Jeg har også full forståelse for dem som føler seg ferdig med teltlivet. Selv liker jeg telt fordi det gir meg en følelse av å være komplett uavhengig av alt og alle (bortsett fra bensinstasjoner...). Det blir heller ikke mye posemat - med litt planlegging kan middagene blir ganske så brukbare :-) Jeg er også opptatt av komfort - og det er fullt mulig å oppnå også i telt. For som det heter: Alle kan ha det ukomfortabeltsimpson skrev:Det er mange som synes all pakkinga og kjøringa med en sykkel som ser ut som om du skal til verdns ende og tilbake igjen, ha med og bruke alle mulige praktiske gadgets og annet kjekt å ha på tur ting er veldig stas.
Men det er også folk som foretrekker ett lite minimum av komfort og har det akkurat like gøy for det.
Jeg for min del var ferdig med teltlivet med primus og posemat når jeg dimmet militæret og har aldri angret på det.

Edit: Her er Stelvio'n pakket for 16 dagers tur til Nordkapp. 90 liter'n er på passasjerplassen. Ellers er det bare sidevesker, toppboks og tankveske. Dette er samme oppakning på korte såvel som på veeeldig lange turer. Duger utmerket.