte bakene der på skateboard og fult sikkerhetsutstyr. Dette så meget heftig ut

.
Nede i Eggedal stoppet jeg på en gammel Mølle. Svinger gjerne innom der det er skiltet med museumstegnet når jeg kjører sykkel allene
Så bar turen fra Eggedal og ned til Åmot. Der viste jeg det var mange fine svinger og fin mc vei, så da var det å sette på GoPro kamera på Exploreren. Men når jeg fikk lagt det inn på pc her, så tror jeg den havner i samme mappe som Hayabusa videoene

:-)å