ArcticTiger skrev:@Jhn; Når du har en grei, allminnelig masjfart på Sykkern, hva er turtalle på mottorn da Hvor mye effffekkt yter mottorn ved det tuurtalle? Så kan du regne ut hvor mye prossent det er av maxefffekta
Og Godt nytt Mottor-sykkel-år
Eeh..ja.. æ skjønne jo det da ... tåpelig spørsmål egentlig
Men hvor går denne grensa for hvor mye man bør bruke .. 25%, 40%, 70%, 90 eller 100% ... eller går den ved 89hk eller deromkring ..... hvem er det som har fasiten ... hvem er meningsberettiget, foruten om den som eier sykkelen.
Det er vel ingen som utnytter den 100%, så et sted må det jo være en grense for det akseptable?
Her hos meg stemmer det ganske bra Jompa, for vi har både oppover og nedoverbakker. Hos deg er det vel bare flatt Men det hender vel du har motvind? Eller er det bare medvind?
Godt Nytt Kawa-år til deg Jompis, nå får du ta deg et par skikkelige så du får litt å pante til K1600-konton på nyåret
ArcticTiger skrev:Her hos meg stemmer det ganske bra Jompa, for vi har både oppover og nedoverbakker. Hos deg er det vel bare flatt Men det hender vel du har motvind? Eller er det bare medvind?
Godt Nytt Kawa-år til deg Jompis, nå får du ta deg et par skikkelige så du får litt å pante til K1600-konton på nyåret
Joda, flatt så langt øyet rekker. ( helt til neste bakketopp)
Godt nyttår til deg også
JohnnyTh skrev:Deilig og tenke på at jeg bare bruker 20% av motoren. det betyr jo at jeg har 80% i reserve å leke meg med. Deilig tanke.
Det er tanken som teller
Og siden du bare bruker 20% og har resten i reserve så leker du deg jo ikke med dem , du leker med tanken
Av nysgjerrighet .... hvor mye av motoren bruker du? Hvor går grensa for det akseptable av for hvor mange % av motoren man bruker, og hvordan regner man seg fram til hvor mye man bruker?
Hvis man skal gå ut fra for hva som er nødvendig ... da hadde vi alle kjørt rundt på 125 ccm
Artic Tiger har jo allerede gitt deg en måte du kan finne det ut , en effekt kurve på din sykkel er også et greit hjelpemiddel i tillegg.
Om alle kunne greid seg med 125ccm må du nesten stå for selv.
Min mening er om jeg greier forbikjøringer raskere enn de fleste biler med den lasten jeg ønsker å ha med meg , hvis jeg kan ligge i alle lovlige hastigheter på et turtallsområde som er lavt og behagelig samtidig som jeg slipper å gire for mye , hvis motorkarakteren er slik at jeg kan kontrollere kreftene fint også på løst underlag så er motoren stor nok for meg.
Jeg er usikker på om en motor under 600ccm hadde vært nok for meg , for andre kan det være mer enn nok ogvfor andre alt for lite.
For meg er en 800ccm twinmotor med ca 90hk og 90Nm i en sykkel som veier under 200kg perfekt (ytelsesmesig står den ikke tilbake for 1200ccm motoren jeg hadde før ,800ccm motoren er en nyere konstruksjon enn den 1200ccm motoren jeg hadde. Den nye det er kommet 2 oppdateringer på 1200 boxeren siden den gang i 2006 , men jeg trenger ikke den ekstra effekten)
Sist redigert av Bringisen den 31 des 2012, 18:06, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Nei , nå er det pinnekjøtt og noe godt og drikke folkens
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
@Bringisen; Godt Nytt Æventyrs-år til deg Nå skal vi ta oss etpar til pinnekjøttet her og
Du skulle prøvd en skikkelig TRIPLE Mottor, så vi kunne få høre litt om hvordan du likte den sammenlgnet med Toern din
JohnnyTh skrev:Deilig og tenke på at jeg bare bruker 20% av motoren. det betyr jo at jeg har 80% i reserve å leke meg med. Deilig tanke.
