AJ skrev:Jompa skrev:Skal bare prøve å gjette.
Sittestillinga på en R-sykkel er vel ikke helt god for en "voksen" rygg ?
Og man trenger vel strengt tatt ikke minst 100 hester ?
Ække så gæernt gjetta det der, tror jeg
Selv har jeg testkjørt sykler med mindre kubikk enn de jeg selv har hatt og nesten gitt etter for fristelsen til å kjøpe. Det som har holdt meg igjen er det faktum at jeg kjører mye med passasjer og bagasje og da kan en 600 - 800 kubikker bli litt lite.
Men hadde jeg
kun kjørt alene er sannsynligheten meget stor for at jeg hadde kjørt en Kawa ER6 eller kanskje aller helst en KTM 690 Duke i dag

. Utrolig morsomme sykler!!!
Eller kanskje en kliss ny Moto Guzzi V7 Stone
http://www.motoguzziv7.com/#lang/en/video" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå er jeg 45 år og er snart igang med min 11`te store MC. De fleste av disse MC har vært R-sykler. I gjennomsnitt så har jeg kjørt mellom 15-32 tusen km i året. Mange langturer - både i inn og utland. Hvis R-sykler hadde vært så uegnet og vonde å sitte på og kjøre med som mange skal ha det til, så er det merkelig at jeg har hatt det sååå vanvittig mange fine kjøreopplevelser og flotte turer som jeg har

En ting er imidlertid sikkert....når man kjører en R-sykkel så må man ha litt styrke og spenst i kroppen....ikke jumpe oppå som en slækk brøddeig og så klage på vondt i armer, rygg etc. Venne seg til å klemme beina rundt tanken, bruke muskulatur i mage og rygg, slakke armer, så går resaten av seg sjøl
R-sykler kan være flotte MC å dra på langtur med

Om en MC passer deg og din kropp ergonomisk er så individuelt. Jeg er 1,65 høy, myk i kroppen og har digga spesiellt de to gixxera jeg har hatt - 750/1000 ccm. Dessverre så fikk jeg meg en skikkelig smell i ei mc-ulykke for to år siden som gjør at jeg nå må på en annen mc. Har derfor bestillt meg en Kawa Z 1000 SX. Det nærmeste jeg kunne komme en R-sykkel uten å ha det. Spent på om den vil gi meg den samme kjøregleden. Men så lenge jeg kan kose meg i svinga og dra på lengre turer så er jeg optimist

Får jeg bytta hofta i uoverskuelig framtid så ser jeg derimot ikke bort ifra at jeg investerer i en ny gixxer 1000 igjen i framtida