Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Er hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg hjemme igjen..
Oppdateringen er:
Gutten på verkstedet sa han ikke hørte noe uvanlig, eller noe slikt. Og han sjefen sjøl, som har samme sykkel kom også å hørte, og han kunne ikke høre noe forskjell på min og sin.. De hører den lyden jeg mener, men det er bare sånn kawasaki motoren var sa dem. Det lyden kan være er vist veiva, kawasaki bruker vist en annen type veiv enn de andre merkene, noe som gjør at de får mere effekt ut av motoren, eller hva de sa..

Som dem sa, jeg har 5års garanti på motor og slikt, og det er ikke noe galt med motor eller noe som helst. Er bare sånn motoren er.. Hvis det skulle være noe så går det på garantien.. :knegg

Så da vet jeg det! På vei hjem så hørtes faktisk motoren helt normal ut :scratch Kanskje lyden ble igjen hos forhandler :lol
Jeg satser ihvertfall på det, at jeg kjørte ifra lyden der oppe :P :p

De nye hendlene fungerte utmerket forresten, utrolig behaglige, isteden for de orginale som er så store at dem fungerer som beskyttere for vær og vind

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Lasse`s logg: Er hos forhandler

Legg inn av TBI81 »

Helt normal lyd altså? Fiffig ;-)
Regner med du er fornøyd med nyhendlene ja. Et hav av forskjell kontra orginale :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Er hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Ja helt normal lyd. Kawa var ikke den motoren som gikk penest sa dem også så. Da er det bare tut og kjør :prf

Hendlene var kjempe! Og kostet bare ca 180kr ink porto fra hong kong :P :p
Trudde de skulle være litt sånn jalla, men virket som kjempe kvalitet, passet perfekt, og virker kraftige og solide :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Er hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Kan jo poste noe annet enn kun mc i loggen min vel :-) Blitt onkel til denne søte gutten. Som er litt over 2uker idag ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

froymc
Innlegg: 2
Registrert: 05 okt 2012, 10:32
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Lasse`s logg

Legg inn av froymc »

Fornøyd med dine MotorSafe fra hantek? Jeg kjøpte de som kalles pro siden jeg skulle bruke de til litt mer enn mc og er noe av de beste øreproppene jeg har hatt. Går fint å ta avtrykk over hele landet og det ser ut som de har mange forhandlere også.

Finner alle proppene her: http://www.hantek.no/index.php/orepropper masse å velge i mellom og vurderer å kjøpe meg noe mer ass. Formstøpt er helt genialt.

Synd at MC sesongen begynner å bli slutt også:( Vi får håpe vinteren går fort, slik at vi alle kan komme oss på to hjul igjen!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg kommet hjem etter en kjøretur på rundt 100km, har blant annet kjørt ihjel kamerat frosken til en annen frosk. Så den ene frosken i siste liten, så det ble brått en froske dump i veien ;-) utrolig moro å kjøre nå som jeg vet alt er normalt, men ble litt kaldt på vei hjem. Men ellers var det en koselig og morsom tur. Sett elgen på nært hold å, men rakk ikke ta bilde :-P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av ArcticTiger »

Så nå bare stor-koser du deg med all Tikkingen fra Kawa-mottorn :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av lasse_hansen »

Ja ingen ordentlig motor uten tikking B-) skjønner du ikke det da mann? Hehe. Vurderer å sette inn sykkelen for vinteren til uka, var kaldt idag å kjøre, selv om sola tittet frem og :-\ men men. Utrolig gøy å kjøre uansett

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av SuperMorten »

lasse_hansen skrev:Sett elgen på nært hold å, men rakk ikke ta bilde :-P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Mitt store mareritt. Kollidere med elg. Kanskje fordi jeg har to kamerater som har truffet elg (med et par års mellomrom). Begge overlevde så vidt. Men begge fikk lengre sykhusopphold, hvor alt lenge var uvisst.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av lasse_hansen »

Uff, ja det lønner seg å være forsiktig. Elgen er STOR, TUNG... Så det kanke være noe stas og treffe den...

I morra blir det vask og klargjøring av sykkelen, leverer den inn på vinterlagring til Tirsdagen.. Vurderer å få dem til å sette på varmeholker i løpet av vinterlagringa.. Gjør dem slikt i hele tatt? ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: diverse

Legg inn av lasse_hansen »

Har lest litt på nettet om FAST BOX II fra leo vince, står blant annet dette på sidene dems:

FAST II works in combination with your motorcycle's ECU. LeoVince has designed this system to provide fuel and ignition adjustment capabilities in one unit so you do not need to purchase additional modules. FAST II will work with any exhaust but we have developed maps that specifically work with LeoVince SBK Exhausts. All maps for the U.S. version were developed in the U.S. on U.S.-specific bikes, using U.S. fuel. We have developed maps for slip-ons and full systems so it is ready for whatever LeoVince exhaust you choose. In the basic kit, you will receive the FAST II control box, which comes pre-loaded with three (exhaust specific) maps. It includes a model-specific wiring harness and all the necessary hardware for installation, including a CD with directions and FAST II software. FAST II features a special "recovery" mode that automatically bypasses the unit in the event of a system anomaly. The LeoVince FAST II design allows for the possibility of also custom tuning, maximizing your bikes performance as you make additional performance upgrades. It also allows for the possibility of reusing the control unit on different motorcycles as you move from bike to bike. As the control unit is not hard-wired to the model-specific harness, you can always purchase additional wiring harnesses to meet your needs as you change your ride.

Lurte litt på å høre hva forhandler skal ha for å montere en slik i løpet av vinterlagringa. Men vil garantien ryke da tru? For da er det uaktuelt... hehe..

For hvis jeg har forstått det riktig da, så kan jeg laste ned ferdige "maps" som er for Z1000SX med leo vince slip-on, altså at luft/bensin blandinga blir optimalisert for slip on pottene. Stemmer det??

Det store spørsmålet er hva det vil koste ferdig montert, om det lønner seg, om garatien forsatt er gyldig, osv..

Noen som har noen innspill om dette?

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Leo Vince Fast box II?

Legg inn av lasse_hansen »

Idag har sykkelen blitt vasket og vokset. Så i morra, eller tirsdag blir den levert på vinterlagring ;-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Lasse`s logg: Leo Vince Fast box II?

Legg inn av jhn »

lasse_hansen skrev:.... Så i morra, eller tirsdag blir den levert på vinterlagring ;-)
Oj oj, nå glelder det som det aldri har gjullet før. Det er ingen spøk å vinterlagre, det e en avansert prossess, sies det.
Tror man helst skulle lagt den i saltlake elns, for skikkelig konservering :knegg
Men det blir nok en trist dag

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Vinterlagring neste =(

Legg inn av lasse_hansen »

Det er ingen spøk nei. Har syket meg opp mentalt et par ukers tid nå :O

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Vinterlagring neste =(

Legg inn av lasse_hansen »

Men gikk på kurs i sommer, "hvordan sette bort mc'en for vinteren" kurs :-P
Så skal nok gå så bra så *grine* hehe

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Svar