Da er det vel på tide med en liiten oppdatering, siden det er en stund siden sist...
Sykkologen har rundet 125000km, og står i fare for å bli byttet ut til neste år. Det har ingenting med kjørelengde å gjøre, men en planlagt ferietur til Danmark i forbindelse med Dana-cup. Fruen hinter om noe i turbuss-klassen -ala goldwing - jeg vil ha noe mindre og pendler-vennlig - r1100rs ?
Men vi har hele vinteren å diskutere på, og hele våren å prøvekjøre på
Morinien har fått selskap av enda en morini, en offroader som heter Kanguro, 350cc av 1985-årgang. Klarte ikke la være da den sto på Mobile til 1000 Euro. En arbeidskamerat på jobben er fra Tyskland, LRN Transport på Gjøvik svingte innom Hamburg og plukket den opp, og jeg svingte innom Gjøvik etter å ha vært på Våler.
Kanguro.jpg
Blir ingen full restaurering på denne som jeg gjorde med Sport'en, bare en vanlig gjennomgang for at alt skal virke som det skal. Står samme motoren i denne som i Sport'en, men med litt mindre effekt. Den fikk en skvett bensin da den kom til gards, og startet rett opp etter noen tramp på kick,en. En liten prøvetur på 100 meter bortover veien for å prøve motoren litt, så bar det rett i garasjen. Så nå står den ribbet mens jeg gjør litt hver dag, alt etter antall kuldegrader.
P1010028.JPG
Kikket først på el-anlegget. Stod et velbrukt 6 volts batteri i den, så jeg skaffet et nytt før jeg fortsatte. Og jeg ble en smule forundret da jeg fant ei 12 volts hovedlyspære i lykta. 12 volt i baklyset. 6 volt blinklys... Kaffornokke?
Det viser seg det er både 6 og 12 volts anlegg på baiken. Noen har funnet ut at man kan spare vekt ved å la hovedlyset få 12 volt direkte fra dynamoen, og gi resten 6 volt fra et lite 2ah batteri som også blir ladet fra dynamoen.
Og 6 volts instrumentlyspærer får man ikke hvor som helst, så det har blitt noen runder innom diverse nettbutikker i det siste... :-)å
Og noen har vært inni lysbryteren og rotet med en loddebolt, for så snart man slår på tenninga, kommer parklysene på. Det er visst påbudt med kjørelys for mc i Tyskland, ifølge min tyske arbeidskollega. Så det er vel derfor...
Det neste blir å plukke forbremsen. Går rett i bånn når man holder presset på hendelen litt. Nytt pakningssett ligger klart, fra en forhandler i England
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.