Spørsmål 1: Jeg har hørt at mosjon forlenger livet. Er det riktig?
Svar: Ditt hjerte er programmert til å slå et visst anntall slag i løpet av livet. Spill dem ikke på å dyrke mosjon. Alt blir slitt etter hver omgang mosjon og det gjelder også dit hjerte, så å få det til å slå hurtigere hjelper selvfølgelig ikke. Vil du leve lengere? Ta deg en lur.
Spørsmål 2: Burde jeg skjære ned på å spise kjøtt og spise mere frukt og grønnt?
Svar: Her må man forstå logisk effektivitet. Hva spiser en ku? Høy. Og hva er høy? Grøntfor. Så en biff er egentlig ikke annet enn, en effektiv måte å spise grønnsaker på. Spis kylling gir inntak mais og korn. En svinekottelett kan gi deg 100 procent av det anbefalte inntak av grønnsaker.
Spørsmål 3: Burde jeg skjære ned forbruket av alkohol?
Svar: Nei, slett ikke. Vin er jo laget av frukt. Brennevin er destillert vin. Det betyder, at man tar vannet ut av frukten, så du får mere av det gode sunde innhold. Øl laves av korn. Så alt er ok.
Spørsmål 4: Kan maveøvelser forhindre at jeg blir litt bløt og rund på mitten?
Svar: Overhode ikke. Når du trener en muskel blir den større. Derfor burde du ikke gjøre maveøvelser, medmindre du vil ha en stor mave.
Spørsmål 5: Er det usundt å spise mye sjokolade?
Svar: Er du gal? Kakaobønner er jo grønnsaker, ikke sant?
Spørsmål 6: Er svømming godt for figuren?
Svar: Tja, se på hvalene!
Spørsmål 7: Er det viktig å være i god form?
Svar: Rund er like så god en form som enhver annen. Husk dette: Livet skal ikke være en reise, hvor målet er å komme trygt frem til graven med en attraktiv og kjernesund kropp. Næh, så er det da bedre å seile ned i sin kiste mens man enda er ung og pen, men med en godt brukt kropp og med et glass vin i den ene hånd og en stor plate sjokolade i den andre, mens man roper: - Hold da kjefscht, hvor morschomt jeg hatt det de schiste 20 år!