Førerkort ikke beslaglagt, hmm. Ser jo ut som MCen kolliderte med bilen i det bilen svingte over veien inn i avskjøreslen hvor bilen har vikeplikt? Er det isåfall snakk om at MCen hadde så høy hastighet at det er derfor det ikke ble beslaglagt montro? Man skal vel ha endel over 60 for at en slik kollisjon vanligvis blir fatal? Kommer vel selvsagt an på hvordan og hvor syklisten lander, ser jo ikke ut som det er store skader på bilen.
Hater å lese om sånne ulykker, sitter alltid igjen med flere spørsmål enn svar..
Slike artikler i nyhetene er ofte mangelfulle når det gjelder detaljer. Kan f.eks. være at bilisten har forsøkt å svinge unna for å unngå kollisjonen hvis MC fører kom i feil kjørefelt. Ellers er slike bilder naturlig tatt når kjøretøyene har stoppet opp, som sjelden er samme posisjon som på kollisjonstidspunktet.
At politiet velger å ikke beslaglegge førerkort tyder på at bilisten kan være uskyldig part her. De pleier å være veldig kjappe til å beslaglegge om det er minste tvil...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Du kan lett omkomme under 60 kmt. Og at førerkortet ikke er beslaglagt behøver ikke være noe annet enn at det er uklart hva som har skjedd. Uten vitner er det bare bilfører som kan uttale seg da.. men bil svingte over veien.. en klassiker det...
NickNei skrev:Du kan lett omkomme under 60 kmt. Og at førerkortet ikke er beslaglagt behøver ikke være noe annet enn at det er uklart hva som har skjedd. Uten vitner er det bare bilfører som kan uttale seg da.. men bil svingte over veien.. en klassiker det...
Ja, utifra detaljene i den andre artikkelen, så ser det ut som en "klassiker" ja... nesten rart førerkortet til bilisten ikke ble beslaglagt da...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
La oss inderlig håpe det ikke er så alvorlig som oppslaget gir inntrykk av.
En påminnelse til alle dere som er ute på tur i dag: kjør forsiktig, folkens!
Vi kilder har jeg fått vite at sykkelen i dette tilfellet var en 600 japsekubikker registert som mellomklasse, men som vise seg å ha 130 HK da den ble gjenstand for teknsik undersøkelse hos de som driver med sånt etter denne type trafikkuhell...
Spørsmålet som melder seg er: var dette første tur etter at effektmodifiseringen ble gjort? Ikke helt utenkelig...
Slik jeg kjenner uhellstedet er det få faktorer her som forklarer uhellsårsaken. Litt uheldig omgang med responsiv gass og ditto responsiv motor rett etter en effektøkning fra noen og tretti HK til hele 130, derimot...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Passerte ulykken ved Kjellstad ikke lenge etter at det skjedde, men "glanekøen" for motsatt kjørefelt var allerede rukket å bli ganske lang.
Så det stod tre vogntog der, en cruiser i midtrabatten, en sittende og pratende motorsyklist samt politi og ambulanse.
Virker som om motorsyklisten har klart seg bra.
Passerte ulykken ved Kjellstad ikke lenge etter at det skjedde, men "glanekøen" for motsatt kjørefelt var allerede rukket å bli ganske lang.
Så det stod tre vogntog der, en cruiser i midtrabatten, en sittende og pratende motorsyklist samt politi og ambulanse.
Virker som om motorsyklisten har klart seg bra.
Det var fortsatt kø der en gang mellom 3 og halv 4. Litt sånn uten grunn. Jeg tok det som fredagsrush.. Køen begynte langt oppi bakkene, ett stykke over tunnellen..