Sesongen er ikke slutt

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
jhn skrev:
ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.

I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
Han e vel glad i trønderrock da
Nja, trukke det, for da hadde han vel ikke hatt et morskt blikk? Og så hadde han vel dradd fram en heimert fra saltaska og bydd på en sup :cheers
:redface selvfølgelig, veldig korttenkt av mæ å si noe sånn. Men til mitt forsvar, så e æ ikke så glad i trønderrock .... heimert derimot ...

magnele
Innlegg: 17
Registrert: 14 sep 2012, 21:05
Motorsykkelen din: Tiger1050/BMW K1100

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av magnele »

Litt vanskelig å skjønne helt diskusjonen, har kjørt om vinteren i alle år.

Siste 20 åra er det jo mest med sidevogn, men vi er jo en del alt i alt.

Uansett går det ut på klær som egner seg, og dekk som passer til slik kjøring.

Pin lock eller varme i visiret, muffer på styret.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av jhn »

Nåja ... synes ikke det er vanskelig å skjønne diskusjonen. Det går jo an å stenge kulda ute med mye klær, så går det jo også fint an å unngå dugg og ising på visir ... men det blir jo mye styr.
Og så skal man jo ha en sykkel som egner seg også, det er vel de færreste som synes noe om å balansere på en sykkel på godt over 200 kg på vinterføre

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av ArcticTiger »

@Magnele: Har du ikke noen bilder å vise oss fra Vinter-kjøringen :yeyeye

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av Intruder »

ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.

I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
Snakket med flere av :mc_p: :mc_p: før Nobelkrigsutdelingen i fjor,og ingen av dem var så overlegne prupper som Jagland iallfall... :P :p
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av Bringisen »

Jeg er imponert over dem som kjører gjennom hele sesongen og jeg har jo en passende sykkel og Wunderlich tilbyr skreddersydde snøkjettinger.

Men jeg har faktisk alltid synes at vintertiden har sin sjarm når sykkelen står der ren og pen i den varme garasjen.
Da går man og gleder seg til varmere dager og de fine MC turene, dessuten kan man gjøre ting med sykkelen som man ellers ikke har tid til.

Så for meg er det en form for å få vinteren til å gå fortere. Dessuten er det sykt mye salt som pøses på veiene for tiden.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

magnele
Innlegg: 17
Registrert: 14 sep 2012, 21:05
Motorsykkelen din: Tiger1050/BMW K1100

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av magnele »

feks. På Krystall møter vi mange andre. Noen har vært på alle treff (31). Jeg har ikke vært på mer enn 10-12, også ungene har vært på en del..


https://picasaweb.google.com/MAGNE.LEIK ... lrally2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg kunne veldig godt tenkt meg en sykkel til bruk om vinteren.
Hadde absolutt vært moro og hatt muligheten til å kjøre MC hele året syns jeg. :D

Må vel bare kle seg godt og investere i varmeholker og slikt.

Krystall Ralley ser jeg på som veldig kult :prf :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av tagesk »

Bilde

Gutta var ute i dag igjen.

Man kan bare forestille seg hvor mye trening og øvelse som skal til før fagforeninger og ledelse aksepterer at gutta er tilfredstillende
kvalifisert til å ferdes ute i gatene med en 250kg tung 12GS i ti cm med nysne.

Jeg er imponert!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

RoteEddie
Innlegg: 19
Registrert: 03 jan 2011, 17:52
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R, 1190 Adv

Re: Sesongen er ikke slutt

Legg inn av RoteEddie »

Alt som trengs er egnede dekk. Mitas/Trelleborg Army Special med husmorpigg er på vei fra Snellingen. Litt usikker på hva Politi'et bruker, men ser Snellingen også tilbyr TKC 80 med pigger i passende størrelser.

For meg blir det 2-hjuls debut på vinterføre. Håper på masse snø til jul!

Svar