Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?
-
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Bra/Billig kjøreskoler i Oslo?
Før de kommer ut og tar deg i hånda. Samtidig som de trekker sikkerhetsspørsmålet du skal gjennomføre.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Det kan ikke være så stort poeng å drive å linke til dette, det er sikkert begrenset hvor mange her inne som kan dette språketElmar2 skrev:sikkerhetsspørsmål foreslår å se på: http://www.autoskola-presto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
30% av oppkjøringene skal sensor sitte på med deg.TheHaughom skrev:Det blir trukket om sensor skal sitte på eller ikke.AndreasB skrev:Har rett og slett med vekt å gjøre.. Ikkenoe anna :)Pollti skrev:Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Men dersom det blir trukket at sensor skal sitte på gjelder det ikke dersom det overstiger totalvekten på sykkelen.
Dette skjedde med meg, og måtte kjøre opp på vekta for å sjekke om han kunne sitte på samme sykkel. Fikk kjøre egen
Noen som har en foruftig link til disse sikkerhetsspørsmålene?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Motorsykkelen din: KTM
Jeg hørte ca. 50/50 (fra kjørelærer), uten at det er noe fasitsvar.Carpa skrev:30% av oppkjøringene skal sensor sitte på med deg.TheHaughom skrev:Det blir trukket om sensor skal sitte på eller ikke.AndreasB skrev:Har rett og slett med vekt å gjøre.. Ikkenoe anna :)Pollti skrev:Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Men dersom det blir trukket at sensor skal sitte på gjelder det ikke dersom det overstiger totalvekten på sykkelen.
Dette skjedde med meg, og måtte kjøre opp på vekta for å sjekke om han kunne sitte på samme sykkel. Fikk kjøre egen
Gjelder uansett ikke dersom totalvekt overstiges

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Hmm, 30% fra min kjøreskole. Satser på at jeg får en kraftig kar til sensor da, også får jeg spise godt i vinter så jeg legger på meg noen kilo :-) Neida, det spiller vel ikke så stor rolle om han sitter på eller kjører etter.....eller?TheHaughom skrev:Jeg hørte ca. 50/50 (fra kjørelærer), uten at det er noe fasitsvar.Carpa skrev:30% av oppkjøringene skal sensor sitte på med deg.TheHaughom skrev:Det blir trukket om sensor skal sitte på eller ikke.AndreasB skrev:Har rett og slett med vekt å gjøre.. Ikkenoe anna :)Pollti skrev:Det er ingenting spesiellt for denne trafikkstasjonen. I løpet av sesongen så skal X elever kjøre opp med sensor bakpå og X antall elever får kjøre opp med sensor på følgesykkel.Gammelgutt skrev:Kjørte opp på trafikkstasjonen på Billingstad og der kjører sensoren etter på egen sykkel.
Gjelder uansett ikke dersom totalvekt overstiges
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
Har faktisk aldri hørt noe om at sensor ikke kjører med, hvis totalvekt med fører og passasjer er OK for aktuell MC som du kjører opp med.
Sensor har da mye bedre utgangspunkt for å sjekke blikkbruk, samt mulighet til å korrigere i nødsituasjoner.
Og hvis det skal være en viss prosentfordeling i snitt, så sørger oss velfødde gutta for at dere fjærlette sylfider får sensor bakpå.
Men det kan hende ihvertfall den sensoren jeg hadde på Billingstad kjører bak uansett (hint: vekt). Hør med kjøreskolen hva deres erfaring/statistikk er da vel ?
Sensor har da mye bedre utgangspunkt for å sjekke blikkbruk, samt mulighet til å korrigere i nødsituasjoner.
Og hvis det skal være en viss prosentfordeling i snitt, så sørger oss velfødde gutta for at dere fjærlette sylfider får sensor bakpå.

Men det kan hende ihvertfall den sensoren jeg hadde på Billingstad kjører bak uansett (hint: vekt). Hør med kjøreskolen hva deres erfaring/statistikk er da vel ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#