Flotte bilder og ikke minst flott turskildring

Det er poster som dette som gjør det ekstra hyggelig å holde på med MCsiden.no!
TakkAJ skrev:Du verden... !
Flotte bilder og ikke minst flott turskildring![]()
Det er poster som dette som gjør det ekstra hyggelig å holde på med MCsiden.no!
Sjøl takk, glad noen gidder lese og attpåtil liker bildeneojda skrev:Takk for "Turen" joo![]()
Fin historie, og flotte bilder med gode tips
Skjønner, vel, jeg er ansvarlig for mange av de bruddene dere har, iom jeg planlegger jobber. Feks flytting av fiberforbindelser fra SDH til WDM, planlagte brudd ved veiarbeid og diverse. Men mest jobber jeg med feilretting på SDH og WDM..og noe radiolinje.joo skrev:Bamse har vært i bruk mange steder fram til disse dager. Dugelig sak til sitt bruk. Så mye areal som er på beltene passer den godt på Haukeli![]()
Jobber i Avinor, så vi har jo et anselig mengde med utstyr stående rundt på fjelltoppene over hele landet. En del samlokalisert med Telenor også, og en del på egne siter. Blir litt som i telebransjen.
Ja, kulda kan være skummel.Jompa skrev:Jeg har også vært beltedrevet i helga.
Var på guttetur med min tiltenkte svigersønn på hytta og fikk prøvd nyskutern i skikkelig djupsne.
Det va over em meter med løssne på det meste, og touringbeistet klarte seg fint.
Lørdag ettermidda hadde vi "krystallrally light" med 32 kuldegrader da vi var tilbake på hytta.
Det gikk fint med meg, bak en diger vindskjerm, men "svigersønnen" forfrøs haka.
Men ikke verre enn at han fikk i seg ølet om kvelden.
Ja da kan det nok hende du jobber en del med "vår" trafikk også. Mye henger etter hvert på stamnett og divisjonsnett. Selv klokkesyncing på utstyrene kommer gjerne fra noen av nettsentra vi har. Planlegging er svært viktig for brukerneZZR-Erling skrev: Skjønner, vel, jeg er ansvarlig for mange av de bruddene dere har, iom jeg planlegger jobber. Feks flytting av fiberforbindelser fra SDH til WDM, planlagte brudd ved veiarbeid og diverse. Men mest jobber jeg med feilretting på SDH og WDM..og noe radiolinje.
De varslingene dere får, kan være sendt av meg![]()
Jobber på Telenor's Driftssenter på Fornebu, Transportnett ,"Feilretting/Trafikkberging", utdannet teleingenør.