Vil du ha en nypløyd skog?
- Bjønnavind
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Vil du ha en nypløyd skog?
Er det noen som har skog, eller kjenner til en skogseier i vestfold som kunne tenke seg å få skogen pløyd opp av 2 offroadere? :-)
Runerytter og meg selv er jo nå stolte eiere av hver vår offroader. En Honda XR400R og En Suzuki DR600R! Endunkere er råtøft!
Det er jo så gøy å kjøre i skogen, men det hadde vært deilig å gjøre det lovlig for en gang skyld.. Hehe.. Skogeieren må gjerne bli med å kjøre han også :-)
Runerytter og meg selv er jo nå stolte eiere av hver vår offroader. En Honda XR400R og En Suzuki DR600R! Endunkere er råtøft!
Det er jo så gøy å kjøre i skogen, men det hadde vært deilig å gjøre det lovlig for en gang skyld.. Hehe.. Skogeieren må gjerne bli med å kjøre han også :-)
- sm fan
- Motorsykkelen din: suzuki drz 400 k2
Re: Vil du ha en nypløyd skog?
ja,det hadde vært noe og fått lov til og kjøre litt lovlig på skauen..
har akkurat kjøpt meg drz 400 som elsker skogen..
Du får si fra hvis du får noe respons he he.
Hilsen en ny på forumet.
har akkurat kjøpt meg drz 400 som elsker skogen..
Du får si fra hvis du får noe respons he he.
Hilsen en ny på forumet.
-
- Motorsykkelen din: x

@Bjønnavind: Godt du har fått One-Lungeren i drift igjen

- Bjønnavind
Velkommen sm fan! :)
Ja det er deilig å ha den skrudd sammen igjen. Er bare småjusteringer nå så er den nok så bra den kan bli motormessig.. Har ikke fått viet så mye tid til bakhjulstrening enda faktisk.. Har hatt mer enn nok med å holde følge med Runerytter i skogene.. Hehe :-)
Ja det er deilig å ha den skrudd sammen igjen. Er bare småjusteringer nå så er den nok så bra den kan bli motormessig.. Har ikke fått viet så mye tid til bakhjulstrening enda faktisk.. Har hatt mer enn nok med å holde følge med Runerytter i skogene.. Hehe :-)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Dessverre er det nok slik at dette ikke blir lovlig selv med skogeiers tillatelse eller deltakelse. Slik er lovverket her i landet.Bjønnavind skrev:Det er jo så gøy å kjøre i skogen, men det hadde vært deilig å gjøre det lovlig for en gang skyld.. Hehe.. Skogeieren må gjerne bli med å kjøre han også :-)
- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Hallo Storm! (Bjønnavind)!!!Bjønnavind skrev:Er det noen som har skog, eller kjenner til en skogseier i vestfold som kunne tenke seg å få skogen pløyd opp av 2 offroadere? :-)
Høres gøy ut!

Fått tak i noe sånt geitkranie du ønsket deg til GW'en?
Sees plutselig til våren!

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Bjønnavind
kjellv skrev:Dessverre er det nok slik at dette ikke blir lovlig selv med skogeiers tillatelse eller deltakelse. Slik er lovverket her i landet.Bjønnavind skrev:Det er jo så gøy å kjøre i skogen, men det hadde vært deilig å gjøre det lovlig for en gang skyld.. Hehe.. Skogeieren må gjerne bli med å kjøre han også :-)

