Det er en Suzuki GR 650 som rullet ut av fabrikken i 1983, så det er en veteran om et par mnd.
Grunnen til at jeg valgte denne sykkelen er at jeg vet at Suzuki kan lage motorer, og fordi den er veteran snart, noe som vil si at jeg må ut med 500 kr i året i forsikring, og 405,- i årsavgift.
Sykkelen sto uten forgassere, og var ikke startet på 15 år. Den har 28000km på samvittigheten.
Klarte å lirke på forgasserene og montere slangene riktig, og etter litt filing, smalt den igang. Litt røff i gangen, men kom seg etterhvert.
Sykklelen trenger litt vedlikehold og en liten opp pussingsjobb før den kan brukes, så har tenkt å legge ut litt om den saken her på forumet, så kan dere gi meg ideer og insprasjon

Har brukt den litt i sommer, men hefta ikke før jeg begynte å skru.

Plukka ut motorn, all elektronikken, luftfilterboks. Har også tatt svingarmen, bakhjule og fjæringssysteme =)

Sånn står den no, kommer mer etterhvert!
Planen er å lakke alle delene på den, å få den så fin som økonomisk mulig, går skole, så det blir busjett prosjekt
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hei

Har hatt meg en kjempeøkt idag.
Begynte å sandblåse svingarmen, men fant fort ut at jeg hadde for lite sand. Så jeg gikk over på å få motoren rengjort.
Heiv motorn bak i bilen, å kjørte t naboen å lånte steam høytrykkspyler. Dette funket hest, og motoren ble gulle ren etter litt marisol

Hadde så god tid at jeg lakkerte motoren i samme slengen.

1 kompressor er ikke nok for å sandblåse, så måtte koble 2 ilag =)

Kjede er ikke slitt, så legger det i diesel så det kan godgjøre seg ei stund.

Vasking

Hjemmemekket motorstativ

Fersk lakk på. Motoren blir svart matt

Almar ut!