Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Busa blogg

Legg inn av Duville »

ArcticTiger skrev:
Globe skrev:Flotte bilder.....god skildring :thumleft

.må innrømme...dess mer jeg ser bilder av dette, og leser dine "nye" opplevelser.....og ser nøyere på denne blå høyreiste.....ja...så vokser den på meg.....skal innrømme det! :redface
:-k Øøøø, vi hører antakelig erkjennelsen av "Feil-kjøp" her......
--- kan ikke sies klarere----.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

.må innrømme...dess mer jeg ser bilder av dette, og leser dine "nye" opplevelser.....og ser nøyere på denne blå høyreiste.....ja...så vokser den på meg.....skal innrømme det! :redface
Takker for det :D . Og velkommen på veien igjen Globe. Vi har nok begge to vært litt "kåte" på den nye ZZRen :prf , men du verden hvor moro det er med en slik Explorer også. Opplever mange fine steder og veier som man ikke naturlig ville oppsøkt med en rein asfaltsykkel. Men alt til sin tid, jeg koser meg masse med den :thumleft

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

ArcticTiger skrev:

:-k Øøøø, vi hører antakelig erkjennelsen av "Feil-kjøp" her......
FEILKJØP?? :orefk å nei du!!

...og jeg blir nok å erverve meg en litt mer fremoverlent stilling...før jeg reiser meg HELT opp..på "primary bike". Men...det ligger ann til en secondary bike....og den blir nok av det mer "utforskende" slaget hva gjelder terreng og manglende sperrer hva gjelder veistandard...

Busa Trond, ja, han kunne vel knapt funnet en noe mer fremoverlent gatesykkel, enn den han kom fra :knegg

Men.....synes nysykkelen er FIN jeg :thumleft ... !! Forstod ikke helt overgangen til Busa Trond...men har lest hva han opplevede ved prøvekjøring...og ser nå at jo...denne MC'en blir benyttet i sitt rette element...og av en lidenskapelig og svært kompetent eier! Slikt skaper nysgjerrighet og åpner "sinnet" til flere. :knegg Alltid godt med en slik MC hvor utseende vokser på en......hadde det slik med TDM'n jeg hadde også. Den var uaktuell, før jeg prøvekjørte den et par ganger, og tittet litt mer på den...over tid :)

Mange av oss...skal være glad for at det er slik...med oss mennesker også :knegg

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det morosame med en sånn stor "Reise-Enduro" er at den går ganske brukbart, og har gode kjøreegenskaper, så mang en R-kjører har fått seg en liten overraskelse ang disse sykkla når veiene svinger seg litt :thumleft .
Og i tillegg kjører du greit på veier der en R har lite å gjøre. (Hvis det ikke er Pelsen som kjører da)

Jeg er enig med deg Globe, at en Secondary bike er kjekkt å ha :thumleft
Men aller Kjekkest er det med en TRIPLE bike vet du :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hadde ikke trodd at svære sykler som Tiger Explorer og Moto Guzzi Stelvio skulle være så svingvillige som de faktisk er.
Har ikke kjørt mye med Exploreren, men nok til å sitte igjen med følelsen av at den er leken i svingene.
Hva gjelder Stelvio kan jeg underskrive på at svingvilligheten oppleves som bedre enn TDM 900 og Tiger 1050 for min del. Yamaha'en og Triumph'en er gode kurvekjørere de også, men den hvite italieneren er likevel den beste jeg har hatt så langt :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Da har høsten startet her på ringerike, ser det er noe rim ute på morgenen når jeg reiser på jobb. Tok en sjef avgjørelse i dag å satte Exploreren inn på vinterlagring. Kunne sikkert fått noen fine mc helger fortsatt, men av mangel på tid og andre ting som må prioriteres, så brå tokk jeg det tunge valget i dag :scratch .

Tror jeg kom til GMS på Gjøvik et halvt minut før dem stengte i ettermiddag. Dem er like blide og tar seg tid til å snakke motorsykkel, om løst og fast og bruker fornavnet mitt hele tiden. Avtalte hva vi skulle gjøre med Exploreren i vinter også. Dette er en forhandler jeg bare kan anbefale alle, lidenskap for sykler og meget kundevennlig :prf . +++++ :thumleft

Men som nevnt, høsten. Det var jo sol når jeg kjørte oppover til Gjøvik, det er grådig mange fine høst farger på trær, åker og lyng som man kunne nyte på turen, en verdig avsluttning på sesongen :prf . Dette året har jeg jo gått fra Hayabusa til Tiger Explorer 1200 som har vært et sprang på både den ene og andre måten, men jeg angrer ikke for det er moro å prøve noe annet også. Lurer litt på hva min neste sykkel blir :-k :prop: .

Turen i dag var jo preget av høstferie trafikk, nesten kø mellom Hønefoss og Gjøvik. Foruten alle fine høstfarger gikk tankene mine til alle dem flotte mcturen vi på mc-siden har hatt sammen. Stigedalen og turen nede på sørlandet på Vårslippet tror jeg kommer til å sitte lengst i hos meg hvis jeg skal kåre noen vinnere, det er kansje feil for alle turene har vært meget bra :prop: :thumleft . Også er veldig moro å treffe alle folkene som har vært med på turene :D .

Fikk med noen levninger etter Tigeren hjem fra GMS i dag, orginal potte og orginalt sete. Kan jo kose litt med dem hvis PMS blir for hard i vinter :lol . Men Bloggen skal ikke ligge død selv om Exploreren er på vinterbeite :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:Men Bloggen skal ikke ligge død selv om Exploreren er på vinterbeite :vs
Bra! :thumleft
Blir vel ikke så lenge før Stelvio'en finner stallen heller, tenker jeg. Passer å gjøre det neste fredag, slik det ser ut ser ut nå. Fram til da regner jeg med å ha tilbakelagt sånn ca. 2500 km. med den etter kjøpet nå i september.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ja, stallen er ikke langt unna her heller. Har blitt en litt "kort" sesong for meg, men 5.300 km før 23. juni og nå passert 2.000 km etter 23. september, ja så er nok vinterlagring snart realiteten her også, selv om jeg må si at vi har hatt et par/tre fantastiske høstuker i det siste.

Viktig å ikke tyyyyne sesongen for lenge, en kan fort bli overrasket, i dobbelt forstand.

Ser vel for meg en vintersykkel jeg da, kjenner på kroppen at jeg har noen ekstra km. som må kjøres i år :-)

God dvale ønskes til din Tiger! :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Jeg kjenner jeg følger litt mer med en normalt er på den vintersykkelen din Globe :D. Jeg kjørte et år på bane, og ikke offisielt på veien :lol , med slike 7mm vinter pigg. Det satt som slics på asfalt, kjempe moro :thumleft. Blir nok kansje noe slikt på meg også til neste år hvis disse legene får dreis på armen min til til slutt :thumleft .
Men helt klart moro å se hva du velger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Ser vel for meg en vintersykkel jeg da, kjenner på kroppen at jeg har noen ekstra km. som må kjøres i år :-)
Kunne tenkt meg en vintersykkel selv, ja!
Har en meget kort liste over aktuelle kandidater:
1. Husaberg 570:

http://img401.imageshack.us/img401/6753 ... skeveg.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Nå har jeg lagt litt på peisen :thumleft , det er -3 grader ute og klarvær så det blir nok kaldt i natt. I går da jeg kom hjem fra jobb i sol og plussgrader så snudde det plutselig helt om, begynte å blåse veldig også kom det noen små snøfiller men det ble ikke det helt stor ut av det. På dagen i dag var det egentlig mcvær igjen, men jeg har sett saltebilen kjører rundt.
Kjørte etter en motorsykkel med sidevogn hjem i dag, tror det var en eldre GS sak. Kan jo ikke helt si at det så helt heldig ut i svingene, virket som han sleit mest med høyresvingene så den gamle Berlingo bilen jeg kjører hadde ikke hatt noen problemer å holde følge med den på svingete mcveier :knegg :scratch, men noe racerbil er den jo ikke :-)å .

Gjorde dagens god gjerning her også :thumleft . På parkeringa på Rimi kom det ei eldre dame ut med noen bæreposer, plutselig sank hun om og ned på kne. Gikk bort til henne for å hjelpe, og hun hadde nok fått seg en liten smell i ryggen. Fikk hjulpet henne og posen inn i bilen hennes, skikkelig krokbøyd men hun takket masse og fikk kjørt av sted for egen hjelp. Ble litt redd med en gang, men det gikk nok bra :thumleft .
Kongsbergknekken er det jo også noen som kaller det når man går slik krokbøyd. Kan se at mange av dem i "Risifrutti" miljøet i byen her er plaget av det samme :lol .

Kikket litt på denne videon her i sted, ikke er det lov og litt "Harry" video og kjøring, men det er noe ved den som jeg liker også :knegg . Mulig det er PMS som sitter/herjer i kroppen.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wvR8mYuR ... detailpage[/video]

Ha ei god helg alle sammen :vs

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

:banansplit
I dag kom endelig det brevet jeg har ventet på lenge. Fikk time på operasjon på armen min om noen uker. Det var nesten så jeg kjente lukta av 2 takts olje, filterolje og filtervask med en gang :thumleft . Da kan dere bare grue dere for da blir jeg nok sittende en del på forumet i sykemeldingsperioden ;e
Fruen var også heldig, så slipper hun at jeg løper i veien hele tiden når hun tar julevasken :lol
Må nok si jeg gruer meg noe også :sorry , men det skal jammen bli godt og bli ferdig med det.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Busa Trond skrev: I dag kom endelig det brevet jeg har ventet på lenge. Fikk time på operasjon på armen min om noen uker.
Tvi tvi, lykke til, krysser fingra og håper du kommer ut friskere, raskere, uten infeksjoner, uten smerter og kan se enda lysere på livet :vs
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Dette var trist Trond :sorry At de papirene skulle komme akurat nå
når sessongen er over, og Julestria er å skimte i horisonten :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Pass på å skrive "Det er ikke denne armen" på den armen som er god... for når du er bedøvd kan du jo ikke si noe... :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar