Takk for gode råd ojda og joo, slik planlegging varmer litt i mørkeste desember

. Veldig interessant å vite hva andre legger vekt på under planlegging av tur.
Ja det blir Bognes-Lødingen ferga, så lurte vi på å komme oss opp til Andøya samme kveld og overnatting der, da får man første ferga fra Andenes til Gryllefjord og hele neste dag på Senja og Kvaløya, det passer jo bra med det du foreslår, kaffe i Straumsbotn

og Husøya, jeg ser at det er en del attraksjoner på Senja som man kan prøve å få med seg. Så tenkte vi på ferga fra Botnhamn til Brensholmen til Kvaløya så innom Sommarøya der, så er jeg ikke sikker på hva annet man kan se på før Tromsø, sikker mye. Lurte litt på å overnatte i Tromsø.? Fra Tromsø og sørover er jeg ikke sikker på hvordan jeg bør legge opp ruta, jeg så på Tv2’s ”Det Norske måltid” at de hadde en suveren veikro i Nordkjosbotn, hadde jo vært morsomt og fylt magen der

. Det går også en vei sørover Kvaløya og under Rystraumen, så gjennom Malangen og Målselv til E6, har ikke bestemt meg her hvilke vei av disse jeg skal ta. På Andselv blir jeg å ta av til Sørreisa og sørover der over Andørja og Rolløya så ferga fra Sørrollnes til Harstad. Det var kanskje veldig lurt å kjøre rundt Narvik og Kjøpsvik til Drag, tenkte direkte til Lødingen fra Harstad først, men det hadde jo vært fint med tur innover Ofoten også, kanskje man også treffer på AT der, men denne veien blir litt lengre. Jeg har sett litt på distansene, det burde ikke bli noe problem de to første dagene. Hjemmefra til Andenes ca 280km. og 200km fra Gryllefjord til Tromsø. Fra Tromsø og hjem 500km (netto) og enda lengre hvis man kjører via Narvik og Kjøpsvik. Kanskje man burde ha en overnatting til på siste stykket,,,,? eller kanskje man bare burde droppe Tromsø å så svinge sørover på Kvaløya via Malangen, og overnatte på Finnsnes for å korte inn litt? Men Tromsø hadde jo også vært veldig morsomt???
Ikke mer enn 30mil per dag.
Ja, jeg legger teltet hjemme.
Pluggsaker for dekk.
Starte før kl. 0800, nei.

Håper sommeren blir lang.