Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Kawasaki »

knutk skrev:Jeg tisser ikke særlig langt heller. Bare langt nok til å holde skoa tørre. (så _-_-_ blir bare utnytta et par prosent)

Da har du enten veldig store sko,eller så er det noe gale med trykket. Jeg klarer ihvertfall 2-3 meter på en vindstille dag :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av knutk »

Kawasaki skrev:
knutk skrev:Jeg tisser ikke særlig langt heller. Bare langt nok til å holde skoa tørre. (så _-_-_ blir bare utnytta et par prosent)

Da har du enten veldig store sko,eller så er det noe gale med trykket. Jeg klarer ihvertfall 2-3 meter på en vindstille dag :knegg
Har aldri sagt at jeg ikke kan. :lol

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av DrGreve »

ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.
Sist redigert av DrGreve den 31 des 2012, 00:08, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av knutk »

Bringisen skrev:Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.
Herlig med et tema som alle kan mene noe om, og man kan korte ned vintertiden med å slenge litt med leppa og være sånn passe saklig. :prf

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Kawasaki »

Bringisen skrev:Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.

Det er klart at zzr1400-gutta må få lov å forsvare seg imot tilslørte påstander om at dem er dårlig utstyrt,og at det er derfor dem må ha så mye kubikk. Desto mere treffende de tilslørte påstandene er,desto flere innlegg.

Og skulle ikke forundre meg om knutk bruker altfor store sko,bare for å innbille oss andre at foten inni bruker hele plassen :knegg

Selv så kunne jeg tenkt meg å snakket om kvinnfolk,men det er det jo fan ikke noen av dere andre som er interessert i.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev: Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.
Finnes det enda noen som driver med Honda , trodde det var slutt på 90 tallet jeg :-k
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

Du får begynne kvinnfolk-snakket du da Kawa, men husk å holde deg til tema :roll

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:
Bringisen skrev:Det som slår meg med denne tråden er at mange så gjerne vil fortelle hvor lite de bryr seg om temaet og mener at tråden omhandler dem.
Når man ser på aktiviteten så er det tydelig at temaene engasjerer selv om det kanskje er en pussig tråd.
Herlig med et tema som alle kan mene noe om, og man kan korte ned vintertiden med å slenge litt med leppa og være sånn passe saklig. :prf
Det er bra knutk :thumleft Jeg håper at alle tar det på samme måten , selv har jeg hatt for lenge fri nå , slik at jeg er litt i det provoserende hjørnet.
Da er jo denne tråden super :P :p
Jeg er veldig fornøyd med takhøyden her inne , har vært på andre forum der moderatorene slår fort og hardt ned på den minste ting.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:Du får begynne kvinnfolk-snakket du da Kawa, men husk å holde deg til tema :roll
Jeg er med på litt kvinnfolk snakk , kona følger med på en film så da er jeg klar :P :p
Må bare lade Ipadden litt først.
Sist redigert av Bringisen den 31 des 2012, 00:17, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av knutk »

Kawasaki skrev:
Bringisen skrev: Og skulle ikke forundre meg om knutk bruker altfor store sko,bare for å innbille oss andre at foten inni bruker hele plassen :knegg .
Bruker faktisk ombygd kano. Da får jeg plass til kaffetrakter og variable innleggsåler.
Og ja, jeg trenger hele plassen. :lol

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Finnes det enda noen som driver med Honda , trodde det var slutt på 90 tallet jeg :-k
Ja, jeg tror Kellox enda gjør det..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TomB »

knutk skrev:
Kawasaki skrev:
Bringisen skrev: Og skulle ikke forundre meg om knutk bruker altfor store sko,bare for å innbille oss andre at foten inni bruker hele plassen :knegg .
Bruker faktisk ombygd kano. Da får jeg plass til kaffetrakter og variable innleggsåler.
Og ja, jeg trenger hele plassen. :lol
:rop moderator.....nå begynner det å gå for langt altså......kaffetrakter og innleggsåler? :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ojda »

DrGreve skrev:
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.

Hahaha :lol Adventuresyklene ser ut som Transformersfigurer,
å det gjør ikke VFR1200 :lol :lol :lol :lol :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:
DrGreve skrev:
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.

Hahaha :lol Adventuresyklene ser ut som Transformersfigurer,
å det gjør ikke VFR1200 :lol :lol :lol :lol :lol
For ikke å snakke om den nye avkledde Gullvingen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar