Men Ducati,det er OK lell...

Desmo skrev:MC Avisa er med denne kåringa nesten på linje med Discovery. Der ble 916 nr. 2 i Greatest ever motorcycle, bare slått av Honda Cub. Grunnen til det vil jeg tro er at i den kåringa var salgstallene også med. Den Honda'n er visst en av verdens mest solgte. Nå holdt jeg på å skrive motorsykkel, men det er jo bare en lettvekter.
Det ble første utgave av GSX-R 750jhn skrev:Desmo skrev:MC Avisa er med denne kåringa nesten på linje med Discovery. Der ble 916 nr. 2 i Greatest ever motorcycle, bare slått av Honda Cub. Grunnen til det vil jeg tro er at i den kåringa var salgstallene også med. Den Honda'n er visst en av verdens mest solgte. Nå holdt jeg på å skrive motorsykkel, men det er jo bare en lettvekter.![]()
Ja sånne utslag kan kåringer få hvis man ikke legger de riktige og samme kriterier til grunn for både 1. og 2. plass, det ble neppe gjort her.
Hvilken sykkel hadde MC-Avisa på 2. plass?
Ingen av en-manns juryen var sykemeldt eller fraværendejhn skrev:Det er vel som i Nobel-komiteen, man måtte sykemelde noen for å få det resultatet man ville ha.Kawasaki skrev:På "ikkebike" har det også vært kåring av tidenes MC.
Den habile en-manns juryen kom frem til at det måtte bli ZX11 -92 modell,svart. Som en god nummer to kom V-strom etterfulgt av TDM og Triumph Tiger![]()
![]()
Og nå vil jeg ikke ha noen kverrulering fra jhn eller noen på rekkefølgen![]()
Rekkefølgen skal jeg ikke krangle om
Meget smart trekk mtp helgefreden jaKawasaki skrev:Ingen av en-manns juryen var sykemeldt eller fraværendejhn skrev:Det er vel som i Nobel-komiteen, man måtte sykemelde noen for å få det resultatet man ville ha.Kawasaki skrev:På "ikkebike" har det også vært kåring av tidenes MC.
Den habile en-manns juryen kom frem til at det måtte bli ZX11 -92 modell,svart. Som en god nummer to kom V-strom etterfulgt av TDM og Triumph Tiger![]()
![]()
Og nå vil jeg ikke ha noen kverrulering fra jhn eller noen på rekkefølgen![]()
Rekkefølgen skal jeg ikke krangle omOg det var også et svært taktisk trekk å plassere v-strom'en på andreplass,mht.etterspill
Kunne vært artig, ja.Jompa skrev:Da vil jeg foreslå "mc-sidens kåring av tidenes mc".
Den som foreslår bestemmer selv kriteriene, som må begrunnes.
Adm setter deadline for å komme med forslag, og setter opp avsteminga. Kunne vært artig ?
Men er det ikke akkurat det som gjør at ting blir til ikoner da? At "alle" har hørt om det og vet hva det er?Dimzum skrev:Ducati - selvfølgelig ble det en Ducati.....bombe! Ijessunavn, om man spør en hvilken som helst person som aldri i livet har hatt interesse for mc, og ikke aner ett dugg om tohjulinger i det hele tatt, så er det en ting som er sikkert.