SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Tror vel at det tvinger seg frem noen motorbøyler etterhvert.. Som bildene viser, peker de veldig mye oppover, pga vinkelen på gaffelen. Dette er selvsagt den eneste veien det ikke er mulighet til å justere noe..

Synes at lysene på V-stromen er greie, men vil bli sett på mørke høstkvelder..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

SuperMorten skrev:
RuneMC skrev:"Keep us posted" når det gjelder oljeforbruk.
Ser ut som om oljeforbruket mitt til vanlig er lite, men kan være mer når det er snakk om lengre distanser med høyt turtall - dvs ikke ulikt din jobb-pendling kanskje?

Har nok en skummel anelse om at det kan bli høyere pris på min service til uka :8-[ - pga at a) jeg har hoppet over noen servicer og b) storservice/ventiljustering + sammenfall med 4-års intervall for div bytte av gummislanger og bremseslanger (hvis det ikke tas etter behov da).
Jeg ligger på speedometer fart 110-120 (følger bare trafikken :knegg ), mellom 5000 og 5500 rpm. Har kjørt ca 6000 km siste mnd, og ihvertfall 5000 av disse er motorvei. En og annen kosetur har det blitt, men alt for lite.

Skjønte det sånn at neste service er stort sett bare oljeskift, så det kan jeg vel nesten gjøre selv.. Vi får se hva lommeboka sier.. :-k
Ja, jeg har jo da hoppet over 6 service'r og tatt oljeskift og oljefilter skift selv, samt dekkskifte selv.
Prisen for service idag var ikke gæærn... 6628,- for stor service inkl ventiljustering, skifte av framre bremseklosser, luftfilter, tennplugger og de var tilogmed kjappe - levert litt over kl 8 - klar kl 14:30 - vil si det var en positiv opplevelse å få servet sykkelen på MC Oslo denne gangen :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten

RuneMC skrev: Ja, jeg har jo da hoppet over 6 service'r og tatt oljeskift og oljefilter skift selv, samt dekkskifte selv.
Prisen for service idag var ikke gæærn... 6628,- for stor service inkl ventiljustering, skifte av framre bremseklosser, luftfilter, tennplugger og de var tilogmed kjappe - levert litt over kl 8 - klar kl 14:30 - vil si det var en positiv opplevelse å få servet sykkelen på MC Oslo denne gangen :thumleft
Ikke verst :thumleft Vurderer å bruke MC-Oslo selv, siden det i gangavstand fra jobben. Har for all del ikke et vondt ord å si om Motorcenteret, men det ligger liksom litt "ute i bushen"... i Asker :lol

Brukeravatar
SuperMorten

I dag når jeg kom hjem fra jobb, stopper jeg utenfor garasjen, går inn for å åpne. Har bare en fjernkontroll, og kjerringa må jo også få låne et lite hjørne av garasjen.

Etter 30 sek. er jeg ute igjen, og skal kjøre inn i garasjen. Vrir om nøkkelen, og trykker på knappen, men ingenting skjer. Alt lyser som det skal, men absolutt ingenting skjer når jeg trykker på knappen. Flipper stoppknappen frem og tilbake et par ganger, men fortsatt ingen reaksjon. Tenker på bryteren på støtta, men sykkelen står i fri, så det skal ikke ha noen betydning. Har akkurat kjørt 10 mil i styrtregn, og tenker at det kanskje har kommet inn noe vann ett eller annet elektrisk sted. Men finner ikke ut av det.

Jeg ringer verksmester hos Motorcenteret, og han sier at det er enten støtta (men enig med meg at det er det jo ikke), eller CLUTCHBRYTEREN.... Hæææææ...??? Bryter der også..? Sjekker der, og ganske riktig, der henger det en kontakt og slenger. Plugger denne i der den skal være, og brom-brom.. Pulsen ble plutselig normal igjen.. :-)å :prf

Brukeravatar
bjornen
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny

Legg inn av bjornen »

no dritt å starte sykkelen hwis den står i gear, og koblinga ikke er frigjort :-k
ed koblinga wener jeg da qluthen :lol
på begge syklene jeg har, produsert på 80 tallet eller senere finnes det en bryter i forbundet til qluthhåndtaket

beklager fortsatt ræwa tastatur :sorry

Brukeravatar
SuperMorten

bjornen skrev:no dritt å starte sykkelen hwis den står i gear, og koblinga ikke er frigjort :-k
ed koblinga wener jeg da qluthen :lol
på begge syklene jeg har, produsert på 80 tallet eller senere finnes det en bryter i forbundet til qluthhåndtaket

beklager fortsatt ræwa tastatur :sorry
Legger godvilja til så er det leselig.. Men foreslår at du tar tastaturet ut av ræva.. :lol :prop:

Brukeravatar
bjornen
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny

Legg inn av bjornen »

hadde enda det wert en opsion,
rødwin og data går dårlig i hop, :scratch
og ræwa skal wi ikke snakke ow her :lol

Brukeravatar
SuperMorten

I går var det nære på. Veldig nære på. Jeg skulle på jobb, men hadde blitt kraftig forsinket. Det var ettermiddag, og siden jeg skal igjennom Oslo, til Helsfyr, vet jeg at jeg får noe rushtrafikk. Så jeg la avgårde i god driv.. Veien som går fra Horten og opp på E18 er fin og ny, 80 km/t, bomveg, så kjører der kun med sykkel. Så også i går. Som sagt lettere stresset drar jeg på, og nærmer meg bomstasjonen, og skiltet som sier at det er 60, og jeg slipper opp litt på gassen, bare av gammel vane. I samme øyeblikk ser jeg rett inn i "kameraet" til en politimann ](*,) Rekker å tenke på en ganske så omtalt trønder. før jeg kaster et blikk ned på speedometeret, som viste noe over 90. Men da hadde jeg altså sluppet gassen, så det gikk mye fortere tidligere.. Jeg kommer med noen mindre pene ord inni hjelmen, og ser etter politimann nummer 2. Han som skal stoppe meg. Legger tommelen på blinklyset når jeg ser han, for han kommer garantert til å vinke meg inn...

Men neida. Han nikker og smiler til meg, som kjører i 50 i 60 sone nå, før han vinker inn bilen som kjører bak meg.. :lol :lol :lol :prop:

Men det er vel unødvendig å si at jeg ga f... i om jeg kom for sent på jobben. Passet farten min resten av turen :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Må ta den gamle frasen til TV2 da :D (( hvis du hadde blitt stoppet )og dette hadde vært i nyhetene på TV2 )

SuperMorten i harnisk

Eksperter mc-siden har vært i kontakt med,
sier dette kunne gått langt være hvis sykkelen hadde holdt
høyere fart og laseren hadde vært rettet mot ham.

:lol :lol

Godt det gikk bra SuperMorten :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Laser-Flaks! :-)

Hadde annen type "nære på" på vei hjem fra jobb på torsdag. Tok av ved Blommenholm for å kjøre småveien til Sandvika - det var det også en bil som bråbestemte seg for... uten å se seg for... jeg vek til høyre samtidig som jeg ga på og kom ut foran han... "touch & go"... Jeg viste ham ganske tydelig mitt spesialtegnet som jeg reserverer til de verste og han skjønte nok at han hadde gjort på leggen og holdt goood avstand....

Ad clutch-bryter - ja den studerte jeg også på - etter min stillevelt rett etter at jeg hadde kjøpt den :redface Fant etterhvert ut at det var en kontakt som hadde løsnet ved håndtaket der da den gikk i bakken - koblet på - funket. Heldigvis var det noe selger nevnte når jeg kjøpte den at clutchen måtte være inne ved start.
Sist redigert av RuneMC den 06 okt 2012, 08:28, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten

RuneMC skrev:Laser-Flaks! :-)

Ad clutch-bryter - ja den studerte jeg også på - etter min stillevelt rett etter at jeg hadde kjøpt den :redface Fant etterhvert ut at det var en kontakt som hadde løsnet ved håndtaket der da den gikk i bakken - koblet på - funket. Heldigvis var det noe selger nevnte når jeg kjøpte den at clutchen måtte være inne ved start.
Akkurat den koblingen har de ikke vært heldige med. Tror nok at Clutch-bryter-kontakt-designeren hos Suzuki hadde avspasering akkurat den dagen.. :prop:

Brukeravatar
SuperMorten

Busa Trond skrev:Må ta den gamle frasen til TV2 da :D (( hvis du hadde blitt stoppet )og dette hadde vært i nyhetene på TV2 )

SuperMorten i harnisk

:lol Jeg skjønner fortsatt ikke, men det er vel ikke alt jeg trenger å skjønne.. :prf

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

SuperMorten skrev:
Busa Trond skrev:Må ta den gamle frasen til TV2 da :D (( hvis du hadde blitt stoppet )og dette hadde vært i nyhetene på TV2 )

SuperMorten i harnisk

:lol Jeg skjønner fortsatt ikke, men det er vel ikke alt jeg trenger å skjønne.. :prf
Du får tenke på det ei stund, så kanskje det kommer etterhvert :scratch

Flått at du berga deg for Lys-Strålen :D :D

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Er nok tiden på året da vi blir oversett mer en vanlig =;
På veg hjem fra jobb idag fikk jeg på kringleveiene på Økern
en engelskregistrert Rover på siden av meg.
Plutselig fant hun ut at hun skulle skifte til venstre fil.
At jeg allerede lå der var jo ikkenoe å bry seg om.
Tror jammen jeg overbelastet hornet mitt der :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten

Jeg er nå 100% overbevist om at min gule regndress fra BMW hjelper på synlighet. I går kjørte jeg som nevnt i en annen tråd, E18 vestover og havner midt i køen i Lierbakkene (køen kom visst pga en ulykke lenger fremme). Trafikken stod til tider bom stille, så jeg legger meg i midten. Og har du sett. Bilene svinger til siden som om jeg var et utrykningskjøretøy. Jeg kunne jo ha kjørt buss i mellom køene nedover der.. Måtte selvsagt ta det litt rolig, men var imponert over oppførselen her.. :thumleft

Svar