simpson skrev:Joda, greit nok at noe skurrer.Men like fullt står den i Guiness fra 86-89 som den raskeste og det er ingen andre customer som har gjort uansett hva som er rett eller galt. Og den kommer til å stå der for evig tid.
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
Nei nei, ikke noe i mot forslaget ditt! Det var påstanden om milleniumets mest populære jeg reagerte på! :-)
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
Nei nei, ikke noe i mot forslaget ditt! Det var påstanden om milleniumets mest populære jeg reagerte på! :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oja , da var den misforståelsen oppklart
Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Slår et slag for det italienske, og foreslår Benelli 750 Sei.
Kom i 1972, og var verdens første sekssylindrede mc til gatebruk. Tok mc-verden med storm. Honda og Kawa kom først flere år etter.
Benelli 750 Sei.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
tomsnes skrev:Slår et slag for det italienske, og foreslår Benelli 750 Sei.
Kom i 1972, og var verdens første sekssylindrede mc til gatebruk. Tok mc-verden med storm. Honda og Kawa kom først flere år etter.
Benelli 750 Sei.png
Men motoren er en blåkopi av Honda CB 500, som har fått to sylindre til...
Bringisen skrev:Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
Honda Super Cub passerte 60 milioner solgte i 2008(fra 1958)
Hvor mange GSer har BMW solgt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor mange GSer som er solgt vet jeg ikke på stående fot , jeg bare refererer til hva jeg leser i MC avisa, Motorrad og Bike. Mulig den Honda moppen har solgt flere enheter, jeg tipper det går endel TGV mopper i Taiwan og Kina også. Men jeg regner med vi misforstår hverandre rett her
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
Honda Super Cub passerte 60 milioner solgte i 2008(fra 1958)
Hvor mange GSer har BMW solgt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor mange GSer som er solgt vet jeg ikke på stående fot , jeg bare refererer til hva jeg leser i MC avisa, Motorrad og Bike. Mulig den Honda moppen har solgt flere enheter, jeg tipper det går endel TGV mopper i Taiwan og Kina også. Men jeg regner med vi misforstår hverandre rett her
Joda, tror vi misforstår hverandre rett!
Bare litt PMS-kverulering fra min side!
ZZR-Tom skrev:Cub er moppe og teller ikkje
Nja, hadde den bare kommet som 50 kunne jeg vært enig med deg, men i tillegg til 50 kubikk, kom den også som 70, 90, 100 og 110 kubikk.
Fantastisk sportsstourer som var i produksjon i hele 11 (!!) år, gode kjøreegenskaper, sittestilling, og nok krefter til å holde følge med det meste! Fungerer godt på lange transportetapper og kortere moroturer
Den, etter min mening en av de mest estetisk vakre motorsykklene som er produsert, må være Honda V45 Sabre 1984 Kanadautgaven.
Bildet er velvillig tyvlånt fra http://www.honda-v4.com/" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg anbefaler på det sterkeste for de som liker eller har en Honda V4-sykkel.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
ZZR-Tom skrev:ZZR1100 var bra og ZZR1400 er best
Men det er nok ingen MC som eir meir berykta en Hayabusa. Mangen MC folk må gjerne google for å sjå ka en Ducati 916 er, men alle veit ka Hayabusa er, til og med folk uten peiling på MC.
Tror jeg må henge meg på ZZR-Tom på denne at Hayabusa er en av dem store som alle har hørt om. Den har jo hengt med i over 13år snart. Blitt en kult sykkel som mange prater og lyver litt om, er et yndet ombygginsobjekt, motoren har blit brukt til mange gøyalle prosjekter, gjerne med turbo osv.. Den har jo også vært/er en sykkel som takler mange typer kjøring. Test Mc-avisa. Tror Hayabusa får min stemme denne gangen
Er også enig at gen2 ZZR1400 er noe av det beste og mest komplette jeg har kjørt noen gang og vell så det, men Hayabusan er ikke så veldig langt bak på opplevd kvalitet og ytelse der heller.
suzuki-hayabusa-04.jpg
suzuki-hayabusa-05.jpg
suzuki-hayabusa-01.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Lansert i 1965.
3 motorer.
3 forskjellige rammer (minst)
Ett design.
Tidløst ikon eller seiglivet nostalgi ? Bedøm sjøl.
HD Electra Glide har vært produsert i snart 48 år, tidenes MC ?
simpson skrev:[Men seriøst, den står i guiness record book son verdens raskeste sykkel. Kan tippe i 84 eller der om kring.
Et raskt google-søk kom opp med dette:
"The V65 Magna appeared from 1986 to 1989 in the Guinness Book of World Records as the fastest production motorcycle with a "design speed" of 173 to 176 miles per hour (278 to 283 km/h). During this period the production motorcycle with the fastest tested speed was the 151–158 miles per hour (243–254 km/h) Kawasaki GPZ900R."
Noe som skurrer der,syns du ikke?
Joda, greit nok at noe skurrer.Men like fullt står den i Guiness fra 86-89 som den raskeste og det er ingen andre customer som har gjort uansett hva som er rett eller galt. Og den kommer til å stå der for evig tid.
Så Honda innførte "designed" speed kontra Kawa som holdt seg til edruelige "tested" speed. Høres rimelig bad ut..what a joke!
Støtter forslaget om at Honda Cub må med - og Vespa 175. Disse er gode representanter for den viktige posisjonen motorsykkelen hadde som fremkomstmiddel i mange år - og fortsatt har i mange land. De japanske multisylindrede syklene hadde kanskje ikke eksistert om ikke Cub'en hadde bidratt til å dra i gang industrien etter krigen - og at et ikon som Vespa må med synes jeg er selvsagt :-)
Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(
ZZR-Tom skrev:Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(
Ps:kawa har pr dags dato titelen Kongen på haguen, men det er ikkje lenge før Suzuki sparker godt tilbake og tar tilbake tronen.
ZZR-Tom skrev:Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(
Ps:kawa har pr dags dato titelen Kongen på haguen, men det er ikkje lenge før Suzuki sparker godt tilbake og tar tilbake tronen.
De smeller til med ABS på 2013 modellen! Jeg synes prisen må gå til en bike som betydde noe nytt og som ble brukanes lenge. Jeg vil ikke foreslå noen, for jeg kan ikke historien, men Hayabusa er ikke en kandidat i så henseende. Må jeg si noen, sier jeg Z900.
Dess mer jeg tenker på det, jo sikrere er jeg på at 1928-modellen Moto Guzzi GT 500, senere kalt "Norge", må være tidenes sykkel. Med den demonstrerte man at motorsykler faktisk kunne være solide, komfortable langturmaskiner, slik AJ nevner tidligere i denne tråde. Og så er den veldig vakker å se på, men jeg får ikke lagt inn bilde fra iPaden min. Du kan i alle fall se den her:
Hva med Nimbus som Dumb way roundgutta kjørte "verden rundt" med for et par års tid siden.??
--GAMLE maskiner som surret og gikk---med en del mekking selvsagt..
Fidel skrev:Dess mer jeg tenker på det, jo sikrere er jeg på at 1928-modellen Moto Guzzi GT 500, senere kalt "Norge", må være tidenes sykkel. Med den demonstrerte man at motorsykler faktisk kunne være solide, komfortable langturmaskiner, slik AJ nevner tidligere i denne tråde. Og så er den veldig vakker å se på, men jeg får ikke lagt inn bilde fra iPaden min. Du kan i alle fall se den her: