
Virker som et helt greit magasin.
Sjekk nærmere her:
http://www.mpldigital.com/mortons-media ... e-monthly/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er vel bare danmark som æ veit om...pelsen skrev:å se på MC- og bilpriser i utlandet er aldri gøy. Det er vel få andre land som har en slike grådige myndigheter som oss mhp avgifter på kjøretøy.
Brasil og Argentina har sinnssvake importavgifter på biler som ikke er produsert i Sør-Amerika.MaxTron skrev:Er vel bare danmark som æ veit om...pelsen skrev:å se på MC- og bilpriser i utlandet er aldri gøy. Det er vel få andre land som har en slike grådige myndigheter som oss mhp avgifter på kjøretøy.
Kan love deg at fartsgrensen er mer en psykisk!!Bikeridr skrev:
I Dubai er det en "psykisk" fartsbegrensning på 120 km/t form av en usannsynlig irriterende alarm og dertilhørende illrødt blinkende lys når en passerer 120 km/t. Dette svineriet kan ikke kobles vekk og kan heller ikke "kveles" før den forsvinner av seg selv når hastigheten kommer under 100 km/t.
Mer, det er 7 felt nordover og 8 felt sydover, og ja, trafikken er grisetett og går i 130+ km/t. Jeg lærte meg at øreplugger er en fin ting, også i bil. (Samt at spontanskifte over 5 felt går helt kurant, bare man er frekk nok) :-)Boxer skrev:På Sheik Zahid Roald (hovedveien gjennom Dubai) har i alle fall 4 felt i hver retning, og der er det MYE trafikk.
Hæ? Har de fått opp fartsgrenseskilt? De var ikke der i 2009, da jeg var der sist. :-)Boxer skrev:
I virkeligheten er fartsgrensen 100
Åja, bladet ja. Hmm, tråden ble visst litt hijack'etZZR-Erling skrev:Nokså mye reklame, men greit nok, takk for tipset.
AJ skrev:Riktignok på utenlandsk, men det går nok rimelig greit for de fleste av oss...
Virker som et helt greit magasin.
Sjekk nærmere her:
http://www.mpldigital.com/mortons-media ... e-monthly/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bildet er ikke entydig hva priser angår. For veterankjøretøy, inkludert klassiske japanske sykler fra 70-tallet, er prisene betydelig lavere her til lands (og ofte enda bedre i Sverige).RuneMC skrev:Finfint blad - Takk for linken![]()
Men sukk, jeg ser på de brukte engelske bike-prisene på s.40... (pund-kursen er ca 9,3 nå) ser nok ut som om prisene ligger på ca 1/3 av norske... tror vi har noe høyere avgiftsnivå her til lands ja...
Greybike variantene av VFR koster omtrent halvparten her.gsx750_80 skrev:Bildet er ikke entydig hva priser angår. For veterankjøretøy, inkludert klassiske japanske sykler fra 70-tallet, er prisene betydelig lavere her til lands (og ofte enda bedre i Sverige).RuneMC skrev:Finfint blad - Takk for linken![]()
Men sukk, jeg ser på de brukte engelske bike-prisene på s.40... (pund-kursen er ca 9,3 nå) ser nok ut som om prisene ligger på ca 1/3 av norske... tror vi har noe høyere avgiftsnivå her til lands ja...
Dette er ganske tydelig hvis man ser på prisene i feks Classic Bike.
(Som en parentes kan jeg også legge til at 70-talls, halvveis opprustede "sjølik" av feks Honda CB 450 / 500 gjerne går for 3-4000 USD i sørlige California. Det har jeg registrert ved selvsyn, men også via feks cycletrader.com. Antakelig får man bedre sykler
for tilsvarende pris i Norge.)
Så, det er ikke bare dårlige priser hjemme..