Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av ZZR-Tom »

StigRoar skrev:
AJ skrev:
StigRoar skrev:I dag betaler jeg 2400 med kasko for TDMèn. De skulle ha 7790 i Trygg for sykkelen når de tok over.
Hæ!? :oh
Det var da voldsomt!
Har hatt behagelige priser langt under det Tryg skal ha for din TDM på TDM'en jeg hadde, forrige sykkel Tiger 1050 og nåværende Stelvio i https://www.unisonforsikring.no/privat/" onclick="window.open(this.href);return false; og ikke funnet grunnlag for å bytte selskap - enda...

Dette er da et selskap kun for medlemer i en eller annen organisasjon.
Men, takk for tipset AJ.
Tull.
Er ikkje medlem i noken men fremdeles kunde. Betaler 4800kr fullkasko for ZZR`n.
NAF tilbyr og forsikring, er Unison dei bruker men det er rimligare en vanlig unison, ivertfall på bil.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av AJ »

Var inne og sjekket på Unison (uten å være pålogget...) for å se hva de kunne tilby og kom ikke videre uten å velge organisasjon og avtalepassord.
Så det kan virke som at Unison er blitt et selskap for kun utvalgte kundegrupper siden jeg ble kunde der for noen år siden...
Jeg er for øvrig ikke medlem i noen av organisasjonene som åpenbart har avtale med selskapet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av ZZR-Tom »

Ring Unison eller NAF, får forsikring uansett om en ikkje er medlem i noke, eller ja NAF krever medlemsskap hos dei.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av erik m »

Tryg skulle ha drøyt 4000 for delcasco, NAF litt over 2000. Men de ville bare forsikre dersom jeg tok bilforsikring også. Overførte bilen fra Tryg, og sparte 1000 til!!! Totalt 3000 spart på å velge NAF. Men du må ha vært medlem i minst tre måneder.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av ZZR-Tom »

erik m skrev:Tryg skulle ha drøyt 4000 for delcasco, NAF litt over 2000. Men de ville bare forsikre dersom jeg tok bilforsikring også. Overførte bilen fra Tryg, og sparte 1000 til!!! Totalt 3000 spart på å velge NAF. Men du må ha vært medlem i minst tre måneder.
Det må vere oke nytt, eg fikk forsikring hos naf og medlemskap samme dag.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av TheHaughom »

Feil tråd, men omhandler forsikring.
Jeg har betalt for 1 års forsikring fra og med 28. Mai 2012, men har begynt å tenke på å bytte selskap for å heve bonusen med 10% nå når 6 måneder er gått.
Vil resterende beløp bli tilbakeført om jeg sier opp forsikringen nå og bytter selskap?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Online
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av mekkern »

TheHaughom skrev:Feil tråd, men omhandler forsikring.
Jeg har betalt for 1 års forsikring fra og med 28. Mai 2012, men har begynt å tenke på å bytte selskap for å heve bonusen med 10% nå når 6 måneder er gått.
Vil resterende beløp bli tilbakeført om jeg sier opp forsikringen nå og bytter selskap?
ja-og nei.. kan hende at du ikke får fullt tilbake i forhold til tiden da noen selskaper beregner forskjellig faktor for sommer/vinter..det var en periode det var helt texas hvis en skiftet utenom hovedforfall,men nå skal en kunne skifte med en måned oppsigelse,så da er det muligens priset inn :-k .Men dette skal stå i forsikringsavtalen..
betaler en månedsvis har en ikke så mye "på bok hos selskapet"
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av TheHaughom »

Sant det, og var egentlig 3-måneders terminer jeg ba om når jeg snakket med Gjensidige.
Men i posten kom faktura for hele året, og orket ikke å kverulere ettersom kjøpsprosessen hadde stoppet opp i påvente av forsikringsdetaljer.

Får ta en telefon til Gjensidige å høre, evt. rote frem forsikringsavtalen :thumleft

Takker for svar! :-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Coach »

Da ble det en løsning på det. Naf skulle ha 3550 med full kasko. Løp å kjøp. :thumleft
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av RuneMC »

Isolert sett er kanskje prisen til NAF OK (uten å vite bonus), men ser at det koster 1000 å være medlem også - gir riktignok veihjelp, men jeg betaler heller 1000 for tauing det ene året det måtte bli aktuelt framfor å betale inn totalt 10 000 i løpet av ti år. Uansett bør medlemsprisen inn i regnestykket.

Jeg tror forsikringene på MC generelt er overpriset i Norge. Det er kjøretøy med lavere verdi enn de fleste biler. De gjør mindre skader på andre kjøretøy. Personskade-delen av forsikringen er begrenset. Skadestatistikken er vel også ganske hyggelig - ihvertfall er jo antallet drepte lavt.

At Bilsport & MC før oppkjøpet, kom inn på det norske markedet med bedre priser enn man får med 75% bonus, tyder på at vi nok går tilbake til å sponse mer av selskapenes overskudd. Alle mulige rabatter og spesial-avtaler gjør også markedet svært uoversiktlig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Coach »

RuneMC skrev:Isolert sett er kanskje prisen til NAF OK (uten å vite bonus), men ser at det koster 1000 å være medlem også - gir riktignok veihjelp, men jeg betaler heller 1000 for tauing det ene året det måtte bli aktuelt framfor å betale inn totalt 10 000 i løpet av ti år. Uansett bør medlemsprisen inn i regnestykket.

Jeg tror forsikringene på MC generelt er overpriset i Norge. Det er kjøretøy med lavere verdi enn de fleste biler. De gjør mindre skader på andre kjøretøy. Personskade-delen av forsikringen er begrenset. Skadestatistikken er vel også ganske hyggelig - ihvertfall er jo antallet drepte lavt.

At Bilsport & MC før oppkjøpet, kom inn på det norske markedet med bedre priser enn man får med 75% bonus, tyder på at vi nok går tilbake til å sponse mer av selskapenes overskudd. Alle mulige rabatter og spesial-avtaler gjør også markedet svært uoversiktlig.
Når du tar den 1000 lappen inn i det store regnestykket på alle forsikringene på Hus,bil1,bil2,Mc,moped,innboforsikring,reiseforsikring,og hund. Så er den ganske beskjeden når man sammenligner med andre.

Har tatt den store runden med full pakke til alle selskapene og når man sammenligner den billigste og den dyreste skiller det 11000.-
Så det at eks DNB går med stort overskudd kan jeg skjønne.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av erik m »

RuneMC skrev:Isolert sett er kanskje prisen til NAF OK (uten å vite bonus), men ser at det koster 1000 å være medlem også - gir riktignok veihjelp, men jeg betaler heller 1000 for tauing det ene året det måtte bli aktuelt framfor å betale inn totalt 10 000 i løpet av ti år. Uansett bør medlemsprisen inn i regnestykket.

Jeg tror forsikringene på MC generelt er overpriset i Norge. Det er kjøretøy med lavere verdi enn de fleste biler. De gjør mindre skader på andre kjøretøy. Personskade-delen av forsikringen er begrenset. Skadestatistikken er vel også ganske hyggelig - ihvertfall er jo antallet drepte lavt.

At Bilsport & MC før oppkjøpet, kom inn på det norske markedet med bedre priser enn man får med 75% bonus, tyder på at vi nok går tilbake til å sponse mer av selskapenes overskudd. Alle mulige rabatter og spesial-avtaler gjør også markedet svært uoversiktlig.
Null bonus, altså 50%. Ja det er klart du har rett i at NAF-medlemsskapet må inn i regnestykket - men ikke for meg, for jeg var alt medlem. Har i løpet av de siste 10 åra bl.a. hatt et motorhavari i Østerrike og ett i Tyskland, begge med bil, samt brukt mange av rabattene, så jeg regner med å ha spart mer enn kontigenten.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av evike »

TheHaughom skrev:Sant det, og var egentlig 3-måneders terminer jeg ba om når jeg snakket med Gjensidige.
Men i posten kom faktura for hele året, og orket ikke å kverulere ettersom kjøpsprosessen hadde stoppet opp i påvente av forsikringsdetaljer.

Får ta en telefon til Gjensidige å høre, evt. rote frem forsikringsavtalen :thumleft

Takker for svar! :-)
Betal 1/12 av regningen og fortsett å betale samme beløpet hver måned. Ikke noe problem. Har snakket med de og denne fremgangsmåten er anbefalt derfra.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av TheHaughom »

Har allerede betalt forsikringen frem til Mai 2013, så spørsmålet var egentlig og pengene var tapt dersom jeg bytter selskap, eller om de refunderer (noe av) det resterende beløpet. ;-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Vagabond60 »

Selskapet skal refundere fra oppsigelsesdato til nytt forfall. Men om de regner likt beløp pr. mnd vet. jeg ikke. Hadde du betalt månedsvis, så hadde jo det skjedd.

Svar