En av de mest sære tråder jeg har lest :-)
Når er det for lite kubikk eller effekt? Svaret er enkelt, når det irriterer deg at du har litt for lite og noen irriterer seg for ditt og en annen for datt. Vi er alle forskjellige. Big deal?
Når har man for mye? Jo, når du ikke klarer å håndtere kjøretøyet eller at du ikke kan båndlegge deg selv til å kjøre forsvarlig.
Til eksempel, så er kystriksveien fra Skogmo i Nord-Trøndelag til Bodø en av Norges flotteste mc-veier. Om sommeren er veistrekningen full av turister i bobil. Med for lite effekt vil disse bobilene være ett irritasjonsmoment. Med nok effekt er disse bobilene bare en utfordring.
Hadde offroad eller grusveikjøring interessert meg mer, så hadde jeg kjøpt en annen sykkel, men det gjør det faktisk ikke.
Og så er det noen som trekker inn lettere sykler som kjører skjorta fra større sykler i svinger.. Hvis jeg ønsket å kjøre fortest mulig i svingene, så hadde jeg startet med speedway.
Noen liker hanggliding og noen liker fallskjermhopping, men egentlig er det 2 sider av samme sak. Det samme er det med trial, cross, enduro, roadracing eller langturkjøring med mc.
Gjør det du liker å gjøre med din sykkel som du kjøper for det formålet som er din preferanse, men slutt å påstå at du har rett og alle andre har feil. Og ingen navn er nevnt, så dette var en generell betraktning.