Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:Her er en artig video som viser litt hvorfor man kanskje trenger høyt plasserte potter osv.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=YiLMoCxajYQ[/video]

Og en video som viser at disse ADV-syklene midt på treet kan kjøres utenfor det de fleste velger å kalle for vei :-)
Mot slutten ser man at kvalitetssykler fint klarer å ligge i vann ett minutt eller to :P :p

[video]http://www.youtube.com/watch?v=x2qLQWxJqlc[/video]
Ikke faen om æ hadde kjørt en lekker MST ut i slike høl :-)å ..måtte blitt en lett og billig sak da :mk
Hehe , det hadde sikkert ikke gått bra heller ;-)

Men når det er sagt så er den HP2en ikke en billig sak tror jeg.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Et fint program på TV2 akkurat nå. En eventyrer på motorsykkel som filmer bjørner i Alaksas villmark. For en drøm da :D


Og da var den episoden ferdig , i morgen samme tid er tredje og siste del.
Denne karen kjører altså rundt i den ugjestmilde villmarken i Alaksa med telt og motorsykkel. Han følger med og filmer Bjørner og annet villmarksliv.
For et eventyr da.

Han kjører en gammel BMW 650 GS Dakar fullastet med alt mulig greier :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ArcticTiger »

Bringisen skrev:Et fint program på TV2 akkurat nå. En eventyrer på motorsykkel som filmer bjørner i Alaksas villmark. For en drøm da :D


Og da var den episoden ferdig , i morgen samme tid er tredje og siste del.
Denne karen kjører altså rundt i den ugjestmilde villmarken i Alaksa med telt og motorsykkel. Han følger med og filmer Bjørner og annet villmarksliv.
For et eventyr da.

Han kjører en gammel BMW 650 GS Dakar fullastet med alt mulig greier :D
Takk for tipset Bringisen, det var en flott reportasje :thumleft
Men ang sykkel, det gåkke an å kjøre så langt på en så liten sykkel :[-X :[-( :knegg

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av mekkern »

ArcticTiger skrev:Men ang sykkel, det gåkke an å kjøre så langt på en så liten sykkel
Tja... du kan jo treffe på franskmenn i mongolia som kjører Honda 125...fordelene er jo opplagte-kommer langt på bensina og er enkle å reparere, for alt går i stykker til slutt når en er litt "utafor"mottorveien.

1:38...

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... l-Qk2Ykzsg#![/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:
Bringisen skrev:Et fint program på TV2 akkurat nå. En eventyrer på motorsykkel som filmer bjørner i Alaksas villmark. For en drøm da :D


Og da var den episoden ferdig , i morgen samme tid er tredje og siste del.
Denne karen kjører altså rundt i den ugjestmilde villmarken i Alaksa med telt og motorsykkel. Han følger med og filmer Bjørner og annet villmarksliv.
For et eventyr da.

Han kjører en gammel BMW 650 GS Dakar fullastet med alt mulig greier :D
Takk for tipset Bringisen, det var en flott reportasje :thumleft
Men ang sykkel, det gåkke an å kjøre så langt på en så liten sykkel :[-X :[-( :knegg
Hehe , ja det kan du si! Det er faktisk dem som tror man må ha 1400ccm for å kjøre lengre enn 10 mil :prop:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Tom »

Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Tom »

Er flott at du har funnet en sykkel som du liker veldig godt, men det er no måtte på ka du skal presse din smak og valg på oss andre.

Er merklig at vi må forsvare at vi har lyst på litt motor og effekt.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Tom skrev:Er flott at du har funnet en sykkel som du liker veldig godt, men det er no måtte på ka du skal presse din smak og valg på oss andre.

Er merklig at vi må forsvare at vi har lyst på litt motor og effekt.
Føler du at jeg presser min smak på "oss andre" ? Og føler du at du må forsvare din egen smak ? :scratch

Hvis du virkelig mener dette så skal jeg jaggu heretter ta av meg skoene å liste meg veldig stille rundt her.
Og et tips til deg er å stole på din egen smak og ikke innbille deg det tullet om at andre prøver å pakke på deg noe som helst :sk?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av mekkern »

faen gutta er detta for tull???
alle kjøper vell det dem har lyst på???
noen "trenger" 125ccm andre "trenger" 2300ccm+++ for å oppnå mc nirvana..
noen kjøper dyre sykler noen kjøper billige
noen kjører langt-andre til pølsebua eller bare pusser og fikler...

Men vi må da innse at andre har andre valg enn oss selv-og det er deilig for da kan vi fortelle hva VI synes er fortrefflig med VÅR sykkel,og VÅR tur..
Selv om jeg er kjempefornøyd med vraka mine er ikke det noen kritikk mot andres valg og det tror ikke jeg er tilfellet her heller.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Bygging av en solid og lett eventyrsykkel

Legg inn av EtronX »

Fra ombyggingen av Sibirsykkelen :D

[video]https://vimeo.com/56392946[/video]

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?
Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?
Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)

Tja, si det?

Vekt, smidighet, mindre avgifter, norske fartgrenser, ( tar en evighet for meg å nærme meg 200 :lol )

Så skulle jeg ha en adv, så trur jeg at jeg hadde havnet på Triumph 800

Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++ :redface

Det skremmer vettet av meg, selv om R 1000RR er utrolig sykkel å kjøre...... :yeyeye
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av JohnnyTh »

Mye enig med erling her. Jeg liker å kunne laste opp sykkelen og dra på tur uten at vekten merkes på sykkelen. Slippe å gire og kunne ligge på et relativt lavt turtall.
At det er mer avgifter spiller vel ingen rolle, det er jo bare noe man betaler en gang.
Skulle jeg kjørt i kun by eller skog hadde jeg helt klart kjøpt en smidig liten sykkel. Men min nytelse er størst når jeg setter meg på og vet at jeg ikke aner hvor jeg ender opp.
Stor tung sykkel har helt klart noen begrensninger, men liten sykkel har nok noen de og. Kommer vel mest ann på hva den enkelte vil bruke den til.
Viktigste for meg er at man kjører på 2 hjul ikke hva eller hvor man kjører. Utrolig hvor viktig det er for enkelte å rakke ned på de som ikke kjører det som er likt det man selv kjører.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?
Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)

Tja, si det?

Vekt, smidighet, mindre avgifter, norske fartgrenser, ( tar en evighet for meg å nærme meg 200 :lol )

Så skulle jeg ha en adv, så trur jeg at jeg hadde havnet på Triumph 800

Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++ :redface

Det skremmer vettet av meg, selv om R 1000RR er utrolig sykkel å kjøre...... :yeyeye
S1000RR Tom :roll

Ja, 800XC er nok en bra bike!

Svar