Tenkte jeg kunne lage en tråd om sykkelen min etterhvert som ting og tang blir gjort.
Litt om sykkelen: Sykkelen er en 1978 modell Suzuki GS750E, den har en motor fra en GS850 med 4-1 eksos og sannsynligvis andre dyser pga dette. Dette har ikke jeg gjort, det vart gjort av et firma i bergen en gang på 80 eller tidlig 90 tall. Husker ikke helt firmanavnet nå men...
Moren min kjøpte sykkelen midt på 90 tallet og krusa rundt til omtrent 2000 eller noe sånt da hun mistet lappen og siden vart den stående til jeg tok mc lappen i 2011 og sa; Mutter! jeg overtar sykkelen din gratis mot å betale for det som må repareres pluss skyldig årsavgifter!
Var greit det for ho, enda greiere for meg siden årsavgiftene var foreldet så i bunn å grunn måtte jeg bare ordne forsikring og betale årsavgift for 2011 så kunne jeg hente ut skilt

Så da begynte restaureringen tilbake til originaltilstand+ :)
Slik var den når jeg overtok den:

Og slik vart den når den rulla ut av verkstedet i vår

For de som liker prosjekttråder kan dere lese den i sin helhet her, blir for mye arbeid å skrive alt på nytt igjen :
http://www.thegsresources.com/_forum/sh ... p?t=189501" onclick="window.open(this.href);return false;
Kommenter gjerne her da :)
På vinterens "TO-DO list" finnes følgende:
-Bytte bunnpannepakning så den ikke legger igjen oljeflekker, det er tross alt ikke en harley dette her...
-Demontere og rense alle forgassere og bytte o-ringer og pakninger.
-Få tak i, og montere et MAC 4-2 anlegg siden jeg liker de bedre med en potte på hver side.
-Røske ut motor og gi den et fresh lag med motorlakk siden over 20 år på veien har satt sine spor iform av steinsprutskader og flassing....
Video finnes også