ojda skrev:Hvem er det som skriver i min blogg, sa trollet
Det var engang tre Tigere som skulle kjøre til Ebay og gjøre seg fine. På veien var det en bro over en foss, som de skulle over, og under den broen bodde et stort, fælt troll, med øyne som tinntallerkener, og nese så lang som et riveskaft.
Først så kom den Grønne Tigeren og skulle over broen.
Bromm bromm, sa det i broen.
"Hvem er det som "brommer" på mi bru?" skrek trollet.
"Å, det er den Grønne Tigeren; jeg skal til Ebay og gjøre meg fin," sa Tigeren, den var så gammel i målet.
"Nå kommer jeg og tar deg," sa trollet.
"Å nei, ta ikke meg, for jeg er så Grønn å gammel jeg; bi bare litt, så kommer den mellomste Orange Tigeren, han er mye nyere en meg."
"Ja nok," sa trollet.
Om en liten stund så kom den mellomste Orange Tigeren og skulle logge seg inn på Ebay.
Bromm bromm, sa det i broen.
"Hvem er det som brommer på mi bru?" skrek trollet.
"Å, det er den mellomste Orange Tigeren, som skal til Ebay og gjøre seg fin," sa Tigeren; den var ikke like fin i målet, den

.
"Nå kommer jeg og tar deg," sa trollet.
"Å nei, ta ikke meg, men bi litt, så kommer den store Blå Tigeren, han er mye, mye større og nyere en meg

."
"Ja nok da," sa trollet.
Rett som det var, så kom den store Blå Tigeren i godt driv.
Bromm bromm, sa det i broen; den var så sprek at broen både knaket og braket under den!
"Hvem er det som kjører på mi bru?" skrek trollet.
"Det er den store Blå Tigeren," sa Tigeren, den var så grov i målet ( Arrow )

.
"Nå kommer jeg og tar deg," skrek trollet.
"Ja, kom du! Jeg har penger og skal kjøpe meg ny Hugger selv om
ojda ikke liker den

sa den Blå Tigeren, og med bakhjulet skal jeg spinne ut både marg og bene på deg!". Og så spant den på trollet og spant ut øynene og spant ham utfor fossen; og så gikk den til Ebay og kjøpte seg Hugger.
Og snipp snapp snute, her er det eventyret ute

( Men Hugger er ikke kjøpt enda

:-)å )