Hjelper jenten med sin Mondeo.
Har fungert feilfritt i ca 120K km.
Begynte med å ikke ville starte, eller motor går i to - tre sekunder for så å stoppe, hjelper ikke å kjøre lengre på starter.
Har ikke diagnose verktøy pr.d.d.
Får kun indikasjon på glødelampen.
Følgende skjer: 1. tenning på, glødelampe lyser, etter end gløding slokker den, motor starter lett, går noen sekunder.
Når motor stopper blinker lampen.
2. etter endt gløding blinker lampen og motor tenner ikke.
Byttet i dag dieselpumpen ved tanken og så langt har feil 2 forsvunnet, men feil 1 vedvarer.
Har sjekket at diesel kommer frem til motor.
Er også litt undrende til at dieselpumpen ikke starter ved tenning on, men starter når motor stopper, slår jeg ikke tenningen av fortsetter denne å gå.
Slår jeg tenningen av stopper den etter noen sekunder.
Noen kloke hoder merd gode tips ?
Startproblemer Ford Mondeo
Startproblemer Ford Mondeo
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Startproblemer Ford Mondeo
Tipper på cam position sensor...ikke det at jeg har erfaring med Ford, men min BMW Z3 er slik a og til og da gir mitt diagnosevertøy feilkode for det...kommer og går...har ikke giddet å byte enda.
det har skjedd kun ett par ggr..og gir seg som regel etter noen forsøkfor så å være borte ett år eller noe slikt. KAn vel kanskje også være ett filter eller to som må byttes.

Har blitt tipset om dette, testet med reservenøkkel, samme feil.mekkern skrev:startsperre?
Dersom dette er saken, kjenner du noen måte å omgå denne feilen på ?
2002 modell 2,0 TDCI 115 hk.mekkern skrev:årsmodell/type motor er dette da?
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Dersom det er elektrisk overføring på gasspedal ,kan det være feil på dette systemet,carbonbanene blir slitt.
If it ain't broke, I'll break it.
i dag begynte disse problemene på min bil og... med originalt diagonose apparat fra Ford fikk vi opp meldingen: PC ikke kontakt med PATS modul.... så vidt jeg har funnet ut er jo dette startsperre. startet i dag tidlig, gikk 3-4 sekunder, stoppet...og fikk ikke liv i den igjen før diagonose apparatet ble koplet til... fant INGEN feil bortsett fra denne.. fikk heller ikke slettet. gikk inn påå systemet i forhold til kam føler, men fant ikke noe der eller... bilen startet etterpå...
fant du ut hva som var galt med din??
fant du ut hva som var galt med din??
Sent svar...
Joda fant feilen etter en del gloser... Brudd i flere kabler (inni isolasjonen) til giver/føler på dieselpumpen....
Joda fant feilen etter en del gloser... Brudd i flere kabler (inni isolasjonen) til giver/føler på dieselpumpen....