ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.
I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
Han e vel glad i trønderrock da
Nja, trukke det, for da hadde han vel ikke hatt et morskt blikk? Og så hadde han vel dradd fram en heimert fra saltaska og bydd på en sup
selvfølgelig, veldig korttenkt av mæ å si noe sånn. Men til mitt forsvar, så e æ ikke så glad i trønderrock .... heimert derimot ...
Nåja ... synes ikke det er vanskelig å skjønne diskusjonen. Det går jo an å stenge kulda ute med mye klær, så går det jo også fint an å unngå dugg og ising på visir ... men det blir jo mye styr.
Og så skal man jo ha en sykkel som egner seg også, det er vel de færreste som synes noe om å balansere på en sykkel på godt over 200 kg på vinterføre
ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.
I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
Snakket med flere av før Nobelkrigsutdelingen i fjor,og ingen av dem var så overlegne prupper som Jagland iallfall...
Jeg er imponert over dem som kjører gjennom hele sesongen og jeg har jo en passende sykkel og Wunderlich tilbyr skreddersydde snøkjettinger.
Men jeg har faktisk alltid synes at vintertiden har sin sjarm når sykkelen står der ren og pen i den varme garasjen.
Da går man og gleder seg til varmere dager og de fine MC turene, dessuten kan man gjøre ting med sykkelen som man ellers ikke har tid til.
Så for meg er det en form for å få vinteren til å gå fortere. Dessuten er det sykt mye salt som pøses på veiene for tiden.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Man kan bare forestille seg hvor mye trening og øvelse som skal til før fagforeninger og ledelse aksepterer at gutta er tilfredstillende
kvalifisert til å ferdes ute i gatene med en 250kg tung 12GS i ti cm med nysne.
Jeg er imponert!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Alt som trengs er egnede dekk. Mitas/Trelleborg Army Special med husmorpigg er på vei fra Snellingen. Litt usikker på hva Politi'et bruker, men ser Snellingen også tilbyr TKC 80 med pigger i passende størrelser.
For meg blir det 2-hjuls debut på vinterføre. Håper på masse snø til jul!