Det samme med Norton. Tre bestillinger fra Norge er nå tydeligvis effektuert etter altfor lang ventetid.
Ser veldig bra ut disse syklene også. [img]http://i46.tinypic.com/jv4taf.jpg[/img]
Er det andre ting vi kan si endelig! til, tro?
Ja, det er det opp til dere som er aktive medlemmer her på MCsiden.no å avgjøre :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja de Nortonene er virkelig flotte Så det var på tide! Vi får håpe kvaliteten er like bra som utseendet, og at produksjonen kan bli stabil framover. Sånn at jeg kan få meg en pent brukt 961 Cafe Racer om noen år
Her er link til Norton-sida: http://www.nortonmotorcycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false; for den som vil se og lese mer.
En Cafe Racer koster 14.750 britiske pund i England, som er ca 134.000 nkr. For å ta den til Norge tilkommer ca 100.000 nkr i toll og mva som gir totalpris 234.000 nkr.
Men så tilkommer reg/godkjenningskostnader, og forhandleravanse mm, så anslaget på 300.000 er kanskje ikke så galt .
300000 kr.? Det er vel litt overkill ? Trodde de ville komme seg inn på markedet. Nortonen er utvilsomt en lekker sak som jeg kunne hatt stående stua? Men 300000????
Hvem i Norge er det som tar de inn, eller er det privat import?
Da jeg bestemte meg for å skaffe meg ny MC etter 14 års opphold i 2006, vurderte jeg flere sykler og havnet til slutt ned på Aprilia Capobord og Yamaha TDM 900 som aktuelle kandidater.
TDM'en ble valgt. Var favoritten hele veien, egentlig.Men likevel ikke utenkelig at utfallet kunne blitt et annet om jeg hadde komemt over en Caponord demosykkel, evt. ustillingsmodell. Men noe sånt var ikke å oppdrive. Og da ble det naturlig nok heller intet kjøp...
Så forsvant Caponord modellen.
Men nå er den endelig! tilbake - tror jeg enkelte vil si...
For egen del må jeg si at denne nye versjonen ser veldig bra ut
Jeg skulle neppe hatt særlig problemer med å finne meg til rette i denne salen: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det samme med Norton. Tre bestillinger fra Norge er nå tydeligvis effektuert etter altfor lang ventetid.
Ser veldig bra ut disse syklene også. [img]http://i46.tinypic.com/jv4taf.jpg[/img]