Det er tanken som teller
Og siden du bare bruker 20% og har resten i reserve så leker du deg jo ikke med dem , du leker med tanken
Av nysgjerrighet .... hvor mye av motoren bruker du? Hvor går grensa for det akseptable av for hvor mange % av motoren man bruker, og hvordan regner man seg fram til hvor mye man bruker?
Hvis man skal gå ut fra for hva som er nødvendig ... da hadde vi alle kjørt rundt på 125 ccm
Artic Tiger har jo allerede gitt deg en måte du kan finne det ut , en effekt kurve på din sykkel er også et greit hjelpemiddel i tillegg.
Om alle kunne greid seg med 125ccm må du nesten stå for selv.
Min mening er om jeg greier forbikjøringer raskere enn de fleste biler med den lasten jeg ønsker å ha med meg , hvis jeg kan ligge i alle lovlige hastigheter på et turtallsområde som er lavt og behagelig samtidig som jeg slipper å gire for mye , hvis motorkarakteren er slik at jeg kan kontrollere kreftene fint også på løst underlag så er motoren stor nok for meg.
Jeg er usikker på om en motor under 600ccm hadde vært nok for meg , for andre kan det være mer enn nok ogvfor andre alt for lite.
For meg er en 800ccm twinmotor med ca 90hk og 90Nm i en sykkel som veier under 200kg perfekt (ytelsesmesig står den ikke tilbake for 1200ccm motoren jeg hadde før ,800ccm motoren er en nyere konstruksjon enn den 1200ccm motoren jeg hadde. Den nye det er kommet 2 oppdateringer på 1200 boxeren siden den gang i 2006 , men jeg trenger ikke den ekstra effekten)
90hk er jo faktisk under 50% av det som finnes i et "supertog" det , og jeg bruker så og si aldri fullt pådrag eller maks turtall.......for en kjerring jeg er da.....jeg er ikke verdig å kalles motorsyklist
ArcticTiger skrev:@Bringisen; Godt Nytt Æventyrs-år til deg Nå skal vi ta oss etpar til pinnekjøttet her og
Du skulle prøvd en skikkelig TRIPLE Mottor, så vi kunne få høre litt om hvordan du likte den sammenlgnet med Toern din
Takk for det og godt nyttår og skål og alt til deg også
Jeg har faktisk veldig lyst å prøve 800XC ( ja siden 800ccm er nok for meg )
Men jeg er ikke så glad i forhandleren i Bergen , men når sjansen byr seg skal jeg galant hoppe på , liker lyden av de tripplene
@jhn: Eg trudde du hadde fått med deg at 800 bayerske kubikk er det einaste rette, under er for lite og går du over så har en litten tiss komplekset å må ha en sykkel som en håper folk blir misunnlige av.
Ser og at det er litt sutring over at noken føler seg mobbet for valget sitt, eg kan ikkje finne en plass der det forekommer. Det eg heller ser er at dei fleste liker SUV......ehhh meiner ADV sykkler som en liker å leike Ewan Mcgregor på.
Ser og at ZZR'n kom dårlig ut i skjønhets konkuransen og det er jo forstålig. Skulle eg hatt en sykkel for slikt så hadde eg spurd Jan Thomas om råd. Han hadde sikert peikt på en rød,nusslig liten sak fra italia som en kan stappe oppi den matchandes "metroseksuele" handveske i lag med "metroseksuele" sminke settet sitt som er praktisk å ha med seg på den nærmaste "metroseksuele" caf'e lat'e kåken.
vi er alle forskjellige med forskjellige behov, noken vil til skaus,noken tnordpolen,noken vil alt og noken vil bere litt mens noken har ikkje løyve til å kjøre lenger en ka den smale svingete oppkjørselen rekker.