Antrekk ben: Brynje longs + ull longs + Puma treningsbukse under kjørebukse. Doble ullsokker.
Antrekk overkropp: Ullundertøy + tykk fleece med lang hals under kjørejakke. Hansker Newman (men ble litt kalde etterhvert).
Kan rapportere om finfine kjøreforhold på alle veiene. Tørre og fine. Man ser at det er frosne vandammer like ved veien, men så lenge veien er tørr, så er det helt fint grep. Ihvertfall med Anakee2 og jeg hadde noen ganske lave svinger i løpet av turen. Faktisk burde man fått forsikringsrabatt for så gode dekk

Turen gikk først nedover vestkysten via Hyggen og Klokkarstua før jeg tok Sundbyveien sørover. Den var delvis så tørr at det støvet av den.
En og annen våt flekk var det, men det er jo ferdig strødd på en grusvei, så helt fint grep der også.
Tok et bilde av vannet midtveis idag også.
Selv om grepet var fint, er det nok visse tegn på at vi er i "feil" årstid, som fragment av istapper som hadde falt ned på veien og som ikke viste tegn til å smelte... Og på fjellveggene langs veien der det sildret litt vann - var det enkelt å se kilden til "isbitene" på veien...
Opp igjen fra Tofte skvatt jeg skikkelig når det plutselig kom blålys og uling bak meg, men det var ikke meg denne gangen heller... :-)å Det var faktisk en brannbil i full utrykning. Veien opp fra Tofte går i fine svinger gjennom en skyggefull dal, som jeg for meg selv kaller "skyggenes dal" - så var litt spent på om det kunne være noe is der, men neida - prima forhold der også

Utrolig flott vær idag - det fine med høsten er jo at lufta er så klar. En og annen motorsyklist ble det også å hilse til underveis. Både cruisere og adventure sykler. R-sykler var det ikke mye å se til...
Fra Klokkarstua tok jeg tversoverveien til Sætre med en kort stopp ved Mørkvann
Gjennom rundkjøringa i Sætre ble det en kort bært på en som kjørte på istedenfor å vente...
Rett nord for sentrum åpenbarte trolig årsaken til utrykningen seg - det var ihvertfall en bil med gode bulker og det var både politibiler og brannbiler der. Det var nok denne ulykken som er omtalt i lokalavisen: http://rha.no/nyheter/sjaforen-og-et-ba ... -1.7604262 Jeg vil nok også mistenke høy fart - ellers er det ganske umulig å få til noe særlig ulykke i 50-sonen der. Og rusmidler ? - tja, kjørte bak noen i sommer som hadde ganske merkelig kjøring - så ikke umulig det heller... Husket forresten å pumpe med flat hånd ned til en på MC i motsatt retning som hilste.
Rett etter Sætre er det jo noen fine svinger (Åroskastet tror jeg det heter) med flott utsikt utover Oslofjorden, så måtte ta et par bilder der også
Retning Oslo
Retning rett ned, sydover
Fra Åros tok jeg om Nærsnes - Slemmestad og Heggedal, og et par ekstra runder på noen svingete lokalveier, men spesielt tærne meldte fra om at det var greit å gi seg i fire-tiden. Selv så tidlig på ettermiddagen er skyggene lange og sola lav...
Det ble ihvertfall to og en halv gode timer i salen som gjorde godt