Trackdays og banekjøring i Europa - arrangører og erfaringer

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
sky7
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 600cc 2012

Trackdays og banekjøring i Europa - arrangører og erfaringer

Legg inn av sky7 »

Finnes det noen av disse arrangerte turene til baner i Europa som passer for nybegynnere? Jeg tok lappen i år, og er da relativt fersk. Kjørte meg likevel en lang tur nedover i Europa og hjem igjen, så har fått kjøre en god del i nye omgivelser.

Syns det ser spennende ut med å kombinere "ferie" med å få kjørt på skikkelige baner og få mer opplæring/erfaring. Juni hadde passet best. Noen som har erfaringer her og vet hva som kunne passet for ei som ikke har kjørt på bane tidligere? :)
2012 - August/September: 4500 km - Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Trackdays og banekjøring i Europa - arrangører og erfari

Legg inn av Busa Trond »

:vs . Svarer jeg selv om jeg ikke svare på det du spørr om :D . Lite kjenskap til banekjøring som du tenker på, men kansje hvis du får kjørt noe på banene her hjemme i norge, at du kommer i kontakt med folk i miljøet som kan dette. Sikkert ikke det dummeste en kan bruke en ferie på dette, men hvordan det blir med lisenser ol. nede i den store verden veit jeg ikke. Lykke til :prf

Brukeravatar
sky7
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 600cc 2012

Re: Trackdays og banekjøring i Europa - arrangører og erfari

Legg inn av sky7 »

Takk!

Jeg sendte mail til en arrangør av slike turer til bl.a. Spania, og skal prate mer med ham i romjula. Han mente de hadde en tur som passet meg, dog i mars. Men hva gjør man ikke for å få kjørt mest mulig?? :)

Så vet jeg de har noe i løpet av sommeren på ACR, kanskje jeg hiver meg på der også :)

:prop:
2012 - August/September: 4500 km - Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike.

Svar