For de av dere som har tittet innom mitt emne vedr.
kjøp av en MC. nr 2 for vinterbruk og gruskjøring, vet nå at kjøpet er i boks
..eller "i boks"

...sykkelen er ikke hentet enda, og min erfaring fra når jeg gjorde første forsøk på å handle, gjør at jeg burde kanskje vente til at den står i garasjen før jeg sier at kjøpet er "i boks"
Well, well...avtalen er nå ihvertfall gjort og håndpenger er betalt, så da burde alt være ok
Uannsett, det endte med at det, etter en del frem og tilbake, ble en Suzuki DR 650 ES 1997-modell. Her er noen bilder av den (hentet fra Finn.no)


Selve annonseteksten lød (notat til meg selv egentlig :) :
- "Justerbar Öhlins bakdemper, ( ny-pris kr. 9.500,00 ). Wirth gaffelfjærer. LeoVince effektpotte, KN filter, forgasser er dyset om. Styreforhøyere 30 mm, offroad fothvilere. Motor går meget godt og meget pent, disse er jo nærmest uslitelige. Denne er skikkelig ombygd til offroad og noe helt annet å kjøre enn en standard sykkel. Prisen er inkl. reg.avg. Disse syklene produseres den dag i dag, helt like fra 1997 - 2012. Se på http://www.procycle.us" onclick="window.open(this.href);return false; for alt utstyr du kan få.
Levert med: Hendelbeskyttere, Toppveske, Effektanlegg"
Modellen
Suzuki DR 650 har vært produsert siden 1990, med en endring i 1996 hvorpå modellen ble hetende
DR 650 SE. Sykkelen har så vært stort sett uforandret fra 1996 til i dag, og produseres fortsatt!
Motoren er en luftavkjølt "en-dunker" med oljekjøling i tillegg. Den yter 43 hp (32 kW) ved 6.400 rpm og gir 54 Nm ved 4.600 rpm. Sittehøyden er 88,5 cm. El.start (ingen kickstartreserve på denne).
Kjøp/henting av nyervervelsen - kjøre den hjem "as is" eller legge om til pigg?
Så først for meg å ta nattoget fra Trondheim, natt til lørdag, men ser at jeg da ankommer Lillehammer kl. 04:13 på lørdags morgen, og jeg vet ikke om selger er klar for avlevering såpass tidlig

. Mulig jeg kan finne meg et hotell som kan tilby en grei frokostpakke til en forbipasserende
Uannsett, så hadde jeg tenkt å hente denne, for å kjøre den hjem. Hva mener folket? Jeg snakket med selges om å pigge opp dekkene på den. Han fortalte at den stod på crossdekk og at bakdekket bok holdt noen mil til, men han tvilte på at det var noe serlig å koste på det pigging. Crossdekkene gjorde da også at gummiblanding er såpass myk at han mente det burde kjøpes egene piggdekk, i så fall. Så spørsmålet da er om jeg skal kjøre den fra Lillehammer til Trondheim på de dekkene som står på den, eller om jeg skal "sikre" meg ved å få lagt på nye piggdekk i Lillehammer

Vil jo nødig ende opp med å kjøre piggdekk på bar asfalt 350 kilometer heller, regner med at kjøreegenskapene ikke akkurat blir tipp-topp og det vil vel nærmest slite ut nye dekk en slik strekning? Er piggkvalitet og piggingen på MC-hjul like gode som på bildekk? Vil det ha stort å si om jeg kjører bar asfaltkjøring oppover på pigg?
Knastdekkene vil vel også uannsett gi et greit grep, om jeg skulle møte på noe snødekke over fjellet, så det er vel muligheter for isete-/glatt veibane som vil kunne bli utfordringen om jeg kjører med den, as is, vil jeg tro.
Ser av foreløpig værvarsel at det er meldt lett nedbør som sludd over fjellet denne dagen.
Alternativet er jo selvfølgelig å ta bil og henger ned, men det er jo ikke noe moro da...å kjøre med MC.... på HENGER
Dekkomlegg
Har sett av ulike emner her inne at noen har anskaffet seg dettee "gjør det selv"-omleggingen fra Biltema, kunne jo vært et greit verktøy å ha i eget eie da alternativet blir å skaffe seg et ekstra hjulsett

Ikke for det, har tilgang tli dekkomlegging på "Klubben" (Naf-MC Trondheim).
Stash and Stuff
En stor fordel med slike modeller som har vært levert i en årrekke og som har forblitt relativt uforandret i mange år, er at det er god tilgang på slitedeler, samt levert det masse "stash and stuff" om man får lyst til å modde litt...eller mer..eller mye.
Oppbevaring
Da er garasjen klargjort for "
MC2" og Z1000SX'n har blitt vasket og stelt og dermed vinterlagret frem til sesongen 2013. Kjenner at å skrive begrepet "vinterlagring" ikke gjør så mye nå da det kun signaliserer at det er starten på
VINTERSESONGEN 2012
"Nick" på MC
Kallenavnet på denne, internt, blir "
Toern". FÅr se om jeg ikke arrangerer "dåp" så fort jeg får den i hus.
Og huset, det står klart til å ta i mot
Toern