- Bjønnavind
Hallo der! Det er kjempemorro! Anbefales :-)Gielas skrev:Hallo Storm! (Bjønnavind)!!!Bjønnavind skrev:Er det noen som har skog, eller kjenner til en skogseier i vestfold som kunne tenke seg å få skogen pløyd opp av 2 offroadere? :-)
Høres gøy ut!![]()
Fått tak i noe sånt geitkranie du ønsket deg til GW'en?
Sees plutselig til våren!
Har ikke lykkes med kranie nei.. Slakterne er kjipe.. Vi sees til våren :-)
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Er det moro er det forbudt eller i det minste hardt skattelagt.Bjønnavind skrev:kjellv skrev:Dessverre er det nok slik at dette ikke blir lovlig selv med skogeiers tillatelse eller deltakelse. Slik er lovverket her i landet.Bjønnavind skrev:Det er jo så gøy å kjøre i skogen, men det hadde vært deilig å gjøre det lovlig for en gang skyld.. Hehe.. Skogeieren må gjerne bli med å kjøre han også :-)Hæ?? Hvorfor skulle ikke det være lov? Har jo hørt om folk som har blitt stoppet av myndighetene i utmark som har fått fortsette med kjøringen etter de har dokumentert tillatelse fra skogseier!
http://www.lovdata.no/all/hl-19770610-082.html
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Löwe
- Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
Ja, du må i så fall sette av penger til bøtene før oppstart.
I tillegg kan det fort bli mange sure turgåere etc. som melder fra - der skogens ro blir forstyrret....
Har vært en laaaang diskusjon i mitt område rundt etablering av motocrossbane, den blir liggende i skogen med kommunens velsignelse. Imidlertid uten velsignelse fra noen andre. Skader på trær, forurensning, avrenning til bekker og vassdrag, støy, støy, støy, hekkende fugler, brunfekkede salamanderstammer osv. osv er gyldige argumenter for å forhindre denne type moro som involverer forbruk av fossilt brensel.
Så dette var nok en god ide som er enkelt å være entusiastisk til, men blir vanskelig å kunne gjennomføre.
Jeg håper dere får det til - bare ikke i nærheten av meg i mine turområder
I tillegg kan det fort bli mange sure turgåere etc. som melder fra - der skogens ro blir forstyrret....
Har vært en laaaang diskusjon i mitt område rundt etablering av motocrossbane, den blir liggende i skogen med kommunens velsignelse. Imidlertid uten velsignelse fra noen andre. Skader på trær, forurensning, avrenning til bekker og vassdrag, støy, støy, støy, hekkende fugler, brunfekkede salamanderstammer osv. osv er gyldige argumenter for å forhindre denne type moro som involverer forbruk av fossilt brensel.
Så dette var nok en god ide som er enkelt å være entusiastisk til, men blir vanskelig å kunne gjennomføre.
Jeg håper dere får det til - bare ikke i nærheten av meg i mine turområder

- Geir Vangen
- Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
Vanskelig med kjøring i skog og mark, men det går ann og melde seg inn i en klubb. Borg MC har kjøre området på Rudskogen, men da er det kansje noen krav til syklene som brukes?? Det kjenner ikke jeg til.
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?id=525281" onclick="window.open(this.href);return false;
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?id=525281" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]
- JanK
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Kontakt:
Ikke overraskende, vi snakker tross alt om ett land hvor vannscooter er forbudt!poulet_cavalier skrev:Er det moro er det forbudt eller i det minste hardt skattelagt.
http://www.lovdata.no/all/hl-19770610-082.html
Ser at lovteksten nevner "udyrket mark", hva med dyrket mark? Hvis jeg eier ett jorde, kan jeg kjøre motocross der f.eks?
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Det tror jeg faktisk er lovlig! :-) Dyrket mark er ikke utmark, samme som udyrket mark. Det som er forbudt er motorferdsel i utmark, om jeg ikke tar feil?JanK skrev: Ser at lovteksten nevner "udyrket mark", hva med dyrket mark? Hvis jeg eier ett jorde, kan jeg kjøre motocross der f.eks?
Ellers mer å lese her:
http://www.dirnat.no/content.ap?thisId=2216" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Før i tida brukte vi betegnelsene innmark og utmark...
Utmark: skog, beitearealer, åser, vidder og fjell...
Innmark: Gras, kønn og pottitåkre...
Utmark: skog, beitearealer, åser, vidder og fjell...
Innmark: Gras, kønn og pottitåkre...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.