GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: HJULEgave til meg selv :)

Legg inn av AJ »

Globe er med på å sette en god og stemningsfull ramme rundt jula med sin deltakelse i Familiekoret med sin tenor (ut fra plasseringen i kortet, ser det ut som...) i julegudstjenesten som nettopp nå (kl. 16:10) sendes på NRK 1.

Veldig bra! :thumleft

Gudstjenesten kan ses her:
http://tv.nrk.no/serie/gudstjeneste-tv/ ... 24-12-2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Jepp, Jepp såg den store sangeren ja :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Og eine dattera hans var det vel som leste juleevangeliet...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
jonnykr
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993

Legg inn av jonnykr »

Julegaven til meg selv via min kone som av en eller annen grunn fremdeles holder ut med meg etter 40 år, er et GoPro Hero HD kamera. (Jeg tror det er kroppen min hun begjærer), men uansett, med LCD skjerm, 2 ektsra batterier, diiverse fester innkludert hjelmfeste, så gleder jeg meg som et lite barn på Julekvelden, til våren og MC turer med verdens beste kjørekompis Jarle Eek som også er medlem på forumet her, og hvordan jeg skal plassere kameraet på min Africa Twin eller hjelmen og masse filming.

Og selvfølgelig, kommer det noe fornuftig ut av det, så blir det lagt inn her. :D

Tut & Kjør og fortsatt God Jul til dere alle. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

jonnykr skrev:Julegaven til meg selv via min kone som av en eller annen grunn fremdeles holder ut med meg etter 40 år, er et GoPro Hero HD kamera. (Jeg tror det er kroppen min hun begjærer), men uansett, med LCD skjerm, 2 ektsra batterier, diiverse fester innkludert hjelmfeste, så gleder jeg meg som et lite barn på Julekvelden, til våren og MC turer med verdens beste kjørekompis Jarle Eek som også er medlem på forumet her, og hvordan jeg skal plassere kameraet på min Africa Twin eller hjelmen og masse filming.

Og selvfølgelig, kommer det noe fornuftig ut av det, så blir det lagt inn her. :D

Tut & Kjør og fortsatt God Jul til dere alle. :D

Er det GoPro HD3? Mange muligheter med det kameraet ja :) Har selv HD, første versjon....ingen problemer med det , og vurderer "oppgardering" til HD3.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

AJ skrev:Globe er med på å sette en god og stemningsfull ramme rundt jula med sin deltakelse i Familiekoret med sin tenor (ut fra plasseringen i kortet, ser det ut som...) i julegudstjenesten som nettopp nå (kl. 16:10) sendes på NRK 1.

Veldig bra! :thumleft

Gudstjenesten kan ses her:
http://tv.nrk.no/serie/gudstjeneste-tv/ ... 24-12-2012" onclick="window.open(this.href);return false;
MaxTron skrev:Jepp, Jepp såg den store sangeren ja :thumleft
Dexter skrev:Og eine dattera hans var det vel som leste juleevangeliet...

Joda, vi "snek" oss inn i de tusen hjem, denne julaften. Mitt pappahjerte holdt på å sprekke ved å få lov til å være med på dette sammen med mine 2 døtre (en i koret og en som tekstleser)...jeg må innrømme det.

Når vi så toppet det hele med å se sønnen i huset, synge julen inn senere på kvelden, på TV2 kl18, som del av Nidarosdomens Guttekor, ja da var det bare å lene seg tilbake og la julestemningen sige på.

Ønsker dere alle en fortsatt fredelig julefeiering!

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Toern dør ut ved pådrag...gasserproblem?

Legg inn av Globe »

Ja, ja...jeg skjønte nok at mitt navn på Suzukien, "Toer'n", ville gi en del utfordringer, rent språklig, som nå når det har dukket opp et lite issue jeg tenkte å lufte med dere. Ser dette når jeg skriver overskriften :knegg

HOST OG HARK
Var en tur på klubben i dag og fikk da et par små "dødsoner" i motorgangen, i løpet av turen dit. Tenkte ikke mer over det, men ble påminnet det på returen. Etter å ha kjørt noen hundrede meter, stoppet motoren, midt i et pådrag. Kjente vel igjen reaksjonen fra noe ala "får ikke bensin"-diagnose. Den stoppet helt og jeg trillet inn til siden. Satte den i nøytral og startet den igjen. Startet med en gang, men så fort jeg satt den i gir og skulle til å kjøre, døde den igjen. Etter et par slike forsøk startet den og gikk.

TRILLESTART
Kjøre en liten kilometer, samme skjer igjen. Trillestarter den, før sykkelen har sluttet å trille....kjører noen meter og den begynner å hoste igjen. Flere slike øvelser, før jeg kommer meg hjem.

Regner med at det her er snakk om gasserproblem. Forsøkte å kjøre på med litt choke under trillestartperiodene, virket ikke som om det bidro noe særlig.

KONDENS?
Blir vel til å ta av tank og rense gasser i morgen.
Kom til å tenke på at det mest sannsynlig er kondens/vann. Kjører jo i 10 minusgrader og setter den rett inn i 18 grader varm garasje. Bør vel sørge for alltid å fylle tanken, før jeg setter den inn etter en utflukt :-k
Regner også med at sykkelen har et drivstoffilter...muligens. (Laster ned rep.manual nå)

Motorer er jo enkle. Gnist, drivstoff og litt luft (bare ikke falsk luft ;-) ), så starter de. Ut i fra denne enkle innsikten, så regner jeg dette for å være et drivstoffproblem. Skulle noen her inne kjenne igjen symptomene og eventuelt har erfart noe annet, så kom gjerne med tips! :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Første som slår meg er kondens.
Problemer som dette har gjerne sin årsak i det enkleste og kanskje det mest åpenbare...

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Bare å hive seg på i garasjen det.
- Ta av og tøm tanken. Skyll.
- Sjekk/rens krana og filtrene på den. (Evt bestill repkit først)
- Ta sund forgasseren, gjør rent, sjekk diaphragmen, flottørnivå, flottørventil, innsugsgummien.
- Ny plugg, sjekk plugghette for rust. Les av den gamle tennpluggen, den kan si noe om problemene

På med ny bensin og kjør og kos deg.

Har fått litt fjusk på lille Graatass, og der er nok bryteren på sidestøtta som ikke liker gjørme og vann...

osv
osv
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Sjekk plugghetta,pluggen og drenering fra "plugghullet".

Av en eller annen grunn,så husker jeg noe som en mekaniker sa for ca hundre år siden; hvis motoren fusker når den er kald så er det drivstoffproblem,når den er varm så er det elektrisk.

Vet ikke om det gjelder fremdeles.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Kawasaki skrev:Sjekk plugghetta,pluggen og drenering fra "plugghullet".

Av en eller annen grunn,så husker jeg noe som en mekaniker sa for ca hundre år siden; hvis motoren fusker når den er kald så er det drivstoffproblem,når den er varm så er det elektrisk.

Jeg er ikke på samme nivå som deg og mange andre når det kommer til tekniske ting på kjøretøy, men vil ikke det stille seg litt anderledes når det er snakk om å kjøre i kuldegrader? Kondens i systemet vil kanskje fryse og tette tilførselen av bensin etter noen km i kulden.
No gjelder ikke eksempelet mitt drivstoff, men på Galloperen jeg hadde hadde jeg problemer med at bremsene låste seg etter noen km i kulden. Kom frem til at det var kondens i bremsevesken, og skiftet den. Hadde aldri noen problemer med det igjen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Kan selvfølgelig være kondens også. ZX'en liker litt kondensfjerner utpå høsten når gradestokken kryper mot null.

Mens en-dunkeren min har jeg aldri problemer med,men den parkeres i uoppvarmet garasje.
ikkebike.norwegianforum.net

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Kawasaki skrev:Sjekk plugghetta,pluggen og drenering fra "plugghullet".

Høres ut som kloke ord fra en som har peiling det :prf

Grunnen til at jeg liker å tømme "alt" i drivstoffsystemet i blant er for å få vekk evt vann som selvsagt kan fryse, og anna skjit som kan lage trøbbel. Spesielt i metalltanker.
Og så er det slett ingen avskrekkende jobb å plukke sund sakene og gjøre rent. Litt småplundring med å plukke sund forgasseren, men er det ikke behov for nye deler (diaphragmet eller flottørventilen) tar det ikke rare tida bare man får på seg arbeidsbuksa og åpner verktøykassa.

Kom til å tenke på en ting som kunne være problemer med sykler "før i tida"; coilen kan ha antydning av sprekk og trekke fuktighet... Var vel spesielt noen Yamahamodeller som slet mye med det. Da blir det variabelt med gnist i vått vær.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

650spleisn
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran

Legg inn av 650spleisn »

Sjekk luftingen til tanken. Kan bli vakum hvis noe har frøset fast

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Hva med å drite i å kjøre nå på vintern?! Så får vi andre med PMS litt frèd vi også... :lol

Tipper jeg ville gjort som allerede nevnt her... sjekk gasser og kran/tank. Bytte plugg. Tut å kjør! (uten å si noe til oss...)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar