Vell..
Han får jo styre som han vil men vi er nok alle enige i at konsekvensen ved og bli tatt kan bli
dyr

Ja men uten å vite at den er reg som mellomtung i vk.....? Så lenge han kjører rundt med en ulovlig sykkel så er jeg temmelig sikker på at forsikringselskapet kan gå til regress.joo skrev:Forstår det sånn at forsikringsselskapet har forsikret etter full effekt...Carpa skrev:Har han virkelig opplyst til forsikringsselskapet at den er reg som mellomtung?
Det store spørsmålet her er om den opprinnelig er solgt som mellomklasse. Da er den også avgiftsbelagt som mellomklasse og stemmer det, så vil han få en solid avgift i tillegg til en saftig bot. Avgiftsunndragelse pluss dokumentfalsk smaker det penger av i Norge.Svolp skrev:Ser ikke helt hvordan forsikringen skal sno seg unna.. om en avgift er betalt eller ei så lenge korrekt effekt er oppgitt gjør jo ikke det sykkel noe farligere eller dyrere så forsikringa skal slite med og sno seg unna der så lenge han betaler for fulleffekt og har førerkort..
Han er uansett alt for naiv til og bry seg med det virker det som..
Ifølge han har han alt på det tørre med untak av og bli tatt i en kontroll...
Jeg sier meg sterkt uenig..
Når det gjelder slike ting er det beste å ha alt på stell også etter lover og regler , det kan spare vedkommende for mange ubehageligheter, både med det offentlige og forsikringsselskap.jonnykr skrev:Det store spørsmålet her er om den opprinnelig er solgt som mellomklasse. Da er den også avgiftsbelagt som mellomklasse og stemmer det, så vil han få en solid avgift i tillegg til en saftig bot. Avgiftsunndragelse pluss dokumentfalsk smaker det penger av i Norge.Svolp skrev:Ser ikke helt hvordan forsikringen skal sno seg unna.. om en avgift er betalt eller ei så lenge korrekt effekt er oppgitt gjør jo ikke det sykkel noe farligere eller dyrere så forsikringa skal slite med og sno seg unna der så lenge han betaler for fulleffekt og har førerkort..
Han er uansett alt for naiv til og bry seg med det virker det som..
Ifølge han har han alt på det tørre med untak av og bli tatt i en kontroll...
Jeg sier meg sterkt uenig..
Han kjører også rundt på et ulovlig kjøretøy og det skulle forundre meg mye om ikke forsikringsselskapet ville reagere på det. For husk, eieren vet hva som står i vognkortet og har unnlatt å informere forsikringsselskapet om det og jeg tviler sterkt på om et forsikringsselskap ville ha forsikret sykkelen dersom de hadde visst om de faktiske forhold.
Så han unnaholder bevisst fakta for selskapet. Og jeg tror ikke at et forsikringsselskap betaler ut en eneste krone hvis de ikke må. Så dette kan bli veldig dyrt tror jeg